beantwoord

Sinds 2 weken heen en weer zappen om tv te kunnen kijken

  • 3 oktober 2019
  • 85 reacties
  • 1800 keer bekeken

Reputatie 1
sinds 2 weken moet ik nu als ik tv wil kijken elke keer up en neer zappen. knettergek word ik hier van

Admin: bericht afgesplitst van dit topic en nieuw topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Natasja 14 november 2019, 13:39

Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat je nog steeds problemen ervaart met tv-kijken en met VoIP wanneer je de originele router gebruikt. Doel je daarmee op de Experia Box of de originele instellingen van je eigen router? Ik lees dat je diensten wel naar behoren werken als je gebruikmaakt van onze apparatuur. Alleen is dit voor jou geen optie, omdat je een eigen VoIP server draait, begrijp ik.

Ik kan je direct helpen met alle vragen die binnen de ondersteuningsvoorwaarden vallen. Het gebruik van eigen apparatuur valt echter buiten de ondersteuningsvoorwaarden, zoals @Babylonia ook aangeeft. Daarover is mijn kennis beperkt. De kracht van dit forum is dat we een community hebben die helpt met meedenken over andere (alternatieve) mogelijkheden en adviezen geeft. Er zijn verschillende leden actief, waaronder @Babylonia, die een heleboel technische kennis in huis hebben, óók wat randapparatuur betreft. Daarom kun je hier altijd je vraag stellen als je ergens tegenaan loopt. Wel is het zo dat we bij zaken die buiten ondersteuningsvoorwaarden vallen helpen naar best effort

Bekijk reactie

85 reacties

Reputatie 8

Ik kan je geen ongelijk geven.
Die optie overweeg ik ook nog steeds, loop hier echter nog niet helemaal vast.

Reputatie 1

Ik heb het eindelijk voor elkaar. de oplossing is T-MOBile
Dit heeft mij te lang geduurd. en vervolgens dat wat gratis was en AUTOMATISCH beëindigd zou worden is ook al weer 2 maanden geïncasseerd. nog een maandje op een houtje bijten en dan DAAAG KPN Telfort. 
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven
Nooit een uitleg kunnen krijgen waarom sommige kanalen wel werkten en andere niet. (zie kanaal nummer elders in het verhaal)
nooit uitleg gekregen waarom de tv gids niet wordt geupdate. 
Wel automatisch een dienst verlengen die niet verlengt had zullen worden

Wel beloven over bridge mode. maar niet uitvoeren.
wel eigen modem mogen gebruiken maar met ontmoedigingsbeleid
wel censuur op voip poorten (experia modem)
Op naar een nieuw avontuur 1GB up en down en tv voor hetzelfde bedrag als 50 mb up down.

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Doel je met een aanpassing op de laatste update van je tv-ontvanger? Ik snap dat het vervelend is dat het nog steeds niet naar behoren werkt, maar ik vrees dat ik je niet verder kan helpen, gezien je tv-ontvanger wel naar behoren werkt als je de apparatuur gebruikt die je van ons in bruikleen hebt gekregen.

Reputatie 1

weer een aanpassing?
nu is de tijds duur dat er gekeken kan worden zonder te zappen naar 5 sec ipv 3 min
en werd soms het programma info nog wel eens geladen. heb ik dit al in geen maand meer gezien

 

Reputatie 1

zoals ik al meerdere keren heb herhaald zijn het de klanten die met oplossingen komen. en niet telfort (kpn) en vervolgens is het try and error.  ipv een lijstje die klaar zou moeten liggen.
routering! ip adressen subnet masks. en dan natuurlijk doorgeven als er ergens een verandering heeft plaatsgevonden. of laten we het eens omdraaien waarom werkt het met een geheime config met de experia box wel?  . 

Reputatie 8
Badge +10

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, @TelfortVindMijnNaamTeLang. Echter, ik heb in dit topic al meerdere malen uitgelegd hoe de vork in de steel zit wat betreft de hulp die we kunnen bieden als je eigen apparatuur gebruikt. Het lijkt me onnodig om dit weer te herhalen. 

