Smart tv werkt niet goed

• 16 februari 2017
  • TV
  • 12 reacties
  • 307 keer bekeken

eefkok20
M'n smarttv werkt niet goed. Gebeld met Samsung en zei zeggen dat ik de netwerkpoorten 445,443 en 80 open moet zetten, dat ik het netwerk op 2.4 GHz moet instellen. De IPv6 uit en de IPv4 uit en dat de dhcp server aan moet staan. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen.
De service van Telfort reikt helaas niet verder dan dat ik het hier op het forum zelf uit moet zoeken. :(

12 Reacties

Franzki
Reputatie 5
eefkok20 schreef:

De IPv6 uit en de IPv4 uit

Dan vraag ik me af op welk protocol de smarttv werkt. :?

Los daarvan... welk merk/type modem heb je? En welk type TV is het?
eefkok20
Mijn modem is de experia box V8 en mij tv is een Samsung model: UE46F6500SSXXN
jimny
Reputatie 5
Heb je de smart tv via een lan kabel aangesloten of via een Wifi verbinding, bij mijn weten hoef je niets in te stellen op je modem, mijn Samsung smart tv draait als een tierelier zonder dat ik iets heb moeten veranderen.
Kees-Jan
Reputatie 4
Ik heb ook een Samsung SmartTV. Je hoeft geen poorten open te zetten om het "Smart" gedeelte van de TV te kunnen gebruiken.

Samsung klantenservice blinkt niet uit qua kennis en ze roepen dus maar iets...

Als de TV een Internet verbinding nodig heeft dan maakt de modem een connectie-sessie daarvoor aan. Uitgaand verkeer, van de SmartTV náár Internet wordt namelijk áltijd toegestaan, zonder enige restrictie.

Wat in je SmartTV doet het niet om precies te zijn? En welke melding krijg je dan?

Heb je de TV via WiFi of via een Kabel gekoppeld?
eefkok20
Volgens mij is t via WiFi. Er loopt alleen een kabeltje naar het stopcontact en een kabeltje naar het tv kastje van Telfort.
Als ik programma's kijk via nlziet, Netflix of npo, dan stopt ie regelmatig halverwege een programma. Hij geeft dan aan dat er geen netwerk is.
Wat ie ook doet is dat als ik de tv aanzet, ik niet meteen smarthub aan kan zetten. Hij is dan smarthub aan het bijwerken.
Gewoon tv kijken via het telfortkastje gaat prima. Alleen de Apps werken dus niet goed.
Heb vorige week een update van de software gedaan. Ook dat heeft niet geholpen.
Tuut-Tuut
Reputatie 5
Het is zinvol op een aparte netwerkkabel naar je TV te trekken voor gebruik van je smart-tv. De netwerkkabel welke gebruikt wordt voor je decoder zou ik niet gaan combineren voor je smart-tv, dus echt een aparte kabel erbij.
jimny
Reputatie 5
Kijk eens in je menu van je Tv bij het kopje netwerkinstellingen, daar kun je zien of je smart tv draadloos is verbonden, let wel er moet dan wel een ingebouwde wifi in je toestel zitten en anders een samsung dongel aanschaffen of toch bekabeld aansluiten
eefkok20
Ik heb nu een netwerkkabel in de tv gestopt. Hij lijkt nu goed te werken. :)
Dankjewel voor het meedenken en het advies tuuttuut,keesjan. Jimny en frankzi!
Vanavond tv-avond🎉
Enterprise
Reputatie 5
eefkok20 schreef:

Ik heb nu een netwerkkabel in de tv gestopt. Hij lijkt nu goed te werken. :)
Dankjewel voor het meedenken en het advies tuuttuut,keesjan. Jimny en frankzi!
Vanavond tv-avond🎉

Dat kon je toch wel, via de TV-ontvanger zelf...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je zelf denkt dat dit alleen maar via de Smart-functie van de TV kan.
Of zit ik er toch naast en ga je vanavond 'bewust' TV kijken via de Smart-functie, dus via internet en niet via de bestaande verbinding met de TV-ontvanger zelf..?

Het beeld van de interactieve TV-ontvanger ontvang je door op de 'Source' knop van je afstandsbediening te drukken en dan te kiezen voor de HDMI-uitgang waar IPTV bijstaat.
Je hebt dus geen Smart-TV functie of ontvangst nodig om normale TV te kunnen kijken, dat doe je via de TV-ontvanger en niet via de Smart-functie van de TV.
eefkok20
Ik bedoel terugkijken via NLziet. Dat is een app onder de smarttv functie. Hij knalde er wel nog een keer uit, maar heb nu de netwerkontvangst op bedrading gezet ipv draadloos. Als het goed is is er nu niks meer aan de hand.
Of denkt u van wel enterprise? Zijn er dingen die ik anders in moet stellen?
Enterprise
Reputatie 5
eefkok20 schreef:

Ik bedoel terugkijken via NLziet. Dat is een app onder de smarttv functie. Hij knalde er wel nog een keer uit, maar heb nu de netwerkontvangst op bedrading gezet ipv draadloos. Als het goed is is er nu niks meer aan de hand.
Of denkt u van wel enterprise? Zijn er dingen die ik anders in moet stellen?

Nee hoor, niks meer aan doen... ;)
Ik had gewoon zo'n idee dat je het nog niet helemaal begreep en dus niet het volledige rendement uit je TV haalde.
Maar dat is gelukkig niet het geval.
eefkok20
Haha! Super! Dankjewel :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8