beantwoord

STEEDS HETZELFDE GEDOE EN BELABBERDE 'HULP'

• 19 november 2015
  • 15 reacties
  • 522 keer bekeken

Sinds augustus vorig jaar heb ik internet, interactieve TV en mobiel bellen. Na een tijdje ging er van alles fout; itv gaf foutcode en internet viel uit. Even gebeld: ik moest maar op de website de foutcode opzoeken... men begreep niet dat dat niet kon zonder internet. Echt waar. Weer gebeld: een meneer zou met mij de software herinstalleren. Hielp geen barst. Daarover heb ik weer gebeld: ze wilden met mij de nieuwe software installeren..... Ach, toe dan maar.... Hielp weer niks. Weer gebeld: een meneer die voorstelde de boel even te ontkoppelen en dan weer aansluiten. Alsof ik dat nog niet 5 keer geprobeerd had. Weer gebeld. Kreeg een meneer aan de telefoon die vroeg of er misschien een kabeltje ontbrak..? Nee.
Dan maar een webformulier gestuurd met de klachten. Antwoord: wat is precies uw klacht?:? en daar gingen we weer.... Toen lag internet weer plat. Is zo vaak gebeurd... Er werd een nieuw modem gestuurd. Komen ze er in september (dit jaar) achter dat de boel niet goed is aangesloten! Modem moest verhuisd worden naar een andere kamer. Daarom was ook de wifi niet okay. Er was al eens iemand geweest voor de wifi, die beweerde dat de 'lijn waar de buren en zo op zaten met de wifi veel te druk was'.... Toen: als je itv pauzeerde kon je daarna niet verder kijken, de boel liep vast. Hadden ze ook weer van alles voor, niks hielp. Na een maand of wat hebben ze maar een nieuwe decoder gestuurd. Zelfde probleem, alleen niet de hele tijd, dus dat scheelt weer. Net zo goed foutcode 3001 die niet te herstellen was. Toen raakten ze in de war: de ene medewerker wist niet wat de ander deed: ik werd gebeld, gemaild, ge-smst; als ik de telefoon niet op kon pakken werd me dat kwalijk genomen (ik was niet bereikbaar). Toen kreeg ik een mailtje met de vraag wanneer men dan het beste kon bellen. Ene mevrouw B. belde constant achter me aan, maar nooit op het juiste tijdstip. Zij beloofde om op een bepaalde tijd te bellen en deed dat vervolgens niet! Ik moest een webformulier voor de tijden invullen en aan de heer E. mailen en dat heb ik gedaan. En voor de zekerheid ook nog gewoon per mail. Werd een paar dagen later mijn voicemail ingesproken: 'wij hebben u gevraagd om een aantal tijdstippen waarop wij u kunnen bellen, helaas hebben wij niets van u ontvangen:@ ???? Ik heb gemaild dat ik dat zelfs twee keer die tijden heb doorgemaild en dat ik dat niet blijf doen. Heb hierop een tijd voorgesteld per mail.
Ik kreeg 2 dagen later een mailtje met de mededeling: wij bellen u op die en die dag op die tijd, want u heeft aangegeven dat u dan bereikbaar bent. ???? Hadden ze mijn mail toch ontvangen!!! Ondertussen bleven ze maar bellen en bellen, dag na dag, bijv. als ik op mijn werk zat, waar ik geen itv heb! Het leek een beetje op stalken, zei een familielid van mij....:S Intussen heb ik dus de nieuwe decoder en heb dus weer foutcodeproblemen.
Voordat ik het nieuwe modem kreeg, had ik een mevrouw van Telfort aan de lijn (weer een andere), en om ik wilde weten wie ik terug kon bellen. vroeg ik haar naam. "Daphne', zei ze. Ik vroeg beleefd naar haar achternaam, ik ga niet bellen en dan zeggen, 'mag ik Daphne even'.. Zei wilde dat niet doen, voor haar eigen veiligheid...:? Ik heb nu pauze. Pauze van naar Telfort bellen, wat geld kost, en pauze van het klachten indienen. Eventjes maar niet. Voor die foutcode zal ik wel weer doen wat als oplossing bij die code hoort. Zucht.... Nu was ik helaas op de door mij voorgestelde tijd niet bereikbaar, ik kon er niets aan doen. Ik moet ooit geld terugkrijgen van de NS. Was beloofd, een half jaar verder had ik nog niets. En steeds weer werd gezegd dat het dan nu toch echt overgemaakt werd. Ik ben toen op het NS-forum gaan kijken. Heb daar mijn vraag gesteld en een medewerker van het forum had het binnen 2 dagen voor elkaar. Misschien dat ik ook iets aan dit forum heb? Ik hoop het.:) Sorry dat het zo'n lang verhaal is, maar het is dan ook over een jaar lang sores en ik ben misschien nog iets vergeten...:8
icon