Reputatie 8

 

er moet eerst gehackt worden om gegevens te bemachtigen.

En dan nog werkt het in jou geval steeds niet volledig omdat de set-up “met Experia Box” teveel beperkingen oplegt.

Je onderzoek naar een abonnement bij T-Mobile is een waardig alternatief bij gebruik eigen router. Zelfs als je wel hun TV-pakket zou afnemen, is dat gezien de berichten op het forum van T-Mobile vrij eenvoudig te realiseren omdat “bridged” IP-TV mode wel volledig wordt ondersteund. Er komen in hun berichten vele combinaties met media converters, managed switches, routers aan bod.

Met de huidige ontwikkelingen van IPTV via het normale internet VLAN, zoals jezelf ook al opmerkte, is het wellicht interessanter alleen enkel dat internet bij T-Mobile af te nemen, en zelf een mix van bijv NLZIET, Netflix en Disney+ samen te stellen. Biedt je meer dan KPN/Telfort voor minder geld.
Er zijn ook nogal wat internationale IPTV pakketten samen te stellen.

Zelf heb ik inmiddels een NVIDIA Shield TV Pro (2019). Er zijn nogal wat TV combi's mogelijk, en voor Netflix en Disney+  e.d. tevens in de volle 4K resolutie en DTS en True HD ondersteuning.
Met voor mezelf ook onafhankelijkheid van VOIP bij alternatieve providers, ben ikzelf ook al reeds de opties aan het bestuderen. Als voorbeeld kan ik nu al meer Duitse TV-zenders “vrij beschikbaar” ontvangen, dan binnen het basis Telfort TV-pakket. (En dan heb ik nog een oud abonnement met meer Duitse zenders ter beschikking). Uitzendingen normaal alleen “voor “Duitsland” beschikbaar, kun je weer oppikken via een VPN-verbidning met Duitsland.

Reputatie 1

Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat je nog steeds problemen ervaart met tv-kijken en met VoIP wanneer je de originele router gebruikt. Doel je daarmee  helpen naar best effort

best effort? simpelweg meer technische gegevens zou een ieder hebben geholpen
wat mij opvalt is dat er geen technische kennis  van uit telfort het forum in gaat.
alle kennis die er is is door klanten verzameld door vallen en opstaan. en dat zit mij ook direct tegen.
er moet eerst gehackt worden om gegevens te bemachtigen. 
 

Reputatie 1

dus geen reden van uit telfort! top!

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Het staat je natuurlijk vrij om te kijken of er een provider is die beter bij je wensen aansluit. Als je niet tevreden bent met de huidige internetsnelheid van 50Mb/50Mb/s, dan zou je ook kunnen overwegen om je internetsnelheid te upgraden naar 100Mb/100Mb/s of 200Mb/200Mb/s. 

Reputatie 1

Telfort geef mij een goede reden om nog klant te blijven?
Bij De duitse concurrent krijg ik 1000mb up/down voor 40 euro en als ik het goed heb wordt mijn abbo binnenkort 55 euro en mijn internet snelheid neemt nog meer af?
ik had dus internet 50mb up down + tv (extra tv bandbreedte)
nu dus 50 mb all in  dus als tv 8-10 mb opslokt houd ik nog 40 over  dus ben ik in de nieuwe (kpn) situatie 10 mb extra geknepen 
en de situatie die ik nu heb geeft interactieve tv een geheel nieuwe betekenis
Babylonia ik dank je voor je ideeën en raad. maar als ik dan toch tv wil kijken en dit ten koste van mijn bandbreedte gaan dan kan ik dat ook zelf in calculeren en naar 1000mb gaan  versimpeling van netwerk en de weg open naar nieuwe diensten.

 

Reputatie 8

Zeker. Met steeds meer content zonder gedoe alleen via internet te bekijken, wordt het kantelpunt om dit soort losse pakketten in combinatie met een Android streaming box steeds aantrekkelijker.

