beantwoord

Slechte dienstverlening telfort

• 22 augustus 2014
  • 58 reacties
  • 1443 keer bekeken

@ Michael.

Weet niet helemaal wat je wel en niet leest maar alles in ieder geval niet.

het topic waar wij bezig waren heb je gesloten omdat je een bericht fout hebt geïnterpreteerd.

het enige probleem wat opgelost is was betreffende de firmware waar helaas weer anderen tussen zaten waardoor het onduidelijk werd.
het probleem met het opnemen is zeker nog niet opgelost, hij neemt namelijk ook nog steeds herhalingen op en die kan ik dan weer niet verwijderen anders dan de box maar weer opnieuw te starten.
opname problemen bestaan dus nog steeds!!!

geplande opname's worden ook niet getoond in de gids(soms weer wel)

dus hou dit topic aub wel open ander kan ik weer opnieuw beginnen.

heb je ook gemeld dat het internet beter lijkt, daar blijf ik bij, nu het ITV nog.
her activeren van de boxen heeft dus niets uitgehaald.
icon

Beste antwoord door anarkr 29 april 2015, 11:43

@Michael Hierbij een update inzake de slepende problemen.

Vanmorgen ben ik gebeld en heb de zaken aangegeven, was volgens hem wel gebeld maar wij hadden geen gemiste oproepen dus dit zal wel.
problemen nog steeds hetzelfde ook na de software update van 30-03 en van 21 of 22-04 en wilde mij door verbinden maar hierop heb ik aangegeven er geen zin meer in te hebben om als proefpersoon gebruikt te worden en dat ik het boek wil sluiten.
Ik plaats wel een tijdschakelaar achter de setup box zodat hij regelmatig opnieuw gestart wordt en ik de problemen niet meer zie.
Het is natuurlijk wel teleurstellen dat een organisatie als KPN/Telfort dergelijk probleem in 14 maanden nog niet kan oplossen en er zo mee omgaat.

Ik heb er nu geen hoofdpijn meer van en zie wel wat ik in de toekomst ga doen.

MVG
Arjan
Bekijk reactie

58 reacties

jammer dat je sneller bent met een topic te sluiten dan het te beantwoorden
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Mijn excuus voor dit wat late antwoord.

Ik ging er inderdaad vanuit dat alle problemen opgelost waren, gezien ik geen reactie meer leek te krijgen.
Uiteraard wil ik graag de problemen volledig verhelpen, mijn excuses voor deze verwarrende situatie.

Heb je het probleem op beide ontvangers? En zo ja, gaat het dan over serie-opnames of enkele opnames?

Michael
of het probleem met beide ontvangers is weet ik nu niet, in het verleden wel dus nu denk ik ook wel. de 2e ontvanger gebruiken we op dit moment niet zo veel, vandaar.
zoals ik het nu kan zien zitten de problemen voornamelijk in het serie opnemen en dat hij ongevraagd ook herhalingen van sommige van deze geplande opnames opneemt, deze kan ik niet verwijderen en hiervoor moet ik de box altijd opnieuw opstarten.
en toen bleef het voor de zoveelste keer weer stil, raar he dat je er soms schoon genoeg van hebt en maar blijven beloven.

ik heb gisteren mijn box maar weer een keer opnieuw gestart en wel om de volgende redenen:
a. omdat hij weer van die f*cking herhalingen had opgenomen die je dan vervolgens weer niet kan verwijderen.
b. omdat ik programma's had opgenomen die vervolgens niet in de lijst met opname's stonden
c. omdat geplande opname's weer niet zichtbaar waren in de gids

succes met de info en hopelijk gaan jullie hier nog een keer wat aan doen anders flikker ik alles buiten
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Erg naar dat de problemen aan blijven houden.

Wat betreft de serie-opnames; dit is helaas een bekend probleem. Er wordt aan gewerkt dit te verbeteren. De opname wordt op zich wordt wel verwijderd, het duurt alleen enkele seconden voordat deze verdwijnt. Je kunt dus enkele seconden wachten of (helaas) de TV-ontvanger herstarten, de opnames zijn dan wel verdwenen.

De andere problemen kan ik niet verklaren, kun je voor mij nakijken of deze issues zich ook op de andere TV-ontvanger voordoen? Ik wil graag weten of het met de dienst, met de ontvanger of mogelijk met een andere factor te maken heeft.

Uiteraard betreur ik jouw situatie ook. Ik hoop dan ook dat we het alsnog kunnen oplossen voor jou.

Michael
@ Michael

update voor de problemen!

voor de duidelijkheid is: box1 de Arcadyan en box 2 de Motorola

Opnames welke gepland waren zijn niet allen zichtbaar op box 1 en wel op box 2

In de lijst van geplande opnames staan er in box 1 1 prog en in box 2 3 prog's dit klopt in box 2 (met vorige Motorola miste ik er ook wel eens en moest ik ook opnieuw starten)

Wat betreft de weergave in de gids daar geeft box 1 andere progs weer die gepland zijn dan in box 2 maar dit is bij beiden boxen dus niet compleet.

blijft wazig omdat ze beide niet volledig zijn maar wel afwijken waarin ze onvolledig zijn.

