beantwoord

Sinds 2 weken heen en weer zappen om tv te kunnen kijken

  • 3 oktober 2019
  • 85 reacties
  • 1667 keer bekeken


Toon het eerste bericht

85 reacties

Reputatie 1

 

Reputatie 1

en zoals ik al eerder had aangegeven. de reden van deze verandering was een storing in de analoge tv signaal. welk verteld werd dat dit al afgesloten was. en ook niet hersteld kon worden.
verbazend genoeg werkt het analoge tv signaal nog steeds!

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Doel je met een aanpassing op de laatste update van je tv-ontvanger? Ik snap dat het vervelend is dat het nog steeds niet naar behoren werkt, maar ik vrees dat ik je niet verder kan helpen, gezien je tv-ontvanger wel naar behoren werkt als je de apparatuur gebruikt die je van ons in bruikleen hebt gekregen.

Reputatie 1

Telfort? heb je een monteur die niet bang is ?
 

Ik lust nog wel een verse monteur!

 

Reputatie 1

Dag@TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik ben weer terug van weggeweest! :wink:  Ik zie dat je niet meer op Bart zijn vragen hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. 

het lijkt er op dat er toch een stukje hardware nog aangesloten moet worden
dus heb je een monteur die niet bang is voor konijnen?

Reputatie 1

vandaag was de dag dat een monteur het nt kastje heeft vervangen.
en met het telfort modem heb ik nu ook beeld op alle kanalen.
zo far zo good
nu weer met mijn eigen apparatuur. en mogelijk helpt deze info om ook mijn apparatuur weer goed te krijgen.
kanaal 1474 1473 1472 1395 193 192 191 140 129 112 111 110 96 89 88 78 77 76 71 54 52    werken zonder problemen.
kanalen 1  - 1471 die dus niet eerder vermeld zijn werken niet of
leveren even iets van kraak soms beeld en dan www.foutcode.tv/geenzender
door kort te pauzeren en vervolgens weer op play te drukken is er weer storingsvrij beeld
dus ik vermoed een verhuizing van (servers  / ip adressen) die met de route die ik heb niet ingesteld niet bereikbaar is ??

de config die ik heb gebruikt is ook van dit forum 
Dus ja het is mijn apparatuur
er is een voor mij onbekende wijziging plaats gevonden
ja als het telfort router nu gebruikt wordt is alles werkend
Wie heeft de gouden tip?
 

Reputatie 8

Met je eigen apparatuur (met de door jouw gebruikte set-up en sub-nets) nog eens de TV-ontvangers volledig uitschakelen, en na 10 minuten weer inschakelen.
Eventueel erna nog eens opnieuw de firmware inladen en fabrieksherstel van de instellingen:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Plus erna nog enkele minuten extra de tijd geven om TV-gids volledig te laten inladen.

Gewoon niet overhaast te werk gaan. (Ga tussendoor iets anders doen).

Reputatie 1

ik heb ontvanger terug naar factory settings gezet
met  mijn eigen netwerk wil de software niet geladen worden.
weer terug naar telfort router en de software wordt geladen
(geen abbo nummer hoeven in te voeren ??)  alle kanalen werken
terug naar eigen router
geen verschil met gisteren. dus enkele kanalen prima anderen niet of niet goed  :tired_face:


 

Reputatie 8

Heel jammer,
dan zit er in de instellingen / mogelijkheden met je eigen apparatuur ergens toch een manco.

Reputatie 1

Heel jammer,
dan zit er in de instellingen / mogelijkheden met je eigen apparatuur ergens toch een manco.

Maar wat? Waarom sommige kanalen wel en anderen niet!
als ik 3 maanden zonder problemen heb kunnen kijken en nu niet meer. 
wat is er veranderd?
ben ik de enige die hier last van heeft?
ik ben toch niet de enige met een ubiquiti router? ik heb de config hier uit dit forum vandaan

welke richting moet ik zoeken?

Reageer