beantwoord

serieopnames interactieve TV

• 8 april 2015
  • 59 reacties
  • 918 keer bekeken

Badge
Ik heb een aantal opnames gedaan in serie opnamen.
Als het goed werkt staat er voor een aantal aankomende geplande opnames het aantal bv 1x aflevering of 2x aflevering etc.
Maar ik moet het elke dag controleren want het gebeurt heel vaak dat de opnames van die dag geen afleveringen voor staan en dus niet worden opgenomen (weet ik uit ervaring...)
Nu moet ik zeker om de dag de stroom eraf halen en dan staan er ineens weer een aantal afleveringen bij die gepland zijn.
Ik vind dat toch wat veel om de dag en hoe moet het als ik met vakantie ga, worden er dan geen serieopnames meer opgenomen? Aangezien ik niet op afstand om de dag de stroom er vanaf kan halen.
Ook na af en toe een firmware update of fabrieksinstellingen lukt niet.

Heeft iemand anders deze ervaring ook?
icon

Beste antwoord door j.andringa 20 april 2015, 14:11

Sure. Dit heb ik zojuist voor jou uitgevoerd. Aan het einde van de middag vind je de HD-zenders vanaf kanaal 701 (dat is NPO1 HD).
Michael bedankt voor 'de goede zorgen'!
Bekijk reactie

59 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Er zijn problemen met opnames bekend helaas. Andere klanten lijken hier ook mee te kampen. Er komt een update aan die deze problemen moet wegnemen.
Het is nog niet bekend wanneer deze uitgerold gaat worden, hier wordt 'onderwater' aan gewerkt.

Ik kan jou, als alternatief, een ander typeontvanger toesturen die deze problemen niet heeft indien je dit wenst.

Michael
Badge
@j.andringa,

Er zijn problemen met opnames bekend helaas. Andere klanten lijken hier ook mee te kampen. Er komt een update aan die deze problemen moet wegnemen.
Het is nog niet bekend wanneer deze uitgerold gaat worden, hier wordt 'onderwater' aan gewerkt.

Ik kan jou, als alternatief, een ander typeontvanger toesturen die deze problemen niet heeft indien je dit wenst.

Michael

Welke type ontvanger precies zou dat worden Michael want deze heb ik pas sinds vorig jaar ongeveer...
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Dit wordt dan een Motorola VIP1853. :)

Michael
Badge
@j.andringa,

Dit wordt dan een Motorola VIP1853. :)

Michael

Die heb ik nu ook, maar u bedoelt dat de nieuwe misschien wel goed is? Dan wil ik graag een andere ontvangen want de ontvanger op zich bevalt mij.
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Mijn excuus! Ik zit te kijken met mijn oren! 😞 Het betreft de Arcadyan HMB2260.

Michael
Badge
@j.andringa,

Michael

Ik weet niet of dat een vooruitgang is, ik moet daar eerst eens wat over lezen en heb nu geen tijd. Of ik moet hem proberen met de VIP1853 nog achter de hand voor als het mis gaat.
Badge
[quote=j.andringa]@j.andringa,

Michael

Michael, Ik wil toch wel graag deze ontvanger proberen in de hoop dat ik dan van deze problemen verlost ben want het kost mij elke keer ontzettend veel tijd en vooral ergernis.
Wanneer kan ik het apparaat verwachten?
Ik heb een aantal opnames gedaan in serie opnamen.
Als het goed werkt staat er voor een aantal aankomende geplande opnames het aantal bv 1x aflevering of 2x aflevering etc.
Maar ik moet het elke dag controleren want het gebeurt heel vaak dat de opnames van die dag geen afleveringen voor staan en dus niet worden opgenomen (weet ik uit ervaring...)
Nu moet ik zeker om de dag de stroom eraf halen en dan staan er ineens weer een aantal afleveringen bij die gepland zijn.
Ik vind dat toch wat veel om de dag en hoe moet het als ik met vakantie ga, worden er dan geen serieopnames meer opgenomen? Aangezien ik niet op afstand om de dag de stroom er vanaf kan halen.
Ook na af en toe een firmware update of fabrieksinstellingen lukt niet.

Heeft iemand anders deze ervaring ook?

Ik heb precies dezelfde problemen en moet ook één of een aantal keren per week de stroom er even afhalen om de opname lijst weer goed te krijgen. Dat is niet erg fijn en verwarrend ook omdat ik zie dat in ITV Online de opnames en geplande opnames altijd wel goed staan. Ik heb nu twee Motorola VIP1853 die beide dat probleem hebben. Ik zou het wel waarderen als ik daarvoor in de plaats kan overschakelen naar twee Arcadyan HMB2260, waarvan ik uit de post van Michael begrijp dat die dit probleem niet hebben.
Badge
[quote=j.andringa]@j.andringa,

Hallo Michael, ik weet niet of je vandaag werkt maar ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn wens voor het ontvangen van de nieuwe ontvanger.
Ik heb gisteren weer de heleboel moeten aanpassen en voor vanavond heb ik nog niet gekeken.
Ik wordt hier echt niet lekker van dus wil toch graag een nieuwe ontvanger ontvangen.

