Storing analoge tv bij Telfort Glasvezel in Dordrecht

• 1 juni 2015
  • 15 reacties
  • 574 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds afgelopen zaterdag hebben wij weer last van een storing op de analoge TV. Het beeld en het geluid lijkt te stotteren
Het lijkt met name te gaan om NPO3, Ook SBS6 heeft storingen. Erg vervelend vooral voor onze kids, die nu geen Zappelin (erg favoriet!) kunnen kijken.
Andere zenders doen het gelukkig wel.

Ik zie geen storingsmelding in Dordrecht (postcode 3317 MD).
Kan dit snel worden opgelost?

15 reacties

Hier idem postcode 3319WG in Dordrecht.
Met name NPO 3 en SBS 6 zijn niet te volgen via het analoog signaal. Haperige blokbeelden en geluid dat stottert en uitvalt , NIET om aan te zien.
Nee het ligt niet aan mijn tv (andere ook geprobeerd) , nee het ligt ook niet aan mijn coaxkabel (al verwisseld) en ja het modem is ook al gereset. Gezien de vele zelfde reacties lijkt het toch bij Telfort te liggen. Kunt ui hier iets mee want mijn dochter kijkt graag ,s avonds naar NPO 3 en dat lukt zo al dagen niet
Hier idem postcode 3319WG in Dordrecht.
Met name NPO 3 en SBS 6 zijn niet te volgen via het analoog signaal. Haperige blokbeelden en geluid dat stottert en uitvalt , NIET om aan te zien.
Nee het ligt niet aan mijn tv (andere ook geprobeerd) , nee het ligt ook niet aan mijn coaxkabel (al verwisseld) en ja het modem is ook al gereset. Gezien de vele zelfde reacties lijkt het toch bij Telfort te liggen. Kunt ui hier iets mee want mijn dochter kijkt graag ,s avonds naar NPO 3 en dat lukt zo al dagen niet
[Foutje bedankt, dubbel bericht nu. WIlde er nog aan toevoegen dat een familielid in de wijk Sterrenburg 3328EC ook dezelfde klachten ervaart
Hier postcode 3319 BD. Sinds 1 oktober overgestapt naar Telfort en begin er spijt van te krijgen.
Al 4 weekenden in die korte tijd met storing gezeten.
De eerste twee keer was het op maandag (als we gebeld hadden) binnen een half uur opgelost.
De derde keer hadden wij geluk want Fox had ook geen beeld en dat werd rap op zondag hersteld en hadden wij ook weer beeld.
Gisteren spande de kroon.
Drie keer aan de lijn gehangen en maar proberen om het in onze eigen schoenen te schuiven.
Wilden mij zelfs nieuwe kabels laten kopen.
Op een gegeven moment zou hij mij wel even tel,helpen en had ik helemaal geen tv meer.
Mijn zoon gebeld en hoera,hij had het ook en zijn schoonmoeder ook.
Toen ik dit meldde werd er doodleuk gezegd :wij gaan er nu een storing van maken."
Dus alleen begin je niks,een hoop mensen gaan zitten wachten
tot het zgn vanzelf opgelost wordt maar ik zou zeggen bel massaal dan heb je tenminste een kans dat ze er wat aan doen.
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Vervelend om te lezen dat jullie hier problemen hebben met de analoge televisie.

We zullen hier het e.e.a. aan updates plaatsen. Ik ontvang graag van jullie de tijdstippen waarop het plaats heeft gevonden, om het zo volledig mogelijk te serveren.

Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Henk
Reputatie 1
Bij ons is de storing op NPO3 sinds afgelopen zaterdagochtend 7 uur. De kinderen kijken dan graag Zappelin en konden dat nu niet doen.
Gisteren zagen we dat SBS 6 ook storing had.
Maar vooral NPO3 heeft een zeer hakkelend geluid en beeld, is gewoon niet meer te volgen. Het is de hele tijd vanaf zaterdagochtend.

Postcode 3317MD

@All,

Vervelend om te lezen dat jullie hier problemen hebben met de analoge televisie.

We zullen hier het e.e.a. aan updates plaatsen. Ik ontvang graag van jullie de tijdstippen waarop het plaats heeft gevonden, om het zo volledig mogelijk te serveren.

