Slechte Klantenservice - defecte decoder

• 14 januari 2016
  • 30 reacties
  • 684 keer bekeken

Beste Telfort Webcare,

Ik zoek mijn toenadering tot jullie omdat ik redelijk pissig ben om wat er zojuist is voorgevallen.

Ik werd gebeld door Telfort Sales (neem ik aan) om te vragen naar mijn tevredenheid, na aangegeven te hebben dat ik een probleem heb met mijn decoder, zou ik direct doorverbonden worden met de technische dienst.

Na een uur kreeg ik dan eindelijk iemand aan de lijn, nadat ik herhaaldelijk hallo en is daar iemand geroepen te hebben, heb ik 5 minuten moeten luisteren naar mensen van de technische dienst die gezellig met elkaar aan het babbelen waren, toen ze uiteindelijk klaar waren werd ik opgehangen.

Ik ben hierna direct naar de site gegaan om mij weer terug te laten bellen, toen dit gebeurde werd er weer direct opgehangen.
Toen ik dit nogmaals wilde doen kreeg ik de mededeling dat de klantenservice gesloten was.

Maargoed...... het probleem met mijn decoder is dat ik keer op keer de hdmi kabel er in en uit moet halen wil ik hem werkend op mijn tv krijgen.
zelfs bij het wisselen van HDMI kanaal moet ik hem opnieuw inpluggen.

Met vriendelijke groet,
Tijmen

30 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Vervelend.
Heb je al eens een andere HDMI-poort op de TV geprobeerd..?
Ja alles al geprobeerd andere kabel, andere poorten. En andere hmdi apparaten zoals playstation en chromecast werken gewoon op alle poorten en kabels.
Reputatie 8
Badge +10
Ja alles al geprobeerd andere kabel, andere poorten. En andere hmdi apparaten zoals playstation en chromecast werken gewoon op alle poorten en kabels.

Dan lijkt de HDMI-poort van de ontvanger inderdaad defect.
Gezien je slechte ervaring met de telefonische hulptroepen ga ik er vanuit dat je hier op het forum een positievere reactie krijgt en snel een nieuwe ontvanger zal ontvangen via de webcare-medewerkers van Telfort.
Zij lezen mee en zullen naar verwachting spoedig reageren.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Tijmen. Niet fijn dat je op deze wijze te woord bent gestaan door mijn collega's. Ik kan me goed indenken dat je hierin teleurgesteld bent. Ik hoop dat ik het een beetje goed kan maken door te vertellen dat ik ook denk dat de HDMI-poort defect lijkt van de ontvanger en dat ik deze zodoende direct voor je vervangen heb. Je mag ervan uitgaan dat je deze begin volgende week zult ontvangen. Fijn zou ik het vinden als je mij vertelt hoe het functioneert na het aansluiten hiervan. Kijk uit naar je reactie!

@Enterprise,

Dank je! 🆒
Perfect dankjewel! Ik zal je het zeker laten weten.

Nou had ik nog een vraag, ik heb afgelopen dagen wat last van een wat instabiele lijn.
Is hier iets over bekend?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Benning. Deze instabiliteit kan ik niet direct vinden. Hoe zie je dit precies? Zie je ook vreemd gedrag aan de lampjes van het modem? Verneem je reactie graag.
Doormiddel van speedtesten op meerdere apparaten, zowel bedraad als wifi behaalde ik maar 2 a 3 mb download.
Met de TV decoder uitgeschakeld.

Tv deed het overigens wel zonder problemen, ik kwam er achter omdat ik problemen had met streamen van een voetbalwedstrijd.

Ben op dit moment niet thuis maar zal vanmiddag nog een keer checken en de lampjes van de modem checken.
Door de goede en snelle service van jullie een nieuwe decoder ontvangen, echter is mijn probleem hier niet mee verholpen.

Snap dat jullie er wellicht ook weinig meer aan kunnen doen nu... ik ga vanavond proberen mijn decoder via de receiver aansluiten en kijken of dit het probleem oplost.

Decoder via mijn receiver werkt ook niet verder weer vanalles geprobeerd met resolutie van 576p tot 1080p maar maar blijft hetzelfde.

Tevens ook de verbinding is weer om te huilen zie screenshots, en foto van de lampjes op de modem zoals gevraagd.
graag jullie hulp....
Reputatie 8
Badge +2
Hi Tijmen, aangezien de vervangende ontvanger geen soelaas biedt ga ik er vanuit dat het tóch een probleem is die zich bij jou op locatie voordoet. Heb je geprobeerd om de nieuwe ontvanger met (eventueel een nieuwe) de HDMI-kabel aan te sluiten op een andere HDMI-poort van de televisie? Voor jou heb ik nu in ieder geval de nog gekoppelde ontvangers gereset, zodat je kan beginnen met een schone lei. :)

Wat betreft de stabiliteit van de verbinding: erg vreemd inderdaad. De foto met de daarop de lampjes van het modem zegt niet zo veel. Het zegt slechts dat het werkt, maar niet wat de kwaliteit is van de verbinding. Ik zal dit probleem dan ook doorzetten naar de klantenservice met de verwachting dat zij jou binnen enkele dagen zullen benaderen om dit met jou te bespreken. Wil je mij laten weten wat hieruit komt alsjeblieft?
Hi Tijmen, aangezien de vervangende ontvanger geen soelaas biedt ga ik er vanuit dat het tóch een probleem is die zich bij jou op locatie voordoet. Heb je geprobeerd om de nieuwe ontvanger met (eventueel een nieuwe) de HDMI-kabel aan te sluiten op een andere HDMI-poort van de televisie? Voor jou heb ik nu in ieder geval de nog gekoppelde ontvangers gereset, zodat je kan beginnen met een schone lei. :)

Wat betreft de stabiliteit van de verbinding: erg vreemd inderdaad. De foto met de daarop de lampjes van het modem zegt niet zo veel. Het zegt slechts dat het werkt, maar niet wat de kwaliteit is van de verbinding. Ik zal dit probleem dan ook doorzetten naar de klantenservice met de verwachting dat zij jou binnen enkele dagen zullen benaderen om dit met jou te bespreken. Wil je mij laten weten wat hieruit komt alsjeblieft?

