beantwoord

Software Update Tv Ontvanger blijft steken op 70%

• 28 oktober 2017
  • 18 reacties
  • 3645 keer bekeken

Badge
Hallo allemaal...

Ik heb sinds gistermiddag geen interactieve tv meer...De software update blijft steken op 70%...Heb inmiddels alles al geprobeerd...

*Kabels gecheckt
*Modem gereset
*Modem uit, alle kabels verwijderd, gereset, kabels er weer in, daarna stekker van de tv ontvanger
weer in het stopcontact...
*Geprobeerd de tv ontvanger te resetten, door op sofware verwijderen of terug naar
fabrieksinstellingen te klikken (doet ie geen van twee)

Wat ik ook doe, de software update komt niet verder dan 70%...
Ben inmiddels door alle opties om het zelf op te lossen heen...
Is er nu een storing of ligt het aan mijn modem of tv ontvanger?
Ik heb een ZyXEL modem en een Motorola TV ontvanger...

Hij geeft trouwens bij de software update 70% aan op m'n tv scherm en 75% op m'n tv ontvanger, ook zoiets..
icon

Beste antwoord door Miranda Rila 30 oktober 2017, 16:59

Heb inmiddels alles aangesloten op het nieuwe modem en Hoera, ik heb weer interactieve tv haha..Lag het dus toch aan het modem...Hartstikke bedankt voor al jullie hulp...
Bekijk reactie

18 reacties

Badge +18
Meestal is het voldoende de software opnieuw te laden.
Heb je alle 3 de verschillende mogelijkheden geprobeerd?
De 3e deed het voor mij.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Badge
Heb ze alle 3 geprobeerd en meerdere keren, maar resultaat blijft steeds hetzelfde helaas...
Badge +18
En heb je je modem op de goede manier gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En de ontvanger al eens aan een andere poort op het modem gehangen?
Badge
Ja ook, zoals het er staat zo heb ik het gedaan en hij download de software wel, hij slaat de software ook op, maar daarna moet ie het systeem weer opstarten en dan blijft ie hangen op 70%.
Badge +18
Hier staan ook nog een paar verschillende reset manieren:
https://forum.telfort.nl/tv-338/netflix-plotseling-niet-mogelijk-68640/index1.html#post567055
Badge
Die had ik al gelezen en ook allemaal geprobeerd, maar het werkt niet helaas.
Badge +18
Dan ben ik ook door mijn tips heen.
Je kan morgen vanaf 10 uur bellen voor tv problemen, wel even het bandje helemaal afluisteren.
Je kan ook facebook of twitter proberen, mogelijk is daar morgenochtend ook bezetting.
Wellicht helpt ontkoppelen en weer aanmelden van de ontvanger, maar dat moet Telfort webcare doen.

https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm
Badge +18
Ik ken niet alle reset mogelijkheden uit mijn hoofd, maar deze heb je al gehad?
https://www.kpn.com/faq/16848
Badge
Na vele topics over dit onderwerp te hebben gelezen en na vele tips op de site van Telfort te hebben opgevolgd ben ik ook door mijn mogelijkheden heen. Heb al wel een mail naar Telfort gestuurd in de hoop dat zij weten waar het aan ligt, want zelf heb ik alle mogelijkheden gedaan die er zijn. In ieder geval wel bedankt voor je hulp.
Badge +18
Geen dank, jammer dat ik je geen oplossing kon bieden.
Andere poort op modem heb je nog geprobeerd?
Mail wordt vaak pas na een aantal dagen op gereageerd.
Je kan beter morgenochtend 1van de andere mogelijkheden die ik aan gaf proberen.
Werkt je tv op pc of tablet wel? Heb je in iedere geval nog tv.
Badge
Andere poort ook al geprobeerd, had begrepen dat poort 4 gereserveerd was voor tv, maar heb hem ook op poort 3 geprobeerd, zelfde resultaat weer. Ga morgen sowieso even de opties proberen die jij hebt gegeven om contact met Telfort op te nemen, want morgen om 20.00uur is Formule1 en dat wil ik niet graag missen 😃
Badge +18
Ik ook niet!:)
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Miranda, welkom op het forum. Met nelly jacoba heb je al veel doorlopen; het resetten van je modem en het resetten van je TV ontvanger. Beide hebben geen verschil gemaakt, je TV ontvanger geeft nog steeds die foutmelding. Je hebt twee ontvangers, speelt het probleem op allebei of op slechts één van de twee? Als het probleem slechts op eentje speelt, dan raak ik je aan om de vervanging die mijn collega heeft aangevraagd af te wachten. Speelt het op allebeide de TV ontvangers, dan ben ik benieuwd naar hoe je ze hebt aangesloten. Is dit met een netwerkkabel of met een TV verbindindingsset? Ik hoor het graag van je.
Badge
Hoi Wieger...Ik heb het probleem met software update alleen beneden, maar boven geeft hij aan "zender niet beschikbaar"...Heb vanmorgen nog weer even geprobeerd het modem te resetten, maar de ontvanger beneden pakt de software nu helemaal niet meer, krijg nu alleen nog foutcode 143 in beeld. Kabels zijn allemaal goed dus daar kan het niet aan liggen.
Beide ontvangers zijn trouwens met een netwerkkabel rechtstreeks op het modem aangesloten...
Reputatie 7
Badge +13
Is dit ook nog het geval nu je het nieuwe modem hebt ontvangen, Miranda? Of heeft het nieuwe modem de problemen voor je verholpen?
Badge
Heb inmiddels alles aangesloten op het nieuwe modem en Hoera, ik heb weer interactieve tv haha..Lag het dus toch aan het modem...Hartstikke bedankt voor al jullie hulp...
Reputatie 7
Badge +13
Mooi om te horen dat alles weer werkt! 😳 Heb je nog wel de race van Max kunnen volgen?
Badge
Nee helaas niet, maar ben inmiddels op de hoogte Dat Max gewonnen heeft en dat mijn Favoriet "The Iceman" aka Kimi Räikkönen derde is geworden 😃 Maar gelukkig vandaag weer Tv dus zit vanavond om 22.00uur klaar voor The Walking Dead 😃

Reageer