beantwoord

Stilstaand beeld

• 27 december 2018
  • TV
  • 15 reacties
  • 241 keer bekeken

Reputatie 1
Als ik programma's opneem en via de tvgids terugkijk heb ik vaak een stilstaand beeld, sinds gisteren hapert ook de radio. Heb gereset maar heeft niet geholpen, vind het zeer storend!
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 januari 2019, 11:27

Het is ook heel vervelend, dat begrijp ik goed. We willen ook een goede verbinding geven, omdat het techniek is, wil het soms wel eens verstoren, dit is erg jammer. Aan de hand van deze vragen kunnen we dan het een en ander uitsluiten en zo gericht op zoek naar de oplossing.

Ik ben nu heel benieuwd of er verbetering is opgetreden na het stroomloos maken van het glasvezelkastje? Als dat niet het geval is, dan zal ik een storingsmonteur voor je aanvragen om op locatie de situatie te bekijken. Ik hoor graag van je.

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +19
ga1001887670 schreef:

Enterprise schreef:

Als je programma's opneemt en dan deze terugkijkt via de TV-Gids dan doe je iets niet goed.
Als je een abonnement hebt op het opnemen-pakket dan kijk je de opnames terug via het menu 'Mijn opnames'.

Ik denk dat het niet goed gelezen hebt, als ik via de tv gids of als ik iets opgenomen heb dan heb stilstaand beeld!

Ik heb het goed gelezen, je hebt het alleen niet duidelijk geschreven...
Het verschil zit 'm in de woordjes 'en' en 'of'.

'Als ik programma's opneem en via de tvgids terugkijk...'

Maar goed, het is nu duidelijk. 😉
Reputatie 8
Badge +17
In onderstaande link kun je lezen hoe de tv ontvanger gereset moet worden voer beide opties uit en is de tv ontvanger bedraad aangesloten

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Reputatie 8
Badge +19
Als je programma's opneemt en dan deze terugkijkt via de TV-Gids dan doe je iets niet goed.
Als je een abonnement hebt op het opnemen-pakket dan kijk je de opnames terug via het menu 'Mijn opnames'.
Reputatie 1
jimny schreef:

In onderstaande link kun je lezen hoe de tv ontvanger gereset moet worden voer beide opties uit en is de tv ontvanger bedraad aangesloten

Hi Jimmy, als ik reset ben ik dan mijn opnames kwijt!
Reputatie 1
Enterprise schreef:

Ik denk dat het niet goed gelezen hebt, als ik via de tv gids of als ik iets opgenomen heb dan heb stilstaand beeld!
Reputatie 8
Badge +17
ga1001887670 schreef:

jimny schreef:

In prncipe niet want die staan in the cloud en niet in de ontvanger
Reputatie 1
jimny schreef:

ga1001887670 schreef:

jimny schreef:

In prncipe niet want die staan in the cloud en niet in de ontvanger

GA het nog eens proberen, vorige keer heeft het niet geholpen!
Reputatie 8
Badge +9
Hoi ga1001887670, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat als je een opname wilt bekijken of gewoon een programma Terug wilt kijken, dat dan het beeld stil blijft staan. Dat is niet hoe het zou moeten zijn. Vaak is de reset een oplossing. Ik ben benieuwd. Heb je deze al uitgevoerd en geeft het verbetering?

Zo niet, kun je dan vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloze adapters? Is het internet via de kabel verder wel stabiel?
Reputatie 8
Badge +9
Het is zeker irritant. Resetten helpt dus niet. Het is puur bij het terugkijken en de opnames toch? Verder is live tv-kijken geen probleem?

Ook zijn de overige diensten wel goed, zoals het internet? Heb je voor mij ook een uitkomst van een speedtest?

Aan de hand van deze antwoorden kan ik de vervolgstappen bepalen. Hoor graag van je.
Reputatie 1
Bart - Telfort schreef:

Het is zeker irritant. Resetten helpt dus niet. Het is puur bij het terugkijken en de opnames toch? Verder is live tv-kijken geen probleem?

Ook zijn de overige diensten wel goed, zoals het internet? Heb je voor mij ook een uitkomst van een speedtest?

Aan de hand van deze antwoorden kan ik de vervolgstappen bepalen. Hoor graag van je.

Hallo Bart,

Sorry voor de late reactie, was een paar dagen ertussen uit.

Toevallig vorige week woensdag 2 keer tijdens het journaal kijken bleef het beeld stil staan en had ik blokjes! en af en toe heb ik op de radio dat hij even stil valt.
Uitslag van de speedtest is Download Mpbs 9,71 Uploas Mbps 47,3.

Mvg. Louise
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Louise, ik meet inderdaad de problemen ook met het live tv-kijken. 😞 Bedankt voor de resultaten van de speedtest. Heb je deze gemeten met een computer die met een kabel aangesloten is op het modem? Wat mij opvalt is namelijk dat de downloadsnelheid lang niet is wat het moet zijn. De uploadsnelheid daarentegen is wel goed.

En heb je het glasvezelkastje ook al eens twee minuten van het stroom gehad? Geeft dat nog verbetering?
Reputatie 1
Bart - Telfort schreef:

Hoi Louise, ik meet inderdaad de problemen ook met het live tv-kijken. 😞 Bedankt voor de resultaten van de speedtest. Heb je deze gemeten met een computer die met een kabel aangesloten is op het modem? Wat mij opvalt is namelijk dat de downloadsnelheid lang niet is wat het moet zijn. De uploadsnelheid daarentegen is wel goed.

En heb je het glasvezelkastje ook al eens twee minuten van het stroom gehad? Geeft dat nog verbetering?

Hi Bart,

Nee, ik kreeg een link dat ik een app kon downloaden en heb dat via mijn tablet gedaan!
Vindt het trouwens wel vervelend dat ik dit allemaal moet doen, ga ervan uit dat ik gewoon een goede verbinding krijg van Telfort!
Reputatie 8
Badge +9
Het is ook heel vervelend, dat begrijp ik goed. We willen ook een goede verbinding geven, omdat het techniek is, wil het soms wel eens verstoren, dit is erg jammer. Aan de hand van deze vragen kunnen we dan het een en ander uitsluiten en zo gericht op zoek naar de oplossing.

Ik ben nu heel benieuwd of er verbetering is opgetreden na het stroomloos maken van het glasvezelkastje? Als dat niet het geval is, dan zal ik een storingsmonteur voor je aanvragen om op locatie de situatie te bekijken. Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Bart - Telfort schreef:

Hallo Bart,

Er is inderdaad verbetering opgetreden na het stroomloos maken van het glasvezelkastje!
Ik heb nog even de speedtest gedaan op mijn Laptop met vaste aansluiting, de download snelheid is 49,45 en de upload 61.31.

Dank voor je hulp,

Groeten, Louise
Reputatie 8
Badge +9
Dat is goed om te lezen. Heel erg fijn. Mocht je toch nog weer problemen ervaren, dan hoor ik dat graag.

Reageer