Reputatie 1

ik denk dat ik de oplossing heb
https://www.banggood.com/custlink/D3K3bDezJ5
word dan de tuner. telfort tv dienst en telefonie vaarwel zeggen
nlziet installeren netflix en disney (mogelijk nog andere iptv aanbieders) en ik ben van alle ellende af
van 15 euro + netflix +disney naar 7.50 + netflix + disney  en geen ellende met igmp etc nog met de telfort helpdesk en daarna overgaan naar een andere provider die alleen internet levert.
rust ..zalige rust  pauzeren en terug kijken zonder de betutteling van (dit kanaal staat niet toe dat u doorspoelt) 

 

Reputatie 8

In alle forums met iptv kpn en telfort komt alle informatie van gebruikers. en niet van uit kpn/telfort.

Tja, dat is nu juist zo gegroeid omdat “gebruikers” de direct betrokkenen zijn als men alternatieve set-ups gebruikt en waarschijnlijk beter op de hoogte zijn wat wel- en niet kan. Het kader / beleid van KPN heeft zich nooit veel aangetrokken van gebruikers. Aandeelhouders zijn belangrijker.

simpel weg een document maken waar opstaat wat er ingesteld moet worden.

Dat is wat “Telfort” betreft (als onderdeel van KPN) dan nog rijkelijk “veel” algemene informatie.
KPN /en andere providers doen helemaal geen mededelingen.
Specifiek diepgaande instellingen wat voor de ene of andere router geldt kan men zich niet mee bezighouden. Voor de paar merken/types die bekend staan om de goede ondersteuning met KPN/Telfort aansluitingen is die info ruim genoeg.

Voor andere router typen, waarbij je configuraties bijna op “programmeer niveau” moet aanpassen zal die algemene info beslist te beperkt zijn. Heb niet de illusie dat de support of webcare afdeling daar ook maar iets kennis van heeft. Die kunnen je die info gewoonweg dan ook niet geven.
Dat handjevol mensen bij KPN wat wel dieper is ingeburgerd met het achterliggende systeem bemoeien zich niet met “gebruikers” met afwijkende set-ups.

Wat is dan wijsheid? Het is vechten tegen de bierkaai.

Overstappen naar een ander provider is doorgaans van hetzelfde laken een pak.
Dus daar schiet je ook niet veel mee op.

Je kunt met minder energie ook eieren voor je geld kiezen, en zoals aangehaald bijv. een V8 van marktplaats scoren en met een aangepaste set-up daar gebruik van maken. Zeker niet ideaal.
Maar je kunt daarmee wel vooruit.

Reputatie 1

(al met al is deze hele ellende niet nodig als Telfort gedaan had wat er belooft was. router in bridge zetten of het mogelijk maken om de voip niet te censureren)

Je zou op marktplaats een Experia Box V8 kunnen scoren voor pakweg € 10,- (excl. verzendkosten). Wel alleen “Telfort” V8 modellen. (KPN heeft andere firmware en is niet uit te wisselen).

Kijk nu heb ik “interactieve tv” elke 5 minuten moet ik een actie doen.
ik waardeer je betrokkenheid en het is weer een workaround om het feitelijke probleem
In alle forums met iptv kpn en telfort komt alle informatie van gebruikers. en niet van uit kpn/telfort.
simpel weg een document maken waar opstaat wat er ingesteld moet worden. en het is aan de gebruiker om dit op de juiste plaats in te stellen. 
zoals je zelf ook ziet 0,0 info van uit telfort. behalve de obvius 
moet er dan echt eerst een router gehacked worden en alles openbaar gemaakt worden inc master wachtwoord? om een oplossing te krijgen?
 

Reputatie 8

(al met al is deze hele ellende niet nodig als Telfort gedaan had wat er belooft was. router in bridge zetten of het mogelijk maken om de voip niet te censureren)

Je zou op marktplaats een Experia Box V8 kunnen scoren voor pakweg € 10,- (excl. verzendkosten). Wel alleen “Telfort” V8 modellen. (KPN heeft andere firmware en is niet uit te wisselen).