Herhalingen heeft hij deze week nog niet opgenomen dus daar kan ik niets over melden, wat betreft het verwijderen hiervan kan ALLEEN maar door de box opnieuw te starten en doe je dit niet staan ze er de andere dag nog in dus die seconden wachten helpt echt niet.

hoor wel wat je denk te kunnen doen
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Ik heb het e.e.a. aan deze kant aangepast. Zou je op beide ontvangers de abonnementsgegevens en de pincode opnieuw kunnen opgeven?

Michael
@Michael
beide boxen opnieuw geactiveerd, kwam hier al wel verschillen tegen.
Box 1 moest ik abonnee nummer en wachtwoord en de ruimte waar hij staat opnieuw ingeven, deze box startte op zender 1
Box 2 moest ik alleen abonnee nummer en wachtwoord ingeven, de ruimte kende hij nog en deze box startte op zender 704 waarop ik hem had uitgezet.
Geen idee wat je hebt verandert maar na het activeren van beide boxen is er in de weergave helemaal niets verandert op beide boxen niet, dus niet in de opnames en ook niet in de planning en de gids.
Pas na deze beide opnieuw opgestart te hebben was de weergave zoals het zou moeten zijn.

Arjan
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Vreemd inderdaad. Voor mij lastig verklaarbaar. Zou je beide serienummers eens in een privébericht kunnen sturen? Deze vindt je op de sticker onderop de ontvangers. Dan ga ik eens verder zoeken.

Michael
Draadloos aangesloten? Bekijk dan eens dit topic: http://plazilla.com/page/4295149575/draadloze-verbindingsset-adapters
@Michael

Al iets wijzer geworden?

Zag dat de arcadyan vandaag weer wat herhalingen had gepland om op te nemen dus kan ik morgen kijken of het verwijderen hiervan wel lukt op de motorola of dat die hetzelfde probleem heeft, hou je op de hoogte hiervan.

vanmiddag nog weer even aan het stoeien geweest met het WPS gebeuren maar dat wil nog steeds niet lukken, ik heb een Engenius ERB9259 rang extender die ik wil koppelen maar dit lukt niet met de security.
geprobeerd om de wps pin in te geven in de arcadyan en ook geprobeerd met het ingeven van de arcadyan pin op de engenius maar in beide gevallen geen verbinding. Wat doe ik verkeerd.?

mvg arjan
Reputatie 8
Badge +2
@anakr,

Neen. Ik heb wat acties uitstaan, maar nog geen terugkoppeling op ontvangen. Ik ben benieuwd of het verwijderen gaat lukken.

Wat betreft de range extender; deze zou gewoon WPA/WPA2-PSK (Personal) moeten ondersteunen. Een andere suggestie heb ik helaas niet. Wellicht dat een andere forumgebruiker je hierbij kan helpen, maar dan zou je beter een nieuw topic kunnen starten om het overzichtelijk te houden.

Michael
@Michael

hierbij de beloofde update:

herhalingen zijn nog steeds niet te verwijderen op de Arcadyan en hierop mis ik ook nog steeds opname´s.

de herhaling staan op de Motorola niet in de opnamelijst en hier mis ik ook geen opname´s, heb hier wel pas gekeken nadat ik de opnames heb proberen te verwijderen van de arcadyan dus misschien heeft dat er mee te maken, lijkt het nu wat beter te doen dan de arcadyan.
de arcadyan doet het wel weer beter bij het afspelen en het snel doorspoelen van de opname´s.

hoop dat je er iets mee kan, ik niet meer want voor mij wordt het steeds vreemder.

Mvg
Arjan
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Het wordt steeds vreemder inderdaad. Ik ga een incident voor je aanmaken bij platformbeheer, zij gaan kijken of ze vreemde dingen zien op het platform zelf.
Zou je daarvoor je 06-nummer kunnen sturen in een privébericht ? Dan zet ik het voor je in gang.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Het incident staat inmiddels uit bij platformbeheer. Ik heb helaas nog geen update verkregen, maar ik houd je op de hoogte van de situatie.

Michael
@Michael

jammer dat dit nu weer zolang moet duren.

afgelopen weekend de box maar weer opnieuw gestart vanwege missende opnames en opgenomen herhalingen die ik niet kon verwijderen.
vandaag heeft hij weer herhalingen opgenomen die ik niet kan verwijderen, dus binnenkort weer een herstart.

ben ik de enige met dit probleem?? kan toch niet!
Reputatie 8
Badge +2
@anarkr,

Ontzettend vervelend dat het probleem nog niet opgelost is inderdaad. Het probleem staat helaas nog steeds uit bij de betreffende oplospartij. Ik zal er gelijk achteraan bellen. Ik verwacht deze week een concrete oplossing/terugkoppeling te kunnen geven.

