beantwoord

Stilstaand beeld/haperend geluid bij terugkijken

• 17 juli 2019
  • 9 reacties
  • 175 keer bekeken

Reputatie 8
Badge +16
Gisterenavond viel het me voor het eerst op. Bij begin gemist of terugkijken is het één grote ellende: Na enige tijd begint het geluid met haperen en bevriest het beeld.

Wat heb ik gedaan?
  • modem powercycle
  • speedtest gedaan (=OK)
  • decoder gereset vanuit het menu (linkje)
Maar geen verbetering.

De ontvanger heeft 7.3.72_1 als software versie.

Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Franzki 20 juli 2019, 15:56

Apparatuur zijn Experiabox V10 en Arris TV-ontvanger.

En het probleem speelde op meerdere zenders... dus series terugkijken maar ook bijvoorbeeld het nieuws terugkijken vanaf het begin.

Overigens lijkt het probleem spontaan opgelost. Ik vermoed nog steeds dat er iets stond te klapperen bij KPN.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als aanvulling... gisteren ook nog opgestart met het systeem menu en de software van de decoder verwijderd. Maar het blijft met buien haperen als ik een uitzending wil terugkijken of wil starten vanaf het begin.

Het lijkt haast een probleem aan de kant van KPN. Iets als te weinig resources ofzo.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Franzki, dat is niet fijn nee, en ook niet de bedoeling natuurlijk! Ik zie dat je ook al een boel geprobeerd hebt, super.

Ik heb meteen even naar je verbinding gekeken. De verbinding tussen het modem en het netwerk ziet er goed uit. Stabiel en goed van kwaliteit. Echter zie ik iets anders als ik kijk naar de kwaliteit van de stream die de tv-ontvanger binnen krijgt. Deze is de afgelopen twee dagen minder goed, dat hangt waarschijnlijk samen met de verstoringen die jij opmerkt. Hoe is de tv-ontvanger verbonden met het modem? Kan je testen of het beter gaat met een andere kabel tussen het modem en de tv-ontvanger, en kan je eventueel ook een andere poort op het modem testen? En werkt de rest wel goed, gewoon tv kijken bijvoorbeeld?
Reputatie 8
Badge +16
Op dit moment is de verstoring (helaas) goed reproduceerbaar. Ik ga het vanavond even proberen met een andere kabel op een ander poortje. Nu zit er een Gigabit ethernetkabel tussen van in totaal circa 30 meter.

Het probleem lijkt vooral in terugkijken te zitten... een tijdje goed beeld en dan vervolgens lang stilstaand beeld en haperend geluid. In "live" kijken zie ik weinig raars... maar ik kijk natuurlijk stiekem ook veel via Ziggo dus misschien zie ik niet alles.

Los daarvan... fijn dat jij in elk geval kunt zien dat de stream niet goed is. Kan dat misschien aan de kant van Telfort/KPN zitten? Dus dat daar een apparaat staat te klapperen?
Reputatie 8
Badge +16
Getest:
  • Ontvanger uitgezet
  • Modem uitgezet
  • Nieuwe kabel aangesloten tussen ander poortje op modem en TV-ontvanger
  • Modem aangezet en gewacht op internetverbinding
  • Ontvanger aangezet
Probleem is niet verholpen...
Ik gok op een probleem bij de apparatuur van Telfort/KPN in hun eigen netwerk.
Reputatie 8
Badge +16
De hele avond 'live' TV gekeken en geen enkel probleem. Het zit dus echt in de opgeslagen streams van KPN.

Net even netwerkkabel losgemaakt van decoder en aan mijn laptop gehangen... de kabel en verbinding lijken fysiek ook gewoon in orde als ik naar de speedtest kijk.

Live stream vergt wat ik ervan weet minder resources dan terugkijken/opnames kijken.
Heb je die haperingen op een specifiek kanaal of op meerdere? Opnemen en uitgesteld kijken wat steeds meer gebeurd en bij meer gebruikers dan voorheen in HD veroorzaakt meer verbruik.

Welke tv ontvanger en Experia heb je?
Reputatie 8
Badge +9
Dankjewel voor het testen @Franzki, dan hebben we al een hele hoop uitgesloten. Ik ben nog wel benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Galdor. Merk je dit bij meerdere programma's en zenders, of één specifieke?
Reputatie 8
Badge +16
Apparatuur zijn Experiabox V10 en Arris TV-ontvanger.

En het probleem speelde op meerdere zenders... dus series terugkijken maar ook bijvoorbeeld het nieuws terugkijken vanaf het begin.

Overigens lijkt het probleem spontaan opgelost. Ik vermoed nog steeds dat er iets stond te klapperen bij KPN.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Franzki, dat is wel apart, vooral fijn dat 't weer werkt natuurlijk 🙂 Mocht je toch nog iets merken of als ik iets voor je kan doen, laat het me weten, dan kijk ik er naar!

Reageer