beantwoord

Stilstaand en zwart beeld

• 9 juli 2013
  • 18 reacties
  • 3278 keer bekeken

Hallo,

Sinds 25 juni heb ik interactieve tv van Telfort. Helaas merk ik nu al dat er iets niet helemaal goed zit.
Tijdens het tv kijken hapert het beeld echt heel vaak. Ook heb ik al 3 keer gehad dat het beeld zwart werd. Op dat moment hoorde ik wel geluid en deed het infobalkje en teletekst het wel gewoon. Ik vind het heel irritant en juist omdat ik het nog maar zo kort heb wil ik het graag in orde hebben.

Kan hier iets aan gedaan worden?

M.v.g,

Merlin�
icon

Beste antwoord door jimny 13 juli 2013, 00:06

Inladen zenders gaat automatisch en bij je ontvanger heb je indertijd een stappenkaart gekregen waar e.e.a. opstaat
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Kijk je tv via de draadloze adapters 
Ik heb geen idee... Heb er totaal geen verstand van. 
Ik zie een 'experia box v8 hangen die aangesloten zit op de vaste telefoonaansluiting en een ander snoer loopt van daaruit in de tv ontvanger.
Reputatie 1
Badge
Waar staat de experiabox.
Kleine gok, ik denk ini de kamer in de buurt van tv en telefoon aansluiting.
Ja, in de woonkamer ongeveer 40 cm van de telefoonaansluiting. Ongeveer 3 meter van de tv ontvanger en tv. 
Reputatie 4
Badge +3
Ja, in de woonkamer ongeveer 40 cm van de telefoonaansluiting. Ongeveer 3 meter van de tv ontvanger en tv. 

Wat vervelend dat de Interactieve TV niet naar behoren werkt.

Ik kijk graag mee wat er aan de hand is. Zou je de decoder een herstart willen geven? Dit doe je door de stroom eraf te halen en na 10 seconden weer terug te plaatsen.

Henk
Hoi Henk,

Dat heb ik al meerdere keren gedaan, omdat dit ook de enige manier was om het zwarte beeld weg te krijgen. 
Het opstarten gaat dan gewoon goed en het beeld komt weer terug maar het haperen blijft.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Henk,

Dat heb ik al meerdere keren gedaan, omdat dit ook de enige manier was om het zwarte beeld weg te krijgen. 
Het opstarten gaat dan gewoon goed en het beeld komt weer terug maar het haperen blijft.

Ik ga voor de zekerheid de decoder vervangen. Binnen 2-3 dagen zal deze bij je binnenkomen.

Zou je willen laten weten of dit jouw probleem heeft opgelost?

Henk
Oke bedankt! Zal ik doen.
Reputatie 4
Badge +3
Oke bedankt! Zal ik doen.

Decoder wordt vandaag tussen 12.00-17.00 bij je afgeleverd. :)

Henk
Moest werken dus heb de postbode gemist, morgen haal ik de decoder op.
Vraagje he, als ik deze nieuwe decoder aansluit, dan houdt dit dus ook in dat ik alles weer opnieuw moet installeren?
Zo ja, dan wacht ik even tot mijn zwager weer terug is van vakantie, hij heeft het de vorige keer namelijk ook allemaal voor mij gefixt.
Zelf heb ik er helaas maar weinig verstand van haha.
Reputatie 4
Badge +3
Moest werken dus heb de postbode gemist, morgen haal ik de decoder op.
Vraagje he, als ik deze nieuwe decoder aansluit, dan houdt dit dus ook in dat ik alles weer opnieuw moet installeren?
Zo ja, dan wacht ik even tot mijn zwager weer terug is van vakantie, hij heeft het de vorige keer namelijk ook allemaal voor mij gefixt.
Zelf heb ik er helaas maar weinig verstand van haha.

Het is een kwestie van decoder omwisselen en de nieuwe kabels gebruiken. Je kunt de huidige decoder als voorbeeld gebruiken.

Anders is het natuurlijk ook een optie om het samen met je zwager te doen. :)

Henk
Heb vandaag de decoder opgehaald!
Nou heb ik weer een vraagje haha, ik heb bij het pakketje een brief zitten waarin staat dat ik binnen 14 dagen de oude decoder terug moet sturen..
Van welke datum gaan ze uit? Die wat op de brief staat (10 juli) of de dag dat ik het pakketje heb opgehaald (dat zou dus vandaag 12 juli zijn). 
Mijn zwager is dus nog op vakantie, hij komt de 17e weer terug. Ik hoop dus dat hij gelijk mij hiermee kan helpen, maar wat nou als de decoder 1/2 dagen later bij jullie binnenkomt? Wat zijn hier de consequenties van?
Reputatie 8
Badge +18
Je kunt de ontvanger gemakkelijk zelf aansluiten en je hebt als goed voorbeeld de oude decoder, als het niet lukt dan kun je hier verder geholpen worden.
Ik snap uiteraard wel hoe het zit met de kabeltjes, die stop ik gewoon weer op dezelfde plek er in;)...  Mij gaat het meer om de andere instellingen zoals de zenders instellen en dergelijke. Wanneer ik de oude decoder heb vervangen met de nieuwe dan kan ik die hiervoor niet meer als voorbeeld gebruiken. Of begrijp ik jullie nu verkeerd?
Reputatie 8
Badge +18
De zenderlijst wordt na aansluiten decoder ingeladen en als het al niet lukt dan wachten op je zwager en voor het terugsturen van de oude ontvanger heb je dan 14 dagen de tijd na vandaag.
Dat gaat vanzelf bedoel je? Verder geen andere instellingen die handmatig gedaan moeten worden?
Reputatie 8
Badge +18
Inladen zenders gaat automatisch en bij je ontvanger heb je indertijd een stappenkaart gekregen waar e.e.a. opstaat
De nieuwe ontvanger is aangesloten en tot nu toe doet hij het goed! Ik heb de oude vandaag opgestuurd samen met de oude adaptar, hopelijk komt hij goed over 🙂

Reageer