Beste antwoord door jaycee 21 november 2015, 17:43

Alles doet het weer...Pffff...... 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Jaycee, bedankt voor je uitgebreide en gedetailleerd verhaaltje. :)
Ik zie dat jouw case momenteel in behandeling is en dat je inderdaad nog niet bent bereikt. Kun jij mij een aantal data aangeven waarop jij thuis en te bereiken bent. Voor de zekerheid ontvang ik ook jouw telefoonnummer(s) waarop je te bereiken bent. Ik zal dit dan intern doorzetten en mijn collega expliciet om een belbevestiging vragen zodat er niet op een ander tijdstip wordt gebeld. 🙂 In afwachting van jouw reactie.
Hallo Jaycee, bedankt voor je uitgebreide en gedetailleerd verhaaltje. :)
Ik zie dat jouw case momenteel in behandeling is en dat je inderdaad nog niet bent bereikt. Kun jij mij een aantal data aangeven waarop jij thuis en te bereiken bent. Voor de zekerheid ontvang ik ook jouw telefoonnummer(s) waarop je te bereiken bent. Ik zal dit dan intern doorzetten en mijn collega expliciet om een belbevestiging vragen zodat er niet op een ander tijdstip wordt gebeld. 🙂 In afwachting van jouw reactie.

Nou.. Ik heb nu zoiets van, ze moeten maar langs komen, want nu net valt itv helemaal uit. keurig gedaan wat ik moest doen.
Tot 2 keer toe blijft alles hangen op 'Welkom bij itv van Telfort'... dat hebben we ook al honderd keer gezien. Als het beeldscherm met die strepen langer dan 10 minuten in beeld blijft, moet je de ontvanger uit en weer aan zetten. Dat heb ik 2 keer gedaan. helemaal niks. Ben nu bezig met de derde keer. Heeft in het verleden wel een aantal keren geholpen. Internet doet het op het moment normaal. Modem doet het nu normaal.
Maar even een vraag hier op het forum: is er nog iets anders wat ik zelf kan doen in dit geval? Roept nu: TV-ontvanger aanzetten.
Die staat al aan! Heb modem gereset. Maakt geen bal uit. Weer geen signaal. Tv-ontvanger wil niet meer uit. Ik heb van Telfort al eens een maand abonnementsgeld teruggekregen, plus een bedrag omdat ik zo lang aan de telefoon in de wacht moest staan, wat mij bulten met geld kostte, maar dat neemt niet weg dat ik nu nog met de zooi zit. Heb nog een vorig ontvangertje wat een keer terug moet. Dat gaat terug als de nieuwe naar behoren werkt. Eerder niet. Of een derde nieuwe. En ik ga er geen € 130-, voor betalen. De nieuwe kan ook niet uit. Ook handmatig niet. itv opnieuw laden kan weer niet. Er zit misschien ergens anders iets fout. Ik heb niet op een kabeltje getrapt of zoiets. Er is niemand in de buurt van de aansluitingen geweest. De dag na dat ik hier een klacht plaats heb ik er weer ellende bij. Ik doe de tv aan, weer de melding dat ik de tv ontvanger aan moet zetten, die staat dus aan! Weer! Ik vind dit belachelijk worden. Ze mogen me sms-en wanneer ik beschikbaar kom en dan komen ze maar langs.
Vorig jaar augustus heet een KPN-monteur een foutje gemaakt in de wijkcentrale... Kwamen ze ook wel erg laat achter.
en zo kan ik wel doorgaan, maar ik heb al een nog langer epistel hier geschreven. Iemand een oplossing? Anders komen ze vandaag maar langs. Als je een forum ziet met zoveel klachten, dan kan Telfort toch niet meer geloofwaardig overkomen?
Ik wou nog even wachten met dit verhaal, maar ik ben het zat.
Reputatie 8
Badge +7
Beste Jaycee, over de problemen die je nu ervaart met de TV-ontvanger kan ik kort zijn. Er is helaas sprake van een storing. Wij doen er alles aan om deze zo spoedig mogelijk op te lossen. Toch ontvang ik graag de informatie die ik je heb gevraagd in mijn vorige reactie zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. 🙂
Nou Jaycee join the club!!!!!!!! Ook hier al de hele tijd problemen en op teletekst word zelfs gesproken dat het nu voor 99% opgelost is...........wonen wij dan toevallig alletwee in die 1 procent:? klotezooi is het daar bij jullie telfort:@
Beste Jaycee, over de problemen die je nu ervaart met de TV-ontvanger kan ik kort zijn. Er is helaas sprake van een storing. Wij doen er alles aan om deze zo spoedig mogelijk op te lossen. Toch ontvang ik graag de informatie die ik je heb gevraagd in mijn vorige reactie zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. :)

