beantwoord

Source knop werkt niet na installeren witte afstandsbediening

• 23 januari 2019
  • 13 reacties
  • 966 keer bekeken

Weet iemand waarom de source knop niet werkt op de witte afstandsbediening na synchronisatie met mijn tv? Mijn tv is een samsung EU32B6000 Led tv.

En beter, hoe zorg ik dat het wel werkt?
icon

Beste antwoord door GJC 23 januari 2019, 11:27

Ik vermoed dat je de algemene code (11) hebt gebruikt. Nu kan ik voor jouw type geen exacte code vinden, maar probeer de volgende codes eens: 307, 314, 523, 316 of 302.

Koppelen met codes van meer dan 2 cijfers gaat het beste zo:
Druk in plaats van Menu de Stopknop in tot de rode led op de afstandsbediening (AB) 2x rood knippert (Stop is het grijze vierkantje naast REC).
Voer de gewenste code voor je TV in. De AB knippert meteen twee keer rood.

Klaar!

Als na het invoeren van de code de AB niet meteen 2x rood knippert kun je na het invoeren van de code nog op aan/uit voor de TV drukken (direct erna, dus niet als je seconden later ontdekt dat het niet lukt). Anders gewoon even opnieuw beginnen.

Succes, en laat de afloop even weten.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik vermoed dat je de algemene code (11) hebt gebruikt. Nu kan ik voor jouw type geen exacte code vinden, maar probeer de volgende codes eens: 307, 314, 523, 316 of 302.

Koppelen met codes van meer dan 2 cijfers gaat het beste zo:
Druk in plaats van Menu de Stopknop in tot de rode led op de afstandsbediening (AB) 2x rood knippert (Stop is het grijze vierkantje naast REC).
Voer de gewenste code voor je TV in. De AB knippert meteen twee keer rood.

Klaar!

Als na het invoeren van de code de AB niet meteen 2x rood knippert kun je na het invoeren van de code nog op aan/uit voor de TV drukken (direct erna, dus niet als je seconden later ontdekt dat het niet lukt). Anders gewoon even opnieuw beginnen.

Succes, en laat de afloop even weten.
Ik heb jouw stappenplan gevolgd en de code 307 gebruikt. Hij deed het meteen! Super bedankt voor de raad!

Ik kom met regelmaat in je woonplaats ivm mijn netwerk. Als ik je een keer kan bedanken met een bak koffie moet je het maar laten weten!
Reputatie 8
Badge +11
Geweldig! Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 8
Badge +9
Hi @Koning88, wat fijn dat GJC je zo goed geholpen heeft en het al opgelost is 🙂 Dankjewel voor je berichtje. Thx @GJC voor je hulp!
Reputatie 1
Voor de Samsung UE40D8000 werkt de code 302 op de witte afstandsbediening goed.
Reputatie 1
Waar vind ik welke specifieke code zou kunnen werken voor Samsung Ue46es5700?
Want er staan er mega veel op;
https://www.telfort.nl/w3/file?uuid=b9d74aa5-4461-44de-9dcc-be4223e23691&owner=e35b5965-e055-471b-af73-4c3b09a5d982&contentid=2547
Reputatie 8
Badge +11
Code 307 zou moeten werken. Gebruik wel de wijze van koppelen die ik hierboven beschreven heb. De "Telfort-manier" werkt niet lekker voor meercijferige codes.

Laat even weten of het gelukt is.
Reputatie 1
Code 307 zou moeten werken. Gebruik wel de wijze van koppelen die ik hierboven beschreven heb. De "Telfort-manier" werkt niet lekker voor meercijferige codes.

Laat even weten of het gelukt isCode 307 zou moeten werken. Gebruik wel de wijze van koppelen die ik hierboven beschreven heb. De "Telfort-manier" werkt niet lekker voor meercijferige codes.

Laat even weten of het gelukt is.

TOPPIEEEEEE
Reputatie 8
Badge +11
@Mlous
TOPPIEEEEEE als in "fijn dat je meedenkt" of als in "het is gelukt"? Ik hoop dat laatste 😉
@Mlous
TOPPIEEEEEE als in "fijn dat je meedenkt" of als in "het is gelukt"? Ik hoop dat laatste 😉

Ik hoop beiden!
Reputatie 1
@Mlous

Beide 😁
Had t gelijk geprobeerd en is gelukt
Reputatie 8
Badge +11
Geweldig, dat lezen we graag!
Reputatie 8
Badge +9
@Mlous ik lees dat GJC ook jou goed geholpen heeft, super. Fijn dat je laat weten dat het opgelost is! 🙂

Reageer