stilstaand beeld bij kijken via laptop

• 9 april 2013
  • 4 reacties
  • 2173 keer bekeken

Badge
hallo Telfort,

behalve via gewone tv kijk ik ook digitale tv via mijn laptop, maar daarbij gebeurt het geregeld (ca. elke 10 minuten denk ik) dat het beeld ongeveer 5 seconden lang bevriest. Geluid gaat dan nog wel door, maar het beeld niet. Op mijn gewone tv gebeurt dit gelukkig niet maar via de laptop dus wel.

waar kan dit aan liggen?

4 reacties

Badge
Heb inmiddels gemerkt dat het probleem zich niet voordoet als ik via mijn tablet tv kijk, het zit hem dus ergens in de laptop. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen?
Reputatie 8
Badge +18
Kan aan van alles liggen java - adobe flash - WLAN nieuwste driver - anti virus programma -malware etc.

Wat je eens kunt proberen om de laptop in veilige modus + netwerkverbinding te kiezen en dan te kijken 
Reputatie 8
Badge +10
Op mijn gewone tv gebeurt dit gelukkig niet maar via de laptop dus wel.

waar kan dit aan liggen?

Ten eerste moet je weten dat het TV-signaal dat je binnenkrijgt via de Motorola ontvanger helemaal los staat van de iTV-online die je op je laptop kan ontvangen.
De eerste komt op je modem binnen via een apart VLAN (poort 4 en 3 bij twee TV's) en de tweede komt binnen via een http-verbinding via Internet.
Deze kunnen elkaar dus niet beïnvloeden.

Wat je haperende beeld op je laptop betreft denk ik dat je niet de enige bent, het lijkt me ook niet te liggen aan de PC's, laptops of tablets maar aan de ontvangen stream zelf.
Ik heb zelf ook wel eens een enkele keer haperingen met iTV-online en mijn PC is voorzien van een quad-core processor die draait op 4 Ghz, met 8 GB geheugen en een vrij prijzige videokaart.
De kans dat het aan de hardware op je laptop ligt is dus vrij klein, tenzij deze echt te weinig capaciteit heeft.
Reputatie 8
Badge +18
 Hoe gaat de laptop om met youtube en bv journaal 24 via de site

Reageer