beantwoord

Storing Analoge TV zenders NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5.

• 3 februari 2015
  • 55 reacties
  • 3362 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Momenteel is er sprake van een probleem die een storing veroorzaakt op de volgende analoge zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5. Er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
icon

Beste antwoord door Stephen 5 februari 2015, 14:39

@All,

Bedankt voor jullie reacties. De storing is vanochtend afgemeld dus officieel opgelost. Een aantal van jullie heeft gemeld dat de stroing zich op meerdere zenders heeft voorgedaan. Excuses hiervoor.

Nu wil ik graag weten of iedereen de oplossing kan bevestigen. Alvast bedankt voor de reacties.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 3
Badge +1
@Stephen,

Kan het zijn dat ook de desbetreffende DVB-C zenders van dezelfde storing last hebben/hadden?
Ik heb/had in ieder geval ook heftige storingen op diverse zenders, op NPO2 bijvoorbeeld was er 10 minuten geleden helemaal geen beeld.
Op Één en NGC zijn er vanmiddag problemen met blokkerige, gekleurde strepen in het beeld en hakkelend geluid,
ik weet niet of dit ook dezelfde storing betreft.
Reputatie 3
Badge +1
Ik constateer dezelfde storingen nu ook op NPO3, RTLZ, NET5, Animal Planet/TLC (DVB-C).
Reputatie 3
Badge +1
BBC1 kan aan de lijst worden toegevoegd, helaas. Absolutely Pointless!
Reputatie 1
NGC idem
Reputatie 3
Badge +1
Ook hier nog steeds de al genoemde zenders plus Veronica. Het lijkt besmettelijk te zijn.
Reputatie 8
Badge +16
@morenoralfo,

Helaas kan ik daar geen antwoord op geven. Dat is mij namelijk niet bekend. Mocht er hier meer over bekend zijn dan zal ik je hierover op de hoogte brengen.

Stephen
Reputatie 3
Badge +1
Nu ook nog SBS6 met beeldstoringen en hakkelend geluid - vreemde ontwikkeling - het wordt alleen maar erger.
Kan iemand checken of er aan de DVB-C streams iets mankeert? Continuity errors misschien?
Badge +1
Stephen,

Goed dat je meteen een topic plaatst over de storing.
Ik zit in PC 5463 en heb op DVB-C ook storing in beeld en geluid op meerdere zenders. Signaalsterkte en kwaliteit zijn in orde volgens mijn decoder.
We wachten geduldig af.
Ook hier (pc 7122) via analoog signaal van glasvezel abonnement beeld dat af en toe bevriest en hakkelend geluid.
Kan iemand mij uitleggen hoe een analoog signaal kan bevriezen.
Is de aanvoer wellicht digitaal en wordt het ergens in de route "geanologiseerd"?

En nu we het toch over analoog hebben, hoe lang blijft Telfort dat signaal nog leveren? In nieuwe pakketten ontbreekt het namelijk al.
Reputatie 1
Hier is het ook 1326, diverse zenders, meer dan in de kop in ieder geval.
Hier ook in Wijchen. Strepen en wegvallend geluid. Vandaag overgegaan van XMS naar Telfort. Lekker begin zo.
Marum, alle gangbare zenders behalve Nickelodeon en RTL4 storen. Geluid en beeld bevriezen constant. Overigens is dit niet nieuw. Sinds de min of meer gedwongen overstap van Lijbrandt naar Telfort komt dit regelmatig voor en is de kwaliteit van het beeld bedroevend. Zelfde configuratie en kabels, vreemd. Even gecheckt bij familie in 't dorp die glasvezel via KPN ontvangen, geen probleem.

