static ip arcadyan hmb2260 v2

• 24 augustus 2018
  • 11 reacties
  • 416 keer bekeken

Reputatie 1
Ik wel de arcadyan hmb2260 v2 op een statisch ip hebben buiten de dhcp.
Nu al maanden lang steeds/ vaak de router moeten resetten om tv te kunnen kijken.
Voor zowel boven als beneden.
Als het werkt werkt het gewoon goed.
Dus niks kabels en of tussen switch toestand.
Ook een filmpje kijken via wifi hapert heel erg.
Wifi bereik is ook slecht, moeten noodgedwongen eigen wifirouter inzetten.
Vraag staat in de eerste regel.

11 reacties

Welke up/down geeft je modem aan?
Werkt je bekabeld internet wel goed? Ook als je itv ontvanger hapert?
Wat gebeurt er waardoor je je router moet resetten?
Hoe ziet je isra punt er uit?
Hoe lang is de kabel tussen je isra punt en je modem?

Ik heb nog niet eerder gehoord dar een tv ontvanger een ander ip adres moet krijgen om goed te kunnen werken.
Vraag me ook af welk probleem je daar mee wil oplossen.
Reputatie 8
Badge +12
Hoi V3plus1m, welkom op het Forum. Ik begrijp dat de tv en de WiFi niet zo werkt als je zou hopen. Dat is zeer vervelend dat begrijp ik goed. Nu stelt nelly jacoba al hele mooie vragen waar ik ook graag het antwoord op zou willen. We horen het graag.
Reputatie 8
Badge +10
Ik wel de arcadyan hmb2260 v2 op een statisch ip hebben buiten de dhcp.
Ondanks dat ik ook het nut er niet van in zie zou ik zeggen probeer het eens, als het niet werkt zoals verwacht dan zet je het oorspronkelijke IP-adres weer terug.
Het IP-adres van de TV-ontvanger kan je gerust statisch maken, ik heb dat zelf ook gedaan (in mijn Fritzbox modem) maar wel met een adres binnen de DHCP-pool.
Maar met het statische IP-adres werkt de ontvanger prima.
Het werkt bij jouw dus niet goed, dat constant moeten resetten is niet goed.
Welke Experiabox of heb je nog een Zyxel? Wat in afstand uitgedrukt noem je een slecht bereik? Met elke meter neemt het bereik en de doorvoer snelheid af.
Reputatie 1
Ik heb een experiabox v7 ,deze staat in de meterkast.
Er lopen 2 cat6 kabels naar de woonkamer 1 naar een switch en de andere rechtstreeks naar de tv ontvanger.
Het netwerk is een te certiviseren netwerk, gemeten met een omniscanner.
Het ip adres wat de ontvanger krijgt is 192.168.2.8 deze had ik graag op 192.168.2.241 gehad.
Bijna elke dag moet ik de experia resetten om de tv ontvanger te laten werken.
Want die geeft aan geen ip te krijgen. Na resetten werkt het weer een poosje.
Youtube filmpje kijken gaat bijna niet hapert enorm. Steeds opnieuw laden.
experiabox v7
Ik neen aan dat je een V8 bedoelt. In ieder geval heeft Telfort nooit een V7 geleverd.

Al een keer de kabel - modem tv ontvanger vervangen?
Die kabel al eens in een andere poort op je modem geprobeerd?
Welke up/down geeft je modem aan?
Werkt je bekabeld internet wel goed? Ook als je itv ontvanger hapert?
Hoe ziet je isra punt er uit?
Hoe lang is de kabel tussen je isra punt en je modem?
Het feit dat de experia v? In de meterkast zit verklaard voor een flink deel een verminderd wifi signaal.
Als het een v7 is dan is deze via een KPN abonnement blijven hangen.
Telfort heeft volgens het overzicht alleen de v8,v10 en zyxels geleverd.
Reputatie 8
Het ip adres wat de ontvanger krijgt is 192.168.2.8 deze had ik graag op 192.168.2.241 gehad.
Bijna elke dag moet ik de experia resetten om de tv ontvanger te laten werken.
Want die geeft aan geen ip te krijgen.

Dat geen IP adres kunnen ontvangen zou ook op het VLAN van de TV-dienst zelf betrekking kunnen hebben.

Aan de "buitenkant" krijgt de TV-ontvanger een IP-adres toegewezen vanuit het LAN sub-net.
Je geeft zelf al aan dat die het volgende interne IP-adres krijgt toegewezen 192.168.2.8
Dus daar zit het probleem kennelijk niet.

"Ingepakt" als VLAN krijgt de TV-ontvanger een IP-adres rechtstreeks van Telfort in de 10.x.x.x reeks.
Wordt geen IP toegewezen vanuit dit sub-net, is er waarschijnlijk een probleem in de verbinding tussen de hoofd KPN ISRA-aansluiting en de modem/router (of anders met de modem/router zelf).
Temeer daar je zegt dat je elke dag de modem/router moet resetten.

Doorloop eens de informatie in de volgende reactie + vervolgreacties:
https://forum.telfort.nl/internet-267/mijn-verbinding-valt-weg-lampjes-vallen-uit-op-modem-67836#post561505
Reputatie 1
Sorry uiteraard heb ik v8.
Had al heel verhaal getikt , woesie alles weg.
Ben nu metingen aan het starten , en dit forum door lezen.
Enkele tips nagelopen. Kabels zijn van merk Belden cat6 15meter beide einden afgemonteerd met outlets ,en t met korte patchkabels cat6 naar apparaten.
Internet is heel wisselend bedraad, wifi nog wisselender.
Een filmpje kijken van omroep flevoland bv loopt niet door. Wordt vervolgd

Die snelheden zowel bedraad als via wifi zijn zelfs voor glasvezel klanten niet constant. Welke snelheid zou er geleverd moeten worden?
Reputatie 8
Badge +12
Je geeft aan dat er van alles mis gaat en dat je elke dag moet resetten. Dat is niet goed Ik wil graag eens vanaf deze kant jouw lijn doormeten. Ik ben benieuwd of ik wat bijzonders kan vinden. Zou je daarvoor jouw profiel zo volledig mogelijk willen invullen? Wil je hier een reactie achter laten als je dat gedaan hebt? Dan ga ik voor je aan de slag.

Reageer