Slechte ontvangst iTV, met name na 22u

• 16 december 2016
  • 8 reacties
  • 425 keer bekeken

Badge
Ik heb in onze nieuwe woning sinds half oktober een 3 in 1 abo met glasvezelverbinding. Er zijn 2 TV's aangesloten via een decoder gekoppeld aan een homeplug. Regelmatig valt de TV in hapering. Het helpt dan om even de decoder aan en uit te zetten. Na 22u 's avond helpt dat ook niet meer. Ik heb nu een Knippr proef abo van een maand genomen om te kijken of dat beter gaat. Als de iTV niet goed werkt, kan ik met Knippr ongestoord TV kijken. Ook blijkt uitzending gemist dan via Telfort te haperen, terwijl die via de smart TV wel goed werkt. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Badge +1
Hoi rcraats,

Das niet prettig nee! Ik ben erg benieuwd naar hoe je het signaal van Knippr naar de tv krijgt? Heb je daar ook homeplugs voor of heb je een rechtstreekse kabel lopen naar de tv?
Badge
Hoi rcraats,

Das niet prettig nee! Ik ben erg benieuwd naar hoe je het signaal van Knippr naar de tv krijgt? Heb je daar ook homeplugs voor of heb je een rechtstreekse kabel lopen naar de tv?

Het signaal van Knippr gaat via de homeplug (wifi) en een Chromecast. Ook de smart TV is via wifi verbonden en daar kan ik uitzending gemist via de NPO app gewoon op draaien zonder probleem terwijl via de Telfort decoder gemist ook stoort
Badge +1
Hi rcraats,

Bedankt voor je snelle terugkoppeling!

Is het mogelijk om onze tv-ontvanger eens een avond bekabeld aan te sluiten? Dan kunnen we zaken gaan uitsluiten te beginnen met de homeplugs.

Ik hoor graag van je!
Badge
Hi rcraats,

Bedankt voor je snelle terugkoppeling!

Is het mogelijk om onze tv-ontvanger eens een avond bekabeld aan te sluiten? Dan kunnen we zaken gaan uitsluiten te beginnen met de homeplugs.

Ik hoor graag van je!

Dat gaat wel lukken, Maar dan moet ik even een heel lange kabel maken. Ik probeer dat van de week even uit.
Badge +1
Hoi rcraats,

Als je dat zou willen testen dan zou dat echt top zijn! 🙂
Badge +1
Hi rcraats,

We hebben elkaar gesproken per privébericht. De rechtstreekse kabel heeft helaas niet geholpen. Vervolgens heb je een ander modem gekregen en nu lijkt het weer goed te werken. Kun je mij dit bevestigen? 🙂
Badge
Klopt. Aanvankelijk gaf het modem geen signaal aan de decoders door maar nadat dit gefixt was had ik signaal en tot nu toe geen storing meer tijdens het streamen.

Hulde en bedankt.

Gr. Rinus

Hi rcraats,

We hebben elkaar gesproken per privébericht. De rechtstreekse kabel heeft helaas niet geholpen. Vervolgens heb je een ander modem gekregen en nu lijkt het weer goed te werken. Kun je mij dit bevestigen? :)
Badge +1
Hoi Rinus!

Helemaal top! :D

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.