beantwoord

Sinds 2 weken heen en weer zappen om tv te kunnen kijken

  • 3 oktober 2019
  • 85 reacties
  • 1732 keer bekeken


Toon het eerste bericht

85 reacties

Reputatie 1

en nee ik weet niet wat voor snelheid ik heb/had met de experia doos. nooit gemeten
wel een groot verschil met voor de nt1 kast wissel
gemeten natuurlijk met kabel en de kpn meet site

Reputatie 1

had ik 50mb download snelheid en 80 mb upload snelheid voor de wisseling van de NT1 kast
nu heb ik 27.3 mb download en 48.6 upload
gaat mijn abbo ook met 50% naar beneden @Telfort  ??

Reputatie 1

was bbc2 nooit te pauseren? 

Reputatie 1

mocht ik er ooit achter komen dan zet ik de informatie achter een 0900 nummer
Want info uit dit forum is ook zeer gelimiteerd.
ik houd wel goed freedom.nl in de gaten. die hebben VRIJHEID VAN router keuze!!!
Daag KPN Het bedrijf wat de wet tot behoud van ellende toepast

 

Reputatie 1

ik heb nog niet echt ondersteuning volgens best effort vernomen
ik heb het niet rechtstreeks gevraagd mogelijk
maar kom eens met een ip range waar de iptv kanalen vandaan moeten komen
of er nog aandacht moet zijn aan routering 
want vlan x.4 is voor iptv een beetje summier 
en JA zolang er censuur word gepleegd door de settings van het experia modem(beheerder) dan moet ik wel mijn eigen router gebruiken
Treed eens met goede info naar buiten. ipv zoals het nu gaat. 
mijn mening. telfort is al helemaal KPN geworden. De telefoongigant die lang de t65 heeft gepromoot en verboden had eigen apparatuur te gebruiken. huren van apparatuur dat al lang afgeschreven was
Het enige goede wat ik nog met telfort heb is dat ik elke maand kan opzeggen. wat ook steeds aanlokkelijker word.


 

Reputatie 8
Badge +10

Dag @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik kan me goed voorstellen dat je baalt dat je nog steeds problemen ervaart met tv-kijken en met VoIP wanneer je de originele router gebruikt. Doel je daarmee op de Experia Box of de originele instellingen van je eigen router? Ik lees dat je diensten wel naar behoren werken als je gebruikmaakt van onze apparatuur. Alleen is dit voor jou geen optie, omdat je een eigen VoIP server draait, begrijp ik.

Ik kan je direct helpen met alle vragen die binnen de ondersteuningsvoorwaarden vallen. Het gebruik van eigen apparatuur valt echter buiten de ondersteuningsvoorwaarden, zoals @Babylonia ook aangeeft. Daarover is mijn kennis beperkt. De kracht van dit forum is dat we een community hebben die helpt met meedenken over andere (alternatieve) mogelijkheden en adviezen geeft. Er zijn verschillende leden actief, waaronder @Babylonia, die een heleboel technische kennis in huis hebben, óók wat randapparatuur betreft. Daarom kun je hier altijd je vraag stellen als je ergens tegenaan loopt. Wel is het zo dat we bij zaken die buiten ondersteuningsvoorwaarden vallen helpen naar best effort

Reputatie 8

Ik zie namelijk GEEN input van TELFORT medewerkers.

Dat is ook niet zo verwonderlijk.
Ze hebben die apparatuur zelf niet in gebruik, geven er geen support op.
De mensen van klantenservice en webcare hebben ook niet de expliciete kennis wat er ingesteld zou moeten worden. Daar zijn ze helemaal niet op getraind in de functie waarvoor ze zijn aangenomen.

Reputatie 1

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1883441
heeft een leuk artikel wat me de goede kant heeft op gestuurd hoop ik
nu heb ik zonder de interactieve kijk procedure. ongeveer 3min beeld
zit m toch in routes en multicast 
maar als je niet weet waar het naar toe moet hoe moet je dan iets instellen. 
iets meer technische input zou wel aangenaam zijn. toch maar goed de acties van Freedom Internet in de gaten houden
Ik zie namelijk GEEN input van TELFORT medewerkers. 
routes multicast adressen  met bijbehorende mask. niets van dat alles. aleen gebruikers die zelf een oplossing hebben gevonden. 
 

Reputatie 8

alleen met het originele router wil de config geladen worden van de tv kastjes

Zit er toch iets niet goed met de instellingen of functionaliteit van jou router.
Met een Fritzbox en bijv. mijn eigen Synology router, wordt de configuratie wel geladen.
(Bij verwijderen configuratie en opnieuw laden van de firmware volgens normale procedure HIER ).

Mocht je t.a.v. bijv. VOIP van plan zijn een klacht bij ACM in te dienen, omdat de door KPN/Telfort geleverde spullen zelfs niet eens voldoen aan de wet net-neutraliteit.
Kunnen we misschien een gezamenlijke klacht indienen? Ik heb nog wel wat meer zaken te benoemen. Zou je een privébericht kunnen sturen voor verder contact.