Dat is de enige modem/router van Telfort waarbij je de VOIP-services in de modem/router kunt uitschakelen, waarbij met dat uitschakelen poort 5060 vrij komt om voor eigen gebruik in te zetten.

Kun je die poort 5060 met port forwading doorsturen naar achterliggende router / VOIP apparatuur.
2e router in dat geval in een NAT achter NAT set-up. (Tezamen met mogelijk andere poorten, voor achterliggende services). DMZ kun je daarvoor met de V8 niet gebruiken. (Internet hapert dan).
Alle achterliggende VOIP functies zijn dan correct werkend functioneel. Set-up zie < HIER >

Gebruik je de Experia Box verder alleen voor routed IPTV, die daarmee volledig functioneel is.

Reputatie 1

ik geef het op!
veel gepraat en nooit gegevens die je nodig hebt.
Ik denk dat je het topic mag sluiten er komt toch geen bruikbare info meer tevoorschijn 
er wordt elke keer om het verhaal heen gedraaid en er komt geen technische informatie tevoorschijn 
ondanks dat er in het hele verhaal genoeg hints in had moeten staan om een idee te krijgen waar het mis gaat.
Probleem NIET opgelost! ivm niet genoeg gegevens van provider
 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik heb je in mijn voorgaande bericht gevraagd om op je toon te letten. De manier waarop je je nu uit is in strijd met onze huisregelsAls je je hier niet aan houdt, dan ben ik genoodzaakt je een tijdelijke ban van 7 dagen te geven. 

Het is mij duidelijk dat je de speedtest niet via WiFi, maar bekabeld hebt uitgevoerd. Echter, ik ben wel benieuwd of je daarbij de speedtest hebt gedaan zonder tussenkomst van je eigen router en randapparatuur. Ik zie namelijk niet terug dat de Experia Box zich in de afgelopen 2 weken nog op ons netwerk heeft aangemeld. Ik heb je eerder al gewezen op de netwerkinstellingen. Deze kun je gebruiken als je besluit een eigen modem te gebruiken.

Het staat je vrij om je eigen router te gebruiken, maar we kunnen hier bij problemen beperkt tot geen ondersteuning op geven, omdat dit niet onze eigen apparatuur is. Daardoor kan ik ook geen garantie bieden dat je diensten (naar behoren) werken bij het gebruik van een eigen router. Helaas is het nu niet gelukt om je goed te kunnen helpen. Dat had ik vanzelfsprekend wel graag gewild. 

Reputatie 1

dan maar zonder ***
Prutsers is niet een krachtterm  heb je iets anders gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Prutser

1010.PNG?180520191) Beunhaas 2) Broddelaar 3) Dilettant 4) Fikfakker 5) Foefelaar 6) Frutselaar 7) Futselaar 8) Klooi 9) Knoeier 10) Knutselaar 11) Kreukelaar 12) Kruk 13) Onbekwaam mens 14) Onbekwaam persoon 15) Pronselaar 16) Slechte knutselaar 17) Slordige werker 18) Sukkel 19) Zwans
en Natashia als je het had gelezen zag je de woorden “bekabeld”  dat is een ander woord voor NIET Draadloos, dus niet via WIfi. 
Kom nu eens met concrete info subnet netwerk routing settings dhcp settings gewoon een concrete lijst met gegevens die iemand kan gebruiken om een router in te stellen zonder 20 forums af te snuffelen met overal iets van informatie. 
dit gebrek aan informatie leveren valt onder het begrip PRUTSERS
 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik snap wel dat het frustrerend is dat je nog steeds niet zonder problemen tv kunt kijken. Die frustratie spreekt ook uit je berichten. Het lijkt me echter onnodig om je berichten hier te voorzien van krachttermen. Ik wil je dan ook vriendelijk verzoeken die achterwege te laten.

