Sitecom WLR-4100 X4 firmware feedbacktopic

• 13 september 2013
  • 96 reacties
  • 33225 keer bekeken

Toon het eerste bericht

96 reacties

Badge +2
Dan ga ik dat eens invoeren en testen.
Reputatie 1
Bij mijn ouders is gisteren de glasvezel ook opgeleverd en ook hun hebben DNS problemen. Hij doet het een tijdje goed en dan ligt de dns eruit. Als ik vervolgens handmatig de dns opgeef op de pc werkt het probleemloos.
Als ik een nslookup doe op de dns servers telfort werkt het gewoon, het gaat alleen mis als ik de dns relay van de sitecom gebruik.

Het betreft hier ook een 4100 x4 n300.  De verbinding is nu eigenlijk niet bruikbaar.
Badge
Je moet eens kijken hoe lang het exact duurt voordat die eruit ligt.
Naar mijn mening zal dit exact een uur zijn.
Reputatie 1
Net even getest maar heb tussendoor 1 keer op renew ip gedrukt. Hij doet het nu al 2 uur goed.

Hou zou wel handig zijn als telfort met een oplossing komt, of dat je in de firmware zelf een dns server kan invullen voor de dhcp ( wat de meeste mensen natuurlijk niet snappen) of gewoon een goed werkende dns.
In tegenstelling tot de gebruikersinterface van de meeste modems en routers, die als gebruikersnaam 'admin' en als wachtwoord 'admin' of '1234' hebben is de Sitecom WLR 4100 vanuit de fabriek beter beveiligd.
Dit wachtwoord is namelijk hetzelfde als de beveiligingssleutel (WPA2-key) van de wifi-functie van de router.
Hugo heeft dit in zijn startpost al aangegeven, ik plaats hieronder een afbeelding van het kaartje met de log-in gegevens zoals deze is bijgeleverd in de doos van de router die je hebt ontvangen.

Op het kaartje staat als inlogadres http://sitecom.router maar dit adres werkt pas na de update van de firmwareversie die hier wordt aangeboden.
Uiteraard werkt het inlogadres http://192.168.0.1 ook.

Nu wil ik graag de inlognaam en het password veranderen , dus ook die van de router.
ik heb de wpa key veranderd maar de inlog voor de router blijft zoals hij was.
Kan ik dit elders regelen?
Ook kan ik nergens op de site van Sitecom de volledige handleiding vinden.
Groetjes Bert
Reputatie 8
Badge +19

Nu wil ik graag de inlognaam en het password veranderen , dus ook die van de router.
ik heb de wpa key veranderd maar de inlog voor de router blijft zoals hij was.
Kan ik dit elders regelen?

Je bedoelt de naam 'admin'..?
Voor zover ik weet is die niet te wijzigen, die zit ingebakken in de firmware.
Ter info: bijna alle fabrikanten van modems en routers gebruiken de naam 'admin' als vaste inlognaam.
Dat schijnen ze makkelijker te vinden, en hoef je alleen het wachtwoord te onthouden cq wijzigen.
Op zich geen punt, als je een 'sterk' wachtwoord gebruikt is de modem goed beveiligt.

Ook kan ik nergens op de site van Sitecom de volledige handleiding vinden.

Deze kan je downloaden uit mijn OneDrive.

http://1drv.ms/1u9b8IH
Reputatie 1
Wat ik ontzettend mis in de sitecom router is de optie om het gastennetwerk te beperken in down en upload speed.
Reputatie 8
Badge +19
Wat ik ontzettend mis in de sitecom router is de optie om het gastennetwerk te beperken in down en upload speed.

Ik denk dat je gewoon teveel verwacht van de bruikleenhardware die een budgetprovider bij een abonnement levert.
Een provider zou kunnen kiezen voor de allerbeste modems, routers etc. en een fors budget kunnen uittrekken voor de ondersteuning hiervan, in de vorm van personeel, kennis en opleiding.
Maar ik hoef je hopelijk niet te vertellen wat dit dan doet met de hoogte van de abonnementskosten...
Een voordeelspeler als Telfort richt zich hoofdzakelijk op een deel van de markt dat bestaat uit 'doorsnee' consumenten die geen poespas willen en voor een scherpe prijs eeen internetverbinding willen hebben, waarbij het ze niet interesseert of ze nou een 25 of een 35 Mbps snelheid hebben.
Het werkt zoals het hoort en dat is voor hen genoeg.

Als je 'top of the line' hardware en een supersnelle verbinding wil hebben dan zal je een andere provider moeten kiezen, die ook aanzienlijk duurder is.
Reputatie 1

Ik denk dat je gewoon teveel verwacht van de bruikleenhardware die een budgetprovider bij een abonnement levert.
Een provider zou kunnen kiezen voor de allerbeste modems, routers etc. en een fors budget kunnen uittrekken voor de ondersteuning hiervan, in de vorm van personeel, kennis en opleiding.
Maar ik hoef je hopelijk niet te vertellen wat dit dan doet met de hoogte van de abonnementskosten...
Een voordeelspeler als Telfort richt zich hoofdzakelijk op een deel van de markt dat bestaat uit 'doorsnee' consumenten die geen poespas willen en voor een scherpe prijs eeen internetverbinding willen hebben, waarbij het ze niet interesseert of ze nou een 25 of een 35 Mbps snelheid hebben.
Het werkt zoals het hoort en dat is voor hen genoeg.