Reputatie 1

het configureren van de poorten 5060 zijn afgeschermd door de isp
om hun eigen voip diensten aanbieden. Dit is het probleem van alle ellende
geef mij het recht om alle poorten aan te kunnen passen en je hoord me niet meer klagen
De enige reden dat dit systeem is aangesloten is vanwege de KPN shit
Voip van telfort kan me gestolen worden. 
waarom de ubiquiti die had ik voor de shit net aangeschaft 
met de wet op keuzevrijheid van 2017 die nog steeds niet is afgerond. 
Voorlopig is het dus interactieve tv. zappen-pauzeren-play = beeld 
dus lui voor de bank is het zeker niet. remote pakken- tuner aan. beeld 15sec.pupup. updown kanaal.  pauzeren play =beeld
tot overmaat van ramp mijn hdmi switch is nu ook overleden. kan ook niet vlot meer naar chromecast overschakelen
programma info wordt niet geladen

kanalen zoals eerder vermeld worden wel doorgegeven de anderen dmv de interactieve procedure

 

Reputatie 8

Kun je helemaal geen telefonie gebruiken met eigen VOIP apparatuur,
of werken alleen bepaalde functies niet?

In mijn eigen situatie zijn bij gebruik van de Experia Box bepaalde functies niet meer mogelijk, zoals in de wacht zetten of doorschakelen naar een andere handset / telefoon.
Maar kan ik op zichzelf wel bellen en oproepen ontvangen. (Meer info bij vorig onderwerp).

Reputatie 1

alleen met het originele router wil de config geladen worden van de tv kastjes

 

Reputatie 1

igmp uitgezet geen verschil
origineel router terug gezet. wel tv geen telefonie ivm censuur poort 5060
en niet de optie om dit aan te passen

 

Reputatie 1

ik zie in de logging 
igmpproxy.service: Unit entered failed state.
maar nergens waarom deze failt 
 

Reputatie 1

nog geen tijd gehad voor draadjeshaai 

 

Reputatie 8

Maar heb je nog iets “extra's” kunnen uitlezen via capture van de datastream en Wireshark??

Reputatie 1

Ik ben nog steeds opzoek naar de gouden tip!
omdat sommige kanalen prima werken
en de anderen dmv pauzeren en dan play ook functioneren
Dus Vlan functioneert
route functioneert
Internet functioneert

 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @TelfortVindMijnNaamTeLang. Ik begrijp dat het glasvezelkastje is vervangen en alles naar behoren werkt als je de Experia Box aansluit. Dat is mooi. Het is natuurlijk wel frustrerend dat je wel nog tegen problemen aan loopt als je je eigen router aansluit. Ik zie dat @Babylonia je al op weg helpt. Ik ben benieuwd of het met zijn adviezen lukt om alles werkend te krijgen.

Reputatie 8

Eerder dacht ik gelezen te hebben dat je gebruik maakt van één of meerdere managed switches?
Je kunt dan een switch gebruiken tussen NT-glasvezelkastje en Experia Box.

Met gebruik van “Wireshark” en een hulp pakketje "NPCAP” kun je een capture maken en uitlezen van het data-verkeer wat naar je Experia Box gaat.
Daarbij kun je alle gegevens m.b.t. TV, (internet en VOIP) eruit filteren.
(Met uitzondering van het VOIP wachtwoord, dat is bij een V10 en V10A nu juist versleuteld).

https://wiki.wireshark.org/CaptureSetup/Ethernet

https://wiki.wireshark.org/CaptureSetup/Loopback

https://nmap.org/npcap/

Mogelijk heb je nog hulp aan wat YouTube filmpjes hoe een en ander te gebruiken.

Als voorbereidingen om een managed switch in te zetten om een “capture” te maken,
zou je één poort van de switch als “mirror” moeten instellen.
Die “mirror” poort sluit je dan aan op de LAN-poort van een PC of laptop. (De npcap heb je nodig op de PC om de data tevens in je PC te kunnen krijgen en door Wireshark te laten opvangen).

Één poort van de switch aan het NT-glasvezelkastje,
één poort aan de WAN-poort van de Experia Box.

Bij een fabrieksreset van de Experia Box worden alle relevante gegevens in de V10 gepust.
Dus ook van alle achterliggende IP adressen van servers die gebruikt worden bij IPTV.
Die gegevens lees je tevens uit vanuit de capture vastgelegd met Wireshark.

Kost wel even bestudering, maar volgens mij moet het daarmee wel lukken.
Ik ben benieuwd of het je iets oplevert.

Op die wijze heb ikzelf geprobeerd VOIP gegevens te achterhalen van KPN en Telfort internetaansluitingen voor de Experia Box modellen V8 (KPN), V10 en V10A.
Alleen bij de Experia Box V8 van Telfort (+ ZyXEL router) is het wachtoord niet versleuteld.
Maar daarbij heb je deze omslachtige capture methode met een switch niet nodig.
Dat is simpeler rechtstreeks te doen met de hulpmiddelen van deze router modellen zelf.
(Bij een “KPN” V8 is wachtoord wel versleuteld, en heeft geen menu capture optie in de router).