Vandaag contact gehad met de klantenservice, alles is nu gereset.
Vanaf zijn kant leek alles in orde en hier heb ik ook inmiddels alles werkend gekregen.
Ik ga het weer even aankijken de komende dagen, ik hoop dat het zo stabiel als nu blijft.

Echter zit ik nog steeds met het probleem van de decoder.
Ik heb nu welliswaar een nieuwe exact dezelfde decoder gehad maar hiermee nog steeds de zelfde problemen
Nu is mijn vraag of jullie niet toevallig een ander model decoder hebben, desnoods een oudere oid.

Ik heb ook de decoder van mijn ouders even erbij gehaald (KPN) hiermee heb ik het probleem niet.
Hiermee kon ik voor de rest natuurlijk niets maar bevestigd voor mij wel dat ik waarschijnlijk met een ander type decoder geholpen zou zijn.
Reputatie 8
Overigens de speedtest van een aantal berichten terug is gezien het plaatje via WiFi op je telefoon gedaan. Via WiFi is altijd een slechte indicatie, omdat je daarmee alleen de snelheid meet van WiFi, wat door het overvolle WiFi bos om je heen, sterk verstoord wordt.

Meet snelheid altijd met een bekabelde verbinding met PC of laptop.
Overigens de speedtest van een aantal berichten terug is gezien het plaatje via WiFi op je telefoon gedaan. Via WiFi is altijd een slechte indicatie, omdat je daarmee alleen de snelheid meet van WiFi, wat door het overvolle WiFi bos om je heen, sterk verstoord wordt.

Meet snelheid altijd met een bekabelde verbinding met PC of laptop.

Dat snap ik, het bericht erna heb ik een screenshot waar te zien is dat het een bekabelde verbinding is, waar overigens de snelheid nog lager is dan via WiFi.

Maar goed dit probleem is gisteren als het goed is opgelost.

Mijn grootste vraag is nu over telfort beschikt over meerdere types tv decoders, aangezien ik de huidige niet goed werkend krijg in combinatie met mijn TV, zo niet zal ik toch een andere provider moeten overwegen.
Reputatie 8
het bericht erna heb ik een screenshot waar te zien is dat het een bekabelde verbinding is, waar overigens de snelheid nog lager is dan via WiFi.
Die had ik inderdaad niet bekeken, omdat het me geen typsich Ookla speedtest plaatje leek met wat ik gewend ben te zien. (Opname van je scherm met de telefoon ??).

Maar als ik zie dat daar de download snelheid nog geen 2 Mbps is, ligt daar waarschijnlijk het probleem.
De minimale snelheid voor TV voor "een lage" resolutie zou minimaal 3 Mbps nodig moeten hebben.
Nu kan ik niet zien aan die test of je TV tegelijkertijd met internet hebt ingeschakeld en dat wat ik zie dan is wat er overblijft voor internet.
Maar gezien de Upload duidelijk hoger scoort, vermoed ik toch ergens een storing in het geheel.

Ik zie ook geen "Voice" lampje branden van de telefoon op de Experia Box.

Wat voor abonnement heb je, en kun je eens kijken op de volgende website wat er voor jou postcode maximaal geldt: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Zoals ik al zei het probleem met de verbinding is inmiddels (hopelijk voorgoed) opgelost, het enige probleem wat ik nu heb is een "HDMI handshake" probleem.

Die wellicht opgelost zou kunnen worden door een andere decoder, dus niet de nieuwe die ik al reeds ontvangen heb.
Reputatie 8
Wat is je (bekabelde) internet snelheid nu dan?
38mb
Graag zou ik vernemen of er andere decoders beschikbaar zijn dan de laatste die ik ontvangen heb.

Mijn contract verloopt over een aantal weken, ik hoop dat ik voor die tijd een oplossing heb gevonden anders is de keuze voor mij makkelijk.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort heeft 2 type decoders namelijk Motorola en Arcadyan. Motorola is het oude model en is redelijk traag.
Bedankt! Ga vanavond eens kijken welke ik heb.
Bedankt! Ga vanavond eens kijken welke ik heb.

Ik heb nu nog 2 x de arcadyan liggen, graag zou ik de oudere motorola proberen, ik denk dat dit mijn probleem oplost.

Valt dit te regelen telfort?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Benning! Tuurlijk. Ik zal alle ontvangers voor je ontkoppelen (uiteindelijk kun je er echter maar twee aansluiten hè). Laat je het weten of het daarmee beter werkt?
Hoi Benning! Tuurlijk. Ik zal alle ontvangers voor je ontkoppelen (uiteindelijk kun je er echter maar twee aansluiten hè). Laat je het weten of het daarmee beter werkt?

Michael, ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest.

Vanaf het begin heb ik de arcadyan gehad die nu dus niet meer werkt, toen heb ik van jullie een nieuwe exact dezelfde gehad waarmee ik hetzelfde probleem heb.

Nu is mijn vraag of ik van jullie nog een oudere decoder kan ontvangen, mocht deze wel werken kan ik de 2 nieuwe weer terug sturen.

Ik heb ook de mogelijkheid om een Motorola kastje van KPN te gebruiken maar ik denk dat dit niet mogelijk is?

Bedankt.

Reageer