Laat ik vooropstellen dat het niet te maken heeft met het niet willen leveren van de juiste informatie. Zoals eerder vermeld, valt dit buiten onze ondersteuningsvoorwaarden. Wel ben ik benieuwd hoe je de speedtest hebt uitgevoerd, gezien 36 Mb/s downloadsnelheid wel aan de trage kant is. Heb je een laptop rechtstreeks op de Experia Box of het glasvezelkastje aangesloten om de snelheid te meten? En heb je andere apparaten die gebruikmaken van internet uitgezet?

Reputatie 1

voor dat telfort geheel onder de vleugels van kpn zat kreeg ik meer dan ik had verwacht
nu is  KPN de boel aan het afromen, eny hoe al met al nog geen info van telfort gekregen die tot een goede oplossing kunnen helpen. als of ze zelf niet weten of dat het classified info is. 
Zodra er een andere provider is die wel in mijn gebied werkt en wel de juiste info leverd ben ik weg bij telfort/kpn  stelletje *r*tsers
hoe kun je een goed werken systeem zo ver*loten

Reputatie 8

Dus als snelheidsmetingen al niet betrouwbaar zijn….

Ik heb juist de ervaring dat die erg betrouwbaar zijn. Wel altijd dezelfde (Ookla) tool gebruiken.
En het beste ook dezelfde browser. Test naar verschillende servers < HIER > twee jaar terug

Zie de strakke tests < HIER > over een periode van een maand, 2 jaar terug - 100/100 Mbps. Heden ten dage kom ik nog steeds aan 95,5 Mbps Download.
Ongeacht welke router (keus uit 6 stuks), of set-up (NAT-achter NAT of één enkele direct).

Reputatie 1

Kpn speed test (alles via bekabeld netwerk)

dit zou toch het beste moeten zijn?
anyhoe deze geeft andere waarden aan
 

Dus als snelheidsmetingen al niet betrouwbaar zijn….
any way beide geven niet mijn 50/50 weer

wat betreft tv kijken aangezien er een groot gebrek is aan gegevens en een ieder elke keer net iets anders post moet er te veel geknoeid worden.
kort geleden een aanpassing gemaakt die mij nu vervolgens ca 5 minuten tv laat kijken zonder problemen. als er binnen deze tijd gezapt word is er geen probleem. wacht je dan komt het gevreesde popup weer te voorschijn.
radio kanalen die eerst niet werken doen het nu wel. alle tv kanalen zijn te bekijken voor 5min
ik word nu richting firewall settings gestuurd ook een restart igmpproxy geeft weer beeld
en pause start werkt nog het beste,
 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Op onze website vind je de netwerkinstellingen voor het gebruik van je eigen router, maar ik vermoed dat je die pagina al had gevonden. Gezien je diensten wel werken zoals het hoort als je de Experia Box gebruikt, is het voor mij bijzonder lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Kun je toelichten waar je nu precies nog tegenaan loopt? 
 

was bbc2 nooit te pauseren? 


Live pauzeren niet meer mogelijk voor BBC 1 en BBC 2. Dit is het gevolg van een nieuwe overeenkomst met de BBC die per juni is ingegaan.
 

had ik 50mb download snelheid en 80 mb upload snelheid voor de wisseling van de NT1 kast
nu heb ik 27.3 mb download en 48.6 upload
gaat mijn abbo ook met 50% naar beneden@Telfort  ??


Zoals @Babylonia ook al aangeeft: de snelheden die je nu meet zijn niet in orde. Wil je de snelheid eens rechtstreeks op het glasvezelmodem meten met een laptop of PC en de resultaten van de speedtest hier delen? 

 

Reputatie 8

nu heb ik 27.3 mb download en 48.6 upload

Dat voldoet beslist niet aan de eisen die daarvoor staan.
Bij glasvezel zou je voor download ongeveer op 50 Mbps moeten uitkomen (of net ietsje eronder).
Voor upload is dat doorgaans juist wat meer dan die 50 Mbps.

Met wat ik lees alleen met je eigen router opgemeten. Omdat je met je eigen router ook problemen hebt met IPTV, dat beter even uit te sluiten, en in ieder geval te testen met de Experia Box.

Overigens “als alles goed is” zou het niet uit mogen maken welke router je gebruikt.

Reageer