Michael

Michael, Ik wil toch wel graag deze ontvanger proberen in de hoop dat ik dan van deze problemen verlost ben want het kost mij elke keer ontzettend veel tijd en vooral ergernis.
Wanneer kan ik het apparaat verwachten?
Badge
@j.andringa,

Michael

Hallo Michael, ik weet niet of je vandaag werkt maar ik heb nog geen reactie ontvangen op mijn wens voor het ontvangen van de nieuwe ontvanger.
Ik heb gisteren weer de heleboel moeten aanpassen en voor vanavond heb ik nog niet gekeken.
Ik wordt hier echt niet lekker van dus wil toch graag een nieuwe ontvanger ontvangen.
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger de deur uitgestuurd. Indien je deze ontvangen hebt, zou je dit dan aan kunnen geven? Dan zorg ik ervoor dat het gelijk goed gaat werken. :)

Michael
Badge
@j.andringa,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger de deur uitgestuurd. Indien je deze ontvangen hebt, zou je dit dan aan kunnen geven? Dan zorg ik ervoor dat het gelijk goed gaat werken. :)

Michael

Zal ik doen, bij voorbaat dank!
Ik kan hem toch wel meteen installeren neem ik aan?
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Ja, dat kan zeer zeker. Alleen moet ik nog wat dingetjes aanpassen in het systeem na installatie waardoor het vlekkeloos gaat werken (oa. huidige ontvanger ontkoppelen en juiste configuratie naar nieuwe ontvanger pushen).

Michael
Badge
@j.andringa,

Ja, dat kan zeer zeker. Alleen moet ik nog wat dingetjes aanpassen in het systeem na installatie waardoor het vlekkeloos gaat werken (oa. huidige ontvanger ontkoppelen en juiste configuratie naar nieuwe ontvanger pushen).

Michael

ik weet niet wanneer ik hem ontvang, maar ik hoop dan als ik dat doorgeef dat ik 'contact' met je kan krijgen.
Is het niet voldoende als ik zelf bv een firmware update oid doe?
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Ik zal dit nauwlettend in de gaten houden en gelijk anticiperen als ik zie dat je het hebt aangesloten. :)

Michael
Badge
@j.andringa,

Ik zal dit nauwlettend in de gaten houden en gelijk anticiperen als ik zie dat je het hebt aangesloten. :)

Michael

Hallo Michael, is het ook mogelijk om een track en trace code te ontvangen van de ontvanger die is verstuurd?
Reputatie 8
Badge +10

Hallo Michael, is het ook mogelijk om een track en trace code te ontvangen van de ontvanger die is verstuurd?

Als je een accountje aanmaakt op post.nl kan je op je adres zoeken of er een pakketje onderweg is en wanneer deze wordt afgeleverd.
Badge

Als je een accountje aanmaakt op post.nl kan je op je adres zoeken of er een pakketje onderweg is en wanneer deze wordt afgeleverd.

Er is nog geen zending onderweg...
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Dit kan tot 5 werkdagen duren in theorie. Maar niet getreurd; morgen tussen 14:30 uur en 16:30 uur zal deze worden afgeleverd.

Michael
Badge
@j.andringa,

Dit kan tot 5 werkdagen duren in theorie. Maar niet getreurd; morgen tussen 14:30 uur en 16:30 uur zal deze worden afgeleverd.

Michael

Dat zou heel prettig zijn.
Nog even een vraagje, mijn opnames behoud ik toch gewoon met de nieuwe ontvanger?
Reputatie 3
Badge +2
Volgens mij staan de opnames bij Telfort op de server, dus ze zijn niet kwijt.
De nieuwe ontvanger gewoon aansluiten en inschakelen.
Dan moet je alleen nog je abonneenummer en je pincode invullen en dan activeren.
Succes
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

sheepxp haalt bijna de woorden uit mijn toetsenbord. Ik heb het systeem zo ingesteld dat het na het invoeren van de abonnementsgegevens gelijk kan gaan werken. Overigens zie ik dat het mogelijk is om ook de HD-zenders te activeren. Heb je hier ook oren naar? Dan zet ik dit voor jou aan. Dit werkt dan (ook) gelijk.

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael
Badge
@j.andringa,

sheepxp haalt bijna de woorden uit mijn toetsenbord. Ik heb het systeem zo ingesteld dat het na het invoeren van de abonnementsgegevens gelijk kan gaan werken. Overigens zie ik dat het mogelijk is om ook de HD-zenders te activeren. Heb je hier ook oren naar? Dan zet ik dit voor jou aan. Dit werkt dan (ook) gelijk.

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael

Hallo Michael, ik heb de nieuwe ontvanger geïnstalleerd en het werkt, alleen inderdaad niet de HD zenders en die had ik wel bij de vorige ontvanger.
Zou jij nu die 'dingetjes' willen aanpassen waarover je 3 dagen geleden sprak om het vlekkeloos te laten verlopen? En inderdaad graag de HD zenders activeren?
Wij kunnen met onze ontvanger regelmatig geen programma opnemen. Nu lees ik dat er een firmware update er aan komt maar wanneer? Het zou wel fijn zijn als we weer kunnen opnemen. Wij hebben de motorola VIP1963.

Evert Engelen
Reputatie 8
Badge +2
@j.andringa,

Sure. Dit heb ik zojuist voor jou uitgevoerd. Aan het einde van de middag vind je de HD-zenders vanaf kanaal 701 (dat is NPO1 HD).

@e.engelen,

De firmware update waar je naar refereert is uitgesteld vanwege wat schoonheidsfoutjes. Deze wordt z.s.m. alsnog uitgerold.
Ik zie dat je beschikt over een wat verouderde ontvanger, indien je wenst, kan ik deze voor je vervangen voor een nieuwer exemplaar.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Michael

Reageer