Henk
@All,

Hallo Henk, betreft niet een bepaald tijdstip vrees ik. Je kan niet kijken of de genoemde kanalen haperen in beeld en geluid.
Als ik het forum zo hier en daar teruglees is het vaker voorgekomen (en opgelost..)
https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/storing-analoge-tv-zenders-npo1-npo2-npo3-discovery-rtl5-47813
Wellicht is daar te achterhalen wat de oorzaak was
Henk
Bij ons is de storing op NPO3 sinds afgelopen zaterdagochtend 7 uur. De kinderen kijken dan graag Zappelin en konden dat nu niet doen.
Gisteren zagen we dat SBS 6 ook storing had.
Maar vooral NPO3 heeft een zeer hakkelend geluid en beeld, is gewoon niet meer te volgen. Het is de hele tijd vanaf zaterdagochtend.

Postcode 3317MD

@All,

Kan het niet zijn dat er door de onweer schade is aangebracht aan een installatie of apparatuur die het anloge beeld doorgeeft in deze regio. Zaterdagochtend vroeg hagelde het en was er onweer gaande. Het is maar een suggestie.....??

Henk
Reputatie 4
Badge +3
Zojuist is er contact geweest met ITNS (onze netwerk beheerder) en deze geeft aan dat er gisteravond inderdaad een verstoring was met de zenders NPO3 en SBS6.

Voor degene die nog last heeft van de verstoring, graag ontvang ik in een privébericht je postcode, huisnummer, tijdstip en zender waar je naar keek, zodat ik het in behandeling kan nemen.

Henk
Beste Henk,
Het was niet alleen gisterenavond,het was al vanaf vrijdag.
En waarom wordt een enkeling nooit gegloofd? Heel wat mensen wachten gewoon af maar wij hebben driemaal gebeld en op den duur hadden we helemaal geen beeld meer.
Het is de vierde keer al in het half jaar dat wij bij Telfort zijn en dit altijd vanaf vrijdag ,een keer alle RTL zenders weg,nou dat is niet leuk hoor.Alleen toen er een wedstrijd gekocht moest worden op Fox werd er op zondag wat aan gedaan en gelukkig hadden wij er toen ook baat bij. U kunt toch wel zien wanneer wij geklaagd hebben ?
Ik heb die data niet in mijn hoofd hoor.Een was in november, toen nog een keer en dan die keer een week of 5 geleden met die Foxwedstrijd en nu dit weekeinde weer.Ik krijg er echt de balen van.
Reputatie 1
Even een update ..

Vanochtend hadden we nog storing op NPO3 en SBS6, maar nu lijkt het beeld en geluid weer prima.

Ik houd het in de gaten, maar voor nu lijkt het opgelost.

Rik,
Dordrecht.

Zojuist is er contact geweest met ITNS (onze netwerk beheerder) en deze geeft aan dat er gisteravond inderdaad een verstoring was met de zenders NPO3 en SBS6.

Voor degene die nog last heeft van de verstoring, graag ontvang ik in een privébericht je postcode, huisnummer, tijdstip en zender waar je naar keek, zodat ik het in behandeling kan nemen.

Henk
Reputatie 4
Badge +3
@dammestijn,

Het heeft wel degelijk zin om (als enkeling) een melding te maken van deze problemen. Om het meer gewicht te geven, ben ik op zoek naar de rest van de klanten die hetzelfde ervaart.

Ik kan zeker weten de logs in ons systeem nakijken, maar dan heb ik nog een postcode en huisnummer nodig. Wil je deze alsnog kenbaar maken in een privébericht? :)

@nocalimero,

Goed om te lezen, bedankt voor je bericht!

Henk
Heb vergelijkbare storing met glasvezel in Winterswijk. Analoge TV en radio geven zeer veel ruis of doen gewoon niets. Bekabeling is in orde. Digitale TV, Internet en telefoon werken allemaal wel.
Badge
Zijn er veel storingen met betrekking tot glasvezel in Dordrecht voor internet en televisie?
Hoe zit het met de snelheid van het glasvezel. Wordt de aangeboden snelheid ook daadwerkelijk gehaald?

Heb sinds afgelopen week een aanvraag gedaan voor het leveren van telfort.
Echter kreeg een bevestigingsbrief dat de eerst volgende mogelikkheid tot aansluiten pas in de week van 10 juli kan plaatsvinden. Zit dus tot die tijd zonder internet en televisie.

Heb een bedenktijd van 14 dagen voor mijn bestelling.
Ben benieuwd naar jullie ervaring. Ik woon ook in de wijk 3319.

Gr

Eddy
Reputatie 4
Badge +3
@dammestijn,

Ik heb je gegevens ontvangen, bedankt daarvoor. Ik zorg ervoor dat er contact met je opgenomen wordt om de storing te onderzoeken.

@Peter O59,

Bedankt voor je bericht, ook van jou ontvang ik graag je postcode en huisnummer in een privébericht.

@Eddy1980,

Altijd goed om hier de ervaringen van anderen te horen! Welkom! :)

Henk

Reageer