Als je 'top of the line' hardware en een supersnelle verbinding wil hebben dan zal je een andere provider moeten kiezen, die ook aanzienlijk duurder is.

Het ligt niet aan wat ik verwacht. Op mijn andere router de Zyxel zit het wel. Dat heeft geen reet met de provider te maken. Deze topic gaat over de nieuwe firmware en deze optie mis ik, dus geef ik dat aan. En zeker omdat het in de telfort firmware van Zyxel
de optie wel zit. Ik heb een glasvezel abo van Telfort waar ik genoeg voor betaal, niks budget aan.
Ik heb vandaag een sitcom router gekregen. Ik was hier op aangemeld met mijn telefoon (wifi). Nadat er 3 andere telefoons hier ook gebruik van gingen maken had ik geen internet meer maar was nog wel verbonden met de wifi. Na een paar minuten had een ander toestel dit ook
Zou iemand mij nog de firmware kunnen sturen van de Sitecom WLR-4100 OEM V1001? (de telfort firmware zeg maar)
Reputatie 8
Badge +19
Meest recente versie van Telfort (2.2.11.1)

https://onedrive.live.com/redir?resid=3E96378A576811C!780&authkey=!AIRvQFIt38-lDYM&ithint=file%2cdlf
Bedankt @Enterprise,

Zou jij me misschien kunnen vertellen of de Sitecom My WiFi app ooit beschikbaar komt voor de Sitecom WLR-4100 van telfort?
Reputatie 8
Badge +19

Zou jij me misschien kunnen vertellen of de Sitecom My WiFi app ooit beschikbaar komt voor de Sitecom WLR-4100 van telfort?

Dat is een vraag die je aan Sitecom zou moeten stellen... ;)

Als ik de uitleg op Google Play goed begrijp is deze app inderdaad alleen geschikt voor Sitecom X-series 3.0-(modem)routers.
En volgens mij hebben wij de Sitecom X4 WLR-4100.
De X4 series dus...

N.B.
Ik heb de MyWifi app ook even geprobeerd en hij werkt inderdaad niet op de Sitecom X4 WLR-4100
Daarnaast denk ik dat de app alleen met de generieke Sitecom (fabrieks) firmware zal werken en niet met custom firmware zoals die van Telfort.
Reputatie 8
Badge +19
Toch nog even verder onderzocht en de app zou volgens Sitecom wel geschikt moeten zijn voor de X4 series.
Ik heb de MyWifi app ook even geprobeerd en hij werkt inderdaad niet op de Sitecom X4 WLR-4100.
Na drie keer een inlogpoging krijg ik een foutmelding.
Maar zoals al op de website van Sitecom wordt vermeld werkt de app alleen goed met de generieke (fabrieks) firmware van Sitecom zelf.
De Sitecom X4 router die jij gebruikt in combinatie met je glasvezelmodem is voorzien van specifieke software om goed te kunnen functioneren op het Telfort glasvezelnetwerk.
De MyWifi app lijkt dus niet bruikbaar voor onze X4 Sitecom routers.

Daarnaast is op de website van Sitecom ook geen generieke firmware verkrijgbaar voor de X4.

http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlr-4100v1002/wi-fi-router-x4-n300/downloads

Sinds een week heb ik hier last van een mindere draadloze verbinding, voornamelijk geen verbinding kunnen maken met een mac en als er verbinding is dan krijg ik op Chrome DNS_NOT_CONNECTED ondanks dat ik de google-dns op de mac heb ingesteld. Terwijl de bedrade verbinding geen problemen geeft. Ook op andere draadloze apparaten heb ik geen tot slechte verbinding & internet, zoals WP, Android & Windows. Zou iemand misschien weten wat het probleem hier van kan zijn? Bij voorbaat dank.
Reputatie 1
Komt er nog een nieuwe firmware versie voor deze modem?
Reputatie 8
Badge +19

Volgens mij komt deze van Sitecom zelf, dus daar even vragen..?

Volgens mij komt deze van Sitecom zelf, dus daar even vragen..?

Hallo allemaal,

Zojuist de nieuwe firmware:
WLR-4100-FW-V3.0.3.22.dlf

van sitecom voor deze router :
Sitecom Wi-Fi Router X4 N300 WLR-4100 v1 001

gedownload van:
http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlr-4100v1001/wi-fi-router-x4-n300/downloads

en geprobeerd toe te passen. Na het selecteren van het .dlf bestand en op 'apply' te klikken, volgt na enkele seconden de volgende melding:
"ERROR: header check error, please check your firmware"

Is dit omdat het apparaat een aparte Telfort installatie heeft?
- Zo nee, dan moet ik wellicht contact opnemen met sitecom zelf.
- Zo ja, is 2.2 nog steeds de meest recente Telfort getailorde firmware? En is in deze versie in ieder geval het bekende openssl lek gefixed?

Groet en dank voor jullie tijd,
Bas
Voor de WLR-4100 OEM versie is 2.2 nog steeds de nieuwste firmware:

http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlr-4100oemv1001/wi-fi-router-x4-n300/downloads

Voor de niet OEM versie zijn ze al bij V3.0

Telfort, zouden jullie aub een nieuwe firmware versie willen uitbrengen?
De huidige firmware is niet bepaald veilig:

http://www.tomshardware.com/news/directory-traversal-flaw-router-hacking,28795.html

http://www.pcworld.com/article/2899732/at-least-700000-routers-given-to-customers-by-isps-are-vulnerable-to-hacking.html

Reageer