Geduld mag dan een schone zaak zijn, op een gegeven moment is het ook op. Na elke keer de, in mijn ogen, vrij onzinnige instructies van de helpdeskmedewerker op te hebben gevolgd (modem opnieuw opstarten, zenders opnieuw zoeken), wordt het tijd om afscheid te nemen van een slecht product. Heb vandaag een HD filmpje gemaakt van de storende zenders, zodat mensen die van plan zijn naar Telfort over te stappen kunnen zien voor welke ellende wij nu al 3 maanden lang het volle pond moeten betalen.
Gisteravond ook last van beeld en geluid storingen (8051) zowel DVB-C als Analoog. Ruim een week geleden, toen ik nog bij Lijbrandt zat, was er ook een ernstige storing.
Reputatie 1
Badge
Ook in Eindhoven 5627 erg veel last van storingen op diverse zenders op DVB-C en analoog!!
Het probleem met bevriezend beeld en hakkelend geluid van het analoog signaal is kennelijk nog steeds niet opgelost.
Wij kozen bewust voor Telfort bij de (gedwongen) overgang van Lijbrandt omdat onze woning vol bekabeld is met coax maar beginnen daar met deze problemen toch wel spijt te krijgen.
Reputatie 1
Badge
Momenteel is er sprake van een probleem die een storing veroorzaakt op de volgende analoge zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery en RTL5. Er wordt hard gewerkt om dit probleem op te lossen. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen

Ondertussen is het dus al 21 uur geleden dat deze melding kwam. Maar er is nog steeds geen sprake van verbetering!!
Wanneer wordt dit eindelijk opgelost??
Reputatie 1
Ook in Dordrecht (3317) hadden we gisteravond en vanochtend regelmatig uitval op de analoge tv van het glasvezel pakket. Bekeken zenders waren o.a. de publieke omroepen (NPO 1,2 en 3) en RTL8.
Reputatie 1
Badge
Zojuist kreeg ik een smsje van Telfort:
"De storing aan uw glasvezelaansluiting is volgens onze informatie opgelost. Mocht u onverhoopt toch nog problemen ervaren vernemen wij dat graag van u"

Dus allemaal even goed controleren!!
En als het toch nog steeds niet goed is: bellen!!!
Badge +1
Hier lijkt DVB-C weer te werken zoals het hoort.
Ook hier is het bevriezen van het beeld weer ontdooit.
Ik ben bij deze storingen wel altijd heel nieuwsgierig naar de oorzaak (als ex-IT'er).
Reputatie 3
Badge +1
@janoniem, meer als onderstaand antwoord op een eventuele storingsmelding mag je van Telfort niet verwachten, en KPN ITNS communiceert niet direct met de eindklant.

"Geachte heer of mevrouw xxxx,
Hartelijk dank voor uw bericht.
De storing in de analoge televisie is inmiddels verholpen. Indien u nog hinder ervaart verzoeken wij u ons hierover te contacteren.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

In Wijchen trouwens sinds ca. 3 uur geen beeldstoringen meer op DVB-C volgens de thuisbasis.
Reputatie 1
Op dit moment weer storing op RTL 4. Problemen zijn dus nog niet opgelost.
Reputatie 1
Helaas hadden wij hier in Leeuwarden hier ook last van de storingen, het lijkt opgelost, maar ik zag net nog bij thuiskomst "blokjestrepen" door het beeld op TLC, hopelijk was dit een incidentje...
Ik ben vanaf de kerst al bezig met de storingen, eerst op bepaalde zenders daarna op de radio.
Blijkbaar heeft KPN als netwerkbeheerder het DVB-C gebeuren niet helemaal onder controle. Waarschijnlijk een reden dat Telfort DVB-C niet meer aanbiedt in nieuwe abonnementen.
Zoveel storingen ik heb gehad in het half jaar dat ik glasvezel van heb vind ik niet normaal in vergelijking met de jaren als UPC-klant.
Reputatie 3
Badge +1
Ik zelf heb moeten constateren dat de storingen op DVB-C nog niet over zijn, ook RTL4 stoort nog steeds op dezelfde manier in Wijchen. Terugkoppeling via Telfort aan KPN/ITNS door @Stephen?? - Of gewoon weer een storing bij de helpdesk melden?
Helaas bij mij (pc8051) nog niet helemaal verholpen. Storing lijkt wat minder, maar nog niet helemaal weg (RTL5 iig)