Hoi,
dat weet ik sinds gisteravond al. We zijn wel eerst met allerlei dingen in de weer geweest, modem resetten, opnieuw opstarten, stekker eruit etc. omdat wij dachten dat het daaraan lag. Dus Telfort mag dat beste iets eerderlaten weten. Wij hebben nog steeds geen normale itv. Kreeg wel een verrassend vriendelijk maitje van een medewerker, want bij ons stond het lichtje van de tv-ontvanger op groen, hij wou nl. niet meer uit. Even later zie ik bijn de storingen ineens iets staan van dat groene lichtje en dat dat aan mag blijven... 🙂
Nou Jaycee join the club!!!!!!!! Ook hier al de hele tijd problemen en op teletekst word zelfs gesproken dat het nu voor 99% opgelost is...........wonen wij dan toevallig alletwee in die 1 procent:? klotezooi is het daar bij jullie telfort:@

Er is geloof ik weer een melding. Ik ga gauw effe kijken.. of ik dan wel boos terugkom hier of met goed nieuws...
Noppes dus. Itv werkt NIET! Precies de aanwijzigingen in de update gevolgd, maar het helpt geen zier. Ik zal vast niet de enige van de 50.000 zijn.:@:@
Reputatie 1
Wat een verhaal ...
Dit is natuurlijk niet zoals het moet!
Ik zou zeggen: als Stephen het nou NOG niet oplost (met compensatie!?) kun je dan niet gaan kijken naar een overstap?
Daar ga je wel over nadenken. Als hij even mededeelt (sorry Stephen) dat er een een storing is en denkt dat wij dat nog niet weten... klein zuchtje....:S
Reputatie 8
Badge +7
@All,

Ik begrijp jullie frustratie en wij doen er alles aan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik hoop dat jullie nog even geduld en begrip kunnen opbrengen. Excuses voor het ongemak.
Beste Jaycee, over de problemen die je nu ervaart met de TV-ontvanger kan ik kort zijn. Er is helaas sprake van een storing. Wij doen er alles aan om deze zo spoedig mogelijk op te lossen. Toch ontvang ik graag de informatie die ik je heb gevraagd in mijn vorige reactie zodat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. :)

Hoi,
dat weet ik sinds gisteravond al. We zijn wel eerst met allerlei dingen in de weer geweest, modem resetten, opnieuw opstarten, stekker eruit etc. omdat wij dachten dat het daaraan lag. Dus Telfort mag dat beste iets eerderlaten weten. Wij hebben nog steeds geen normale itv. Kreeg wel een verrassend vriendelijk maitje van een medewerker, want bij ons stond het lichtje van de tv-ontvanger op groen, hij wou nl. niet meer uit. Even later zie ik bijn de storingen ineens iets staan van dat groene lichtje en dat dat aan mag blijven... :)
@All,

Ik begrijp jullie frustratie en wij doen er alles aan om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Ik hoop dat jullie nog even geduld en begrip kunnen opbrengen. Excuses voor het ongemak.

Dank je. Maar intussen belooft Telfort weer van alles. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet verbaasd ben.
@All,

Dank je. Maar intussen belooft Telfort weer van alles. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet verbaasd ben.

Antwoord
Moderator
Reacties: 5886:
31 minuten geleden

'Hallo jaycee, ik ben je van dienst in je andere topic. Bij deze sluit ik dit topic'.

Ik snap niet dat een topic gesloten wordt waarvan de oplossing nog niet is aangereikt. :?
Alles doet het weer...Pffff...... 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het melden jaycee! :D
Zodra je weer ergens tegenaan loopt dan verneem ik dit graag van je in een nieuw topic. Op dit topic plaats ik een slotje. 🙂