beantwoord

Smart TV/Xbox 360 en Interactieve TV

• 2 juni 2013
  • 1 reactie
  • 2300 keer bekeken

Reputatie 1
Een tijdje geleden heb ik een Cisco Linksys powerline wireless adapterkit gekocht, en nu wil ik daar mijn Samsung Smart Tv, Xbox 360 en mijn interactieve TV van Telfort op aansluiten. Helaas lukt het mij niet om alle 3 tegelijk werkend te krijgen. (het is of mijn Interactieve TV, of mijn Smart TV en Xbox 360)

De adapter is een Linksys PLSK400 en deze zit aangesloten in Ethernet poort 4 (Interactieve TV) in de modem type Zyxel. Als ik hem in Eterhnet poort 1 doe werken mijn Smart TV en Xbox 360.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om alle 3 de apparaten tegelijk te kunnen laten werken via de Linksys adapter? (deze heeft 4 internet aansluiting onderaan het kastje). Ik heb van een vriend vernomen dat er iets aan de DHCP instellingen of IP instellingen moet gedaan, maar hier heb ik 0,0 verstand van..

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 2 juni 2013, 12:24

Je ITV zit in een apart VLAN, hierdoor is gelijktjdig internet verkeer & ITV verkeer over dezelfde verbinding niet mogelijk.

Oplossing is om in het totaal 4 van deze adapters aan te schaffen.

1 set op poort 1 of 2 van je modem (internet verkeer) & 1 set op poort 4 (ITV) van je modem.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Je ITV zit in een apart VLAN, hierdoor is gelijktjdig internet verkeer & ITV verkeer over dezelfde verbinding niet mogelijk.
Oplossing is om in het totaal 4 van deze adapters aan te schaffen.
1 set op poort 1 of 2 van je modem (internet verkeer) & 1 set op poort 4 (ITV) van je modem.

Reageer