beantwoord

Sinds 2 weken heen en weer zappen om tv te kunnen kijken

• 3 oktober 2019
  • 85 reacties
  • 1731 keer bekeken

Toon het eerste bericht

85 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Het staat je natuurlijk vrij om te kijken of er een provider is die beter bij je wensen aansluit. Als je niet tevreden bent met de huidige internetsnelheid van 50Mb/50Mb/s, dan zou je ook kunnen overwegen om je internetsnelheid te upgraden naar 100Mb/100Mb/s of 200Mb/200Mb/s. 

Reputatie 1

dus geen reden van uit telfort! top!

Reputatie 1

Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat je nog steeds problemen ervaart met tv-kijken en met VoIP wanneer je de originele router gebruikt. Doel je daarmee  helpen naar best effort

best effort? simpelweg meer technische gegevens zou een ieder hebben geholpen
wat mij opvalt is dat er geen technische kennis  van uit telfort het forum in gaat.
alle kennis die er is is door klanten verzameld door vallen en opstaan. en dat zit mij ook direct tegen.
er moet eerst gehackt worden om gegevens te bemachtigen. 

Reputatie 8

er moet eerst gehackt worden om gegevens te bemachtigen.

En dan nog werkt het in jou geval steeds niet volledig omdat de set-up “met Experia Box” teveel beperkingen oplegt.

Je onderzoek naar een abonnement bij T-Mobile is een waardig alternatief bij gebruik eigen router. Zelfs als je wel hun TV-pakket zou afnemen, is dat gezien de berichten op het forum van T-Mobile vrij eenvoudig te realiseren omdat “bridged” IP-TV mode wel volledig wordt ondersteund. Er komen in hun berichten vele combinaties met media converters, managed switches, routers aan bod.

Met de huidige ontwikkelingen van IPTV via het normale internet VLAN, zoals jezelf ook al opmerkte, is het wellicht interessanter alleen enkel dat internet bij T-Mobile af te nemen, en zelf een mix van bijv NLZIET, Netflix en Disney+ samen te stellen. Biedt je meer dan KPN/Telfort voor minder geld.
Er zijn ook nogal wat internationale IPTV pakketten samen te stellen.

Zelf heb ik inmiddels een NVIDIA Shield TV Pro (2019). Er zijn nogal wat TV combi's mogelijk, en voor Netflix en Disney+  e.d. tevens in de volle 4K resolutie en DTS en True HD ondersteuning.
Met voor mezelf ook onafhankelijkheid van VOIP bij alternatieve providers, ben ikzelf ook al reeds de opties aan het bestuderen. Als voorbeeld kan ik nu al meer Duitse TV-zenders “vrij beschikbaar” ontvangen, dan binnen het basis Telfort TV-pakket. (En dan heb ik nog een oud abonnement met meer Duitse zenders ter beschikking). Uitzendingen normaal alleen “voor “Duitsland” beschikbaar, kun je weer oppikken via een VPN-verbidning met Duitsland.

Reputatie 8
Badge +10

Ik vind het jammer dat je er zo over denkt, @TelfortVindMijnNaamTeLang. Echter, ik heb in dit topic al meerdere malen uitgelegd hoe de vork in de steel zit wat betreft de hulp die we kunnen bieden als je eigen apparatuur gebruikt. Het lijkt me onnodig om dit weer te herhalen. 

Reputatie 1

zoals ik al meerdere keren heb herhaald zijn het de klanten die met oplossingen komen. en niet telfort (kpn) en vervolgens is het try and error.  ipv een lijstje die klaar zou moeten liggen.
routering! ip adressen subnet masks. en dan natuurlijk doorgeven als er ergens een verandering heeft plaatsgevonden. of laten we het eens omdraaien waarom werkt het met een geheime config met de experia box wel?  . 

Reputatie 1

weer een aanpassing?
nu is de tijds duur dat er gekeken kan worden zonder te zappen naar 5 sec ipv 3 min
en werd soms het programma info nog wel eens geladen. heb ik dit al in geen maand meer gezien

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Doel je met een aanpassing op de laatste update van je tv-ontvanger? Ik snap dat het vervelend is dat het nog steeds niet naar behoren werkt, maar ik vrees dat ik je niet verder kan helpen, gezien je tv-ontvanger wel naar behoren werkt als je de apparatuur gebruikt die je van ons in bruikleen hebt gekregen.

Reputatie 1

Ik heb het eindelijk voor elkaar. de oplossing is T-MOBile
Dit heeft mij te lang geduurd. en vervolgens dat wat gratis was en AUTOMATISCH beëindigd zou worden is ook al weer 2 maanden geïncasseerd. nog een maandje op een houtje bijten en dan DAAAG KPN Telfort. 
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven
Nooit een uitleg kunnen krijgen waarom sommige kanalen wel werkten en andere niet. (zie kanaal nummer elders in het verhaal)
nooit uitleg gekregen waarom de tv gids niet wordt geupdate. 
Wel automatisch een dienst verlengen die niet verlengt had zullen worden

Wel beloven over bridge mode. maar niet uitvoeren.
wel eigen modem mogen gebruiken maar met ontmoedigingsbeleid
wel censuur op voip poorten (experia modem)
Op naar een nieuw avontuur 1GB up en down en tv voor hetzelfde bedrag als 50 mb up down.

Reputatie 8

Ik kan je geen ongelijk geven.
Die optie overweeg ik ook nog steeds, loop hier echter nog niet helemaal vast.

Reageer