Reputatie 1

de info die onder kpn en telfort staan zijn de artikelen die ik heb gebruikt om het werkend te krijgen
en dat heeft het ook goed gedaan voor 2 maanden.
als er iets is gewijzigd bvb in de classless routes. dan kan ik daar niets over terug vinden
Eerder aangegeven is het feit dat een 10 tal kanalen wel werken. dat als er gepauzeerd word en weer op play gedrukt word er wel werkend beeld is.
en dat het niet meer werkt vanaf ongeveer een maand geleden
Het zou fijn zijn om een hint naar een oplossing te krijgen 
ik ben van mening dat als een techneut zou gaan vertellen wat de ip adressen zou zijn van de server kanalen die wel werken en die niet werken dat daar de sleutel naar een oplossing licht

voor de rest zijn dingen vaak binair. het werkt of het werkt niet. 

Reputatie 8

De diepgaande configuratie regels (waarvan hier op het forum meer te vinden is) gaan mij te ver.
Mogelijk heb je wat aan de configuratiebestanden die bij KPN op het forum staan.
Die zou je op detail kunnen aanpassen.

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/gebruik-een-eigen-router-i-p-v-de-experia-box-458609

Het enige verschil met Telfort is dat er geen gebruik gemaakt wordt van PPPoE,
en andere VLAN’s voor internet, en geen aparte VLAN voor VOIP.

De nummers achter de breukstreep in de opgave   VLAN 34/1 en 4/betreft de “prioriteit”.

De basis voor het stuk m.b.t. “routed mode IPTV” is bij KPN hetzelfde als bij Telfort.
Misschien een optie om dat gedeelte uit de configuratiebestanden van KPN te halen?

Enkele andere router modellen laten zich een stuk eenvoudiger instellen.
-- Fritzbox heeft reeds een profiel voor Telfort in hun router (laatste firmware). Kiezen en het werkt.
-- DrayTek is relatief ook makkelijk in te stellen, omdat die zeer ruime VLAN instellingen kent.
   Bij de Nederlandse support wordt aangegeven hoe routed mode IPTV wordt ingesteld.
-- Synology, kwestie van een paar vinkjes plaatsen, en invullen van VLAN 34 en VLAN 4
   Heeft alleen geen routed mode IPTV, en mist daardoor de extra apps, YouTube en Netflix.

Reputatie 1

er moeten bepaalde dingen universeel zijn en niet merk gebonden
bvb de vlans
34 voor internet
4 voor ip tv
de dhcp request string
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server no-update

no update of update  maakt geen verschil
zonder de  ("IPTV_RG")  komt er geen ip adres op vlan 4 

netwerk adres
route 
extra mac adres bvb om dat er anders maar 1 ip adres gegeven word.

De telfort info om je eigen router te kunnen gebruiken zijn minim
daar word verteld dan de settings zijn vlan 34/1 en 4/5  wat de  /1 en de /5 inhouden wordt er niet verteld 
(al met al is deze hele ellende niet nodig als Telfort gedaan had wat er belooft was. router in bridge zetten of het mogelijk maken om de voip niet te censureren)
 

Reputatie 8

Technisch gezien heb ik er geen verklaring voor, heb er ook geen expliciete informatie over.
Maar vermoed dat gedurende een bepaalde tijd, mogelijk nog twee systemen gehanteerd werden in de wijkcentrale, die beide nog actief waren, zolang de transitie van oud naar nieuw voor nogal wat mensen gaande was?

Op het moment dat een complete wijk is omgezet, koppelt men het oude systeem dan volledig af.

Met de omzetting van jouw eigen connectie, en die van andere gebruikers, kunnen daar mogelijk nog best wat maanden tussen zitten, voordat het uiteindelijk definitief is afgerond.

Gebruikers die zich hier op het forum hebben gemeld met expliciet gebruik van "Ubiquiti routers”,  dat is uitermate weinig. Degene die onderwerpen zijn gestart hebben doorgaans erg veel problemen ondervonden. Vanuit die informatie zou het nooit mijn keus zijn om juist dat type router te kiezen.
Maar afgaande op bijv. ook informatie bij KPN, zouden er wel werkende set-ups moeten zijn.

Te expliciet om “voor  mij” de vinger te leggen op de zere plek waar het probleem zit.
(Ik heb geen ervaring met Ubiquiti routers, wel andere Ubiquiti apparatuur, maar is wat anders).

Reputatie 1

Heel jammer,
dan zit er in de instellingen / mogelijkheden met je eigen apparatuur ergens toch een manco.

Maar wat? Waarom sommige kanalen wel en anderen niet!
als ik 3 maanden zonder problemen heb kunnen kijken en nu niet meer. 
wat is er veranderd?
ben ik de enige die hier last van heeft?
ik ben toch niet de enige met een ubiquiti router? ik heb de config hier uit dit forum vandaan

welke richting moet ik zoeken?

Reputatie 8

Heel jammer,
dan zit er in de instellingen / mogelijkheden met je eigen apparatuur ergens toch een manco.

Reageer