beantwoord

Signaal ontvanger tv/radio valt opeens af en toe weg

• 10 januari 2019
  • 5 reacties
  • 116 keer bekeken

Sinds afgelopen weekend heb ik een paar keer het probleem gehad dat mijn tv en radio het niet deden (draadloze ontvanger, goed gekoppeld, alle lampjes branden, twee ontvangers, zowel huiskamer als slaapkamer). Uiteindelijk een F143 error. Geen verbinding. Na modem herstarten werkt het dan weer. Behoorlijk vervelend. Het enige wat veranderd is sinds vorige week (daarvoor werkte het prima) dat ik een draadloze thermostaat (Lyric t6) aangesloten heb op het netwerk. Toeval? Internet doet het verder goed.
Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 20 januari 2019, 13:57

Ja dat is zeker hoe het zou moeten. Heb je de mogelijkheid om de adapter van de thermostaat eens in een andere stekkerdoos te testen? Dus een die niet aangesloten zit in de Draadloze adapter? Blijft het probleem dan?

Heb je de adapters ook al eens opnieuw gekoppeld? Maakt dat nog verschil?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi astro16, ik lees dat je sinds de draadloze thermostaat de problemen ervaart met de tv? De tv is aangesloten met een draadloze verbindingsset toch? Zit de adapter van de thermostaat in de buurt van de verbindingsset? Dit wil namelijk nog wel eens storen. 😞

En heb je de stappen op deze pagina al eens doorlopen? Geeft dat verbetering? Ik hoor het graag.
Bedankt Bart voor je reactie. Modem resetten en tv ontvanger opnieuw starten werkt maar enige tijd later (nu paar dagen later) valt tv en radio weer uit. Nu net ook weer modem en tv ontvanger gereset. Daarna werkt het weer. Maar nu, kwartier later valt het weer uit. Wat te doen nu?
De adapter van de thermostaat zit inderdaad in de buurt (in stekkerdoos die verbonden is via de uitgang van de draadloze verbindingsset). Maar die moet echt op die plek staan.
Reputatie 8
Badge +17
Is de draadloze adapter rechtstreeks aangesloten op het stopcontact en als het een dubbelstopcontact is mag alleen de draadloze adapter daar op aangesloten zijn.
Rechtstreeks aangesloten op het stopcontact. In het stopcontact zelf van de draadloze ontvanger een stekkerdoos en daar zitten de rest van de stekkers in. Netjes zoals het hoort volgens mij.
Reputatie 8
Badge +11
Ja dat is zeker hoe het zou moeten. Heb je de mogelijkheid om de adapter van de thermostaat eens in een andere stekkerdoos te testen? Dus een die niet aangesloten zit in de Draadloze adapter? Blijft het probleem dan?

Heb je de adapters ook al eens opnieuw gekoppeld? Maakt dat nog verschil?

Reageer