beantwoord

Sinds 2 weken heen en weer zappen om tv te kunnen kijken

  • 3 oktober 2019
  • 85 reacties
  • 1732 keer bekeken


Toon het eerste bericht

85 reacties

Reputatie 1
het valt me nu ook op dat er geen programma info meer is
de tvgids functioneerd prima maar tijdens zappen is er geen info
en door 1sec op pause te drukken en vervolgens op play gaat alles prima! dan valt de zender niet weg

en natuurlijk kan ik het experia modem even gebruiken om te kijken, maar eerlijk gezegd is dat een beetje als met een lekke band naar de toyota garage gaan. en vervolgens moet horen dat ik met mijn opel daar niets aan heb, omdat ze alleen banden die onder een toyota staan kunnen plakken.
vanwaar dit laatste omdat er veel te vlug een probleem afgeschoven word
Reputatie 8
Badge +10
Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Zoals je kunt zien heb ik je berichten verplaatst vanuit het andere topic. Dan houden we het een beetje overzichtelijk. Als ik het goed begrijp gebruik je een eigen router omwille van VoIP. Dat is natuurlijk prima. Alleen is het, zoals @Babylonia ook al aangeeft, wel belangrijk om te weten of het probleem met iTV ook speelt als je de tv-ontvanger(s) aansluit op je Experia Box. Op die manier kunnen we namelijk controleren of het probleem ontstaat tussen je eigen router en de tv-ontvanger(s).

Wat de update van je tv-ontvanger betreft: ik heb het voor je gecontroleerd en ik zie dat alle drie je tv-ontvangers de laatste softwareversie hebben. Die zijn dus al geüpdatet.
Reputatie 8
ik heb vernomen dat er updates uitgevoerd zijn van de settop boxen

Die updates zouden ook door moeten lopen met gebruik van een eigen router.
Kijk in de informatie van de TV-ontvanger welke versie je hebt.
Onder het menu, dan ----> instellingen ----> Systeem instellingen ----> Systeem informatie

UI-versie: 3.66.02 (Althans bij een Arcadyan HMB 2260 V2)
Software-versie: 7.3.79-1

Mocht dat niet het geval zijn, kun je een update forceren:
Onder het menu, dan ----> instellingen
Dan 2x op de knop met geel rondje van de afstandbediening klikken.
Beide opties rechts in het menu op "JA".

Neemt niet weg, dat als je problemen hebt met gebruik van een "niet KPN/Telfort" router,
je simpelweg als "test" de originele KPN/Telfort router moet terughangen om te kijken of je met die setup geen problemen hebt. (Met herstart power uit / power aan van de TV-ontvanger).
De rest aangaande Philips en 20 jaar ICT doet totaal niet ter zake.
Reputatie 1
De reden van eigen modem is is dat ik een voip server draai en dus ook controle moet hebben over de router. telfort geeft mij niet deze optie. het terug plaatsen van het telfort modem houd dus in dat externe gebruikers van mijn voip dienst geen telefonie hebben.
ik heb vernomen dat er updates uitgevoerd zijn van de settop boxen
ik hoef natuurlijk niet te vragen of deze updates getest zijn met routers die niet van kpn/telfort zijn
want buiten philips is er geen andere gloeilampenfabriek toch dus ... hoeft er met anderen geen rekening te worden gehouden.
als er in de grotemensenwereld een update word uitgevoerd werden alle partijen er bij betrokken
maar goed 20 jaar in de IT weren gezeten te hebben is het niet mijn keuze geweest om bij KPN terecht te komen. maar goed ik vroeg of er suggesties waren.
zijn er andere multicast adressen bij gekomen andere Ip adressen waar nog rekening mee gehouden moet worden?

Admin: bericht verplaatst vanuit dit topic.
Reputatie 1
Er was mij netjes gevraagd om een eigen topic aan te maken.
als er al een topic was had het te maken met of installatie of het wegrennen van de monteur
waar nog geen oplossing voor getroffen is...
dit is iets nieuws
bijkomstig eigenaardigheid is dat als ik de tv stream ffe pauzeer en vervolgens op play druk is er geen probleem en kan ik de gehele dag tv kijken. alleen als de tijd in beeld komt moet ik opletten dat ik mijn eigen klokken niet ga verzetten
Dus samengevat installatie eigen modem voltooit. 3 maanden prima gebruik van kunnen maken
verstoring van af vorige week
kijken met kleine vertraging gaat prima.

Admin: bericht verplaatst vanuit dit topic.
Reputatie 8
vanuit een ander topic met soortgelijke probleemstelling lees ik dat je een eigen router gebruikt.
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-kanalen-lopen-vast-84575

Tja, dan is de eerste actie toch om gewoon de Telfort modem/router aan te sluiten.
En te kijken of je daarmee dezelfde problemen ervaart.

Twee topics voor hetzelfde probleem aanhouden lijkt me niet handig in de overzichtelijkheid ervan.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Dat lijkt me inderdaad behoorlijk irritant. Krijg je dan ook een foutmelding of foutcode te zien? Of is dat niet het geval? Ik zie dat je meerdere tv-ontvangers hebt. Speelt het probleem op één tv-ontvanger of op alle ontvangers? Wil je de tv-ontvangers eens omruilen van plek? Speelt het probleem dan nog steeds op dezelfde tv-ontvanger? Net als @Babylonia ben ik ook benieuwd of je internetverbinding wel stabiel is. Kun je dat controleren? Van wat voor router maak je gebruik?
Reputatie 8
Vandaar dat ik tevens opmerk:
"Dat lijkt me eerder met een slechte internetconnectie te maken te hebben, of....."

Dus dat zou je eerst een kunnen uitzoeken (in een eigen topic, los van dit onderwerp).
Reputatie 1
deze tv ontvanger is rechtstreeks op de (eigen)router aangesloten en heeft zijn eigen netwerk 1 utp kabel van ca 1-m cat5
Reputatie 8
Dat lijkt me eerder met een slechte internetconnectie te maken te hebben, of als je een "powerline" verbindingsset gebruikt, problemen daarmee, dan het heeft te maken met de update van de firmware van de TV-ontvanger. Beter een eigen onderwerp daarvoor aanmaken om dat probleem te bespreken.

Reageer