Michael
@Michael

Beste Michael,

We zijn nu weer een paar maanden bezig op het vorige topic en dit topic en denk dat het tijd wordt voor wat stevigere actie omdat jou vraag blijkbaar ook niet aankomt en het verder blijkbaar niemand interesseert wat er wel en wat er niet werkt.
Ik heb afgelopen weekend de box weer 2 keer, jawel 2 keer opnieuw moeten starten om alles werkend te houden en te kunnen zien wat ik het opgenomen of gepland.
Aangezien ik al meerdere keren heb aangegeven dat dit beu ben, waar dan vervolgens excuus voor komt en dat het allemaal zo vervelend is voor mij dat dit niet goed werkt, maar vervolgens loopt het spoor weer dood.
Wij gaan rekenen vanaf het moment dat het vorige topic is gestart, en dan ben ik heel coulant, want dit alles loopt al veel langer.
Vanaf dat moment betaal ik dus niets meer voor interactieve tv en voor de verbinding daar naartoe totdat het pakket wat ik van jullie afneem werkt zoals jullie dit voorspiegelen aan iedereen en zoals het ook hoort te zijn.

Met vriendelijke groet,

Arjan
Badge
Snap dat je baalt als een stekker, zou ik ook doen. Denk alleen dat niets meer betalen niet zo goeie optie is, Je wordt afgesloten en je staat te boek als wanbetaler. Zie dan weer het zaakje weer aangesloten te krijgen of een andere provider te kiezen.
Reputatie 8
Badge +2
Wij gaan rekenen vanaf het moment dat het vorige topic is gestart, en dan ben ik heel coulant, want dit alles loopt al veel langer.
Vanaf dat moment betaal ik dus niets meer voor interactieve tv en voor de verbinding daar naartoe totdat het pakket wat ik van jullie afneem werkt zoals jullie dit voorspiegelen aan iedereen en zoals het ook hoort te zijn. Arjan

Er is inmiddels uitvoerig gekeken naar het probleem. En er in geconcludeerd dat dit een issue is waar meerdere klanten mee lijken te kampen. (Herhalingen verwijderen, problemen met (serie)opnames) De verwachting is dat dit met de eerstvolgende update van de TV-ontvangers, die de komende drie weken wordt uitgerold, wordt opgelost. Het is een kennelijk een probleem die lastig te traceren is, en ook niet alle klanten met een vergelijkbare situatie kampen met deze problemen. Zodoende had dit nogal wat voeten in de aarde.

Wat betreft jouw opmerking over 'niets meer betalen voor Interactieve TV': het is uiteraard onredelijk om jou te laten betalen voor een pakket dat niet naar behoren werkt. Wij prefereren dan ook, dat indien het probleem is verholpen (door ons), je een compensatie krijgt voor het teveel betaalde abonnementsgeld. Het feit dat je zegt 'niets meer te betalen voor Interactieve TV' kan ik niet zoveel mee. Dat is natuurlijk jouw goed recht. Het resulteert helaas uiteraard niet in een snellere oplossing. Het zorgt er wel voor dat er een achterstallige betaling ontstaat, hierdoor zijn wij genoodzaakt herhalingen te sturen etc.

Hoe dan ook, mijn excuses voor deze, toch inmiddels wel schrijnende zaak.

Michael
@Michael.

dus al ik het goed begrijp krijgen we binnen 3 weken een update van de tv ontvangers die het probleem moeten verhelpen en als dat zo is gaan jullie de afgelopen maanden compenseren.

hopelijk is deze schrijnende zaak dan op het einde.
Reputatie 2
Badge +2
Is dat de update die al in de nieuwsbrief van begin september staat vermeld ?
met als uitvoeringsperiode : vanaf 15 september t/m 5 oktober ?
Als zo'n datum niet haalbaar is vermeld die dan niet in een nieuwsbrief.
Weer een beetje jammer
Reputatie 8
Badge +2
@Michael.
dus al ik het goed begrijp krijgen we binnen 3 weken een update van de tv ontvangers die het probleem moeten verhelpen en als dat zo is gaan jullie de afgelopen maanden compenseren.
hopelijk is deze schrijnende zaak dan op het einde.

Ja. Ik ga er vanuit dat deze problemen dan inderdaad tot het verleden behoren. Indien de problemen daadwerkelijk verholpen zijn, moet er inderdaad een compensatie volgen. Hier mag je ons op attenderen, want dit is geen automatisch proces.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
Is dat de update die al in de nieuwsbrief van begin september staat vermeld ?
met als uitvoeringsperiode : vanaf 15 september t/m 5 oktober ?
Als zo'n datum niet haalbaar is vermeld die dan niet in een nieuwsbrief.
Weer een beetje jammer

Ja. Het betreft inderdaad die update. Ik kan me jouw verbazing goed voorstellen. Ik heb intern de vraag uitstaan waarom we dit nu pas uitrollen. Nu heb ik daar namelijk nog geen antwoord op. Mijn excuus hiervoor.

Michael
Reputatie 2
Badge +2
Michael bedankt voor je reactie.
Ik hoop echt dat na die update de problemen zijn verholpen.
Ik ben niet uit op compensatie , wil gewoon een oplossing voor dit langdurige/hardnekkige probleem.
Groeten S.B

Reageer