beantwoord

Serie opnemen werkt niet naar behoren

• 27 juli 2014
  • 33 reacties
  • 1206 keer bekeken

Het is een paar maanden goed gegaan, maar sinds een week of twee moet ik om de paar dagen mijn tv-ontvanger resetten (knop uit/knop aan) om geplande serie-opnames te laden in het Opname-menu. Afleveringen van series die ik al maanden opneem, komen ineens niet meer in het lijstje geplande opnames te staan. Alleen door de ontvanger te herstarten verschijnen ze vervolgens in het lijstje met geplande opnames. Hoe kan dit? Echt enorm vervelend, vooral als je op vakantie gaat en ervan uitgaat dat je opnames gewoon plaatsvinden en er bij thuiskomst achter komt dat dit niet het geval is..... Ik heb vorige week de software van de tv-ontvanger al een keer verwijderd, maar dit heeft niets opgelost. Tips Telfort? Ik hoor het graag.
icon

Beste antwoord door Michael 14 oktober 2014, 16:12

@Astrid79,

De komende drie weken wordt er nieuwe software uitgerold voor de TV-ontvangers die inderdaad een aantal problemen wegnemen. Erg fijn om te vernemen dat je nu content bent! :8

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Astrid79,

Wat naar dat het niet goed lijkt te werken.

Ik heb de TV-ontvanger voor je ontkoppeld, dit lost vaak het probleem op. Indien je het abonnementsnummer en de pincode opgeeft bij het activeren, werkt het weer.

Kun je het aangeven indien dit niet de oplossing was voor jouw probleem?

Michael
Hoi Michael,

Bedankt voor je reactie. Ik zal straks thuis eens gaan kijken, en laat zeker weten of mijn probleem nu is opgelost.

Groeten, Astrid
Helaas, ik moet nog steeds de ontvanger aan en uit zetten om geplande opnames te laden in mijn lijstje. Kan het liggen aan mijn tv-ontvanger? Ik heb een Motorola VIP1853.
Reputatie 8
Badge +2
@Astrid79,

Het kan aan de ontvanger liggen, zeker.

Ik ga het apparaat bij dezen dan ook vervangen voor een nieuw exemplaar. Deze heb je binnen 2-3 werkdagen in huis.

Michael
Super, dank je wel voor de snelle reactie. Hopelijk lost dat het probleem op. Moet ik de oude ontvanger terugsturen naar Telfort?
Reputatie 8
Badge +2
@Astrid79,

De oude mag je terugsturen middels de gegevens die worden vermeld bij de nieuwe TV-ontvanger.

Michael
Okido, ik wacht het af.
Nou, de nieuwe tv-ontvanger is gearriveerd en ik heb 'm vrijdagavond aangesloten (met behulp van de telefonische helpdesk, want de oude tv-ontvanger en de nieuwe tv-ontvanger bleven beiden in het Telfort-systeem staan....) maar helaas heeft het niets opgelost voor wat de opnames laden betreft. Ook nu komen mijn serieopnames voor maandag niet in het lijstje geplande opnames te staan, terwijl de digitale tv-gids voor maandag al beschikbaar is.... En nu? Overigens heb ik weer precies hetzelfde type tv-ontvanger gekregen als ik al had, de Motorola VIP1853. Misschien ligt het aan het type ontvanger?
Reputatie 8
Badge +2
@Astrid79,

Vervelend dat het niet direct tot een oplossing geleid heeft. Het nieuwe exemplaar hoort naar behoren te werken, andere klanten hebben met dit type ontvanger niet de problemen waar jij nu mee kampt.

Om welke serieopname(s) gaat/gaan het precies?

Michael
Vreemd. Het gaat om alle serieopnames. Niet van een specifieke serie. Vrijdag is de ontvanger geinstalleerd en toen heeft 'ie de geplande opnames van vrijdag en zaterdag geladen in het geplande opname-menu. Zodra de digitale tv-gids echter bijgewerkt wordt met zondag, maandag, etc. laadt het geplande opname-menu echter niet de serie-opnames voor die dagen. Dat gebeurt alleen als ik de tv-ontvanger uitzet en daarna weer aan.....
Overigens zijn de geplande opnames wel zichtbaar in het ITV Online-menu op de laptop. Maar ja, daar heb ik weinig aan als de opnames niet in mijn tv-menu verschijnen, want online kan ik de afleveringen niet bekijken..... Het lijkt dus een synchronisatieprobleem te zijn. Wel vreemd is dat ik alle opnames plan via de tv (ik plan niets via een app of via ITV) en dat ze dan dus vervolgens wel online verschijnen maar niet op mijn tv.
Hier hetzelfde probleem.. Al maanden.. Moet zelfs de modem resetten wil ik de opnames tevoorschijn halen.. Met zelfde ontvanger..
Dus toch een probleem met de ontvanger dan?
Reputatie 3
@Astrid79, en @Nienke84,

Zojuist de terugkoppeling ontvangen van afdeling ITV beheer. Zij melden het volgende:

Dit issue wordt definitief opgelost met NMC 3.0. (nieuwe
software op tv-ontvanger) deze zal worden uitgerold vanaf begin september. Dit gaat in
batches en kan niet versneld worden. (planning: eind oktober alles afgerond)

Het probleem is bekend en aan de oplossing wordt gewerkt. Alleen is er op dit moment niks wat ik kan doen om het probleem te verhelpen. Mochten er nog vragen zijn n.a.v. dit bericht, stel ze gerust.

Yanick
Hoi Yanick,

Dank je wel voor de informatie, hopelijk hoor ik bij de eerste mensen bij wie de software wordt uitgerold 😉 Nog even afwachten en blijven resetten dan maar tot die tijd.

Groeten, Astrid
Blij! Na maanden afwezigheid zijn mijn verdwenen serieopnames weer terug in mijn TV-menu sinds vanochtend. Ik neem aan dat dit te maken heeft met de aanpassingen aan het TV-menu en de softwareupdate van het opnemen-pakket. Top! Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon goed.
Reputatie 8
Badge +2
@Astrid79,

De komende drie weken wordt er nieuwe software uitgerold voor de TV-ontvangers die inderdaad een aantal problemen wegnemen. Erg fijn om te vernemen dat je nu content bent! :8

Michael
Na de laatste softwareupdate moet ik nog regelmatig mijn Motorola VIP 1963 resetten om de in serie opgenomen programma's terug te vinden in "opgenomen programma's" . Ook lukt het soms niet om een ' bekeken opgenomen programma' te verwijderen. Het programma is dan pas echt weg na, alweer, een reset van de VIP 1963. Komt hier nog een oplossing voor?
Na de laatste softwareupdate moet ik nog regelmatig mijn Motorola VIP 1963 resetten om de in serie opgenomen programma's terug te vinden in "opgenomen programma's" . Ook lukt het soms niet om een ' bekeken opgenomen programma' te verwijderen. Het programma is dan pas echt weg na, alweer, een reset van de VIP 1963. Komt hier nog een oplossing voor?

Ik heb precies hetzelfde probleem met de Motorola VIP 1853: Opgenomen programma's zijn niet zichtbaar in de lijst (pas na reset van het apparaat) en soms lukt het niet om opnames te verwijderen.
Voor de slaapkamer boven heb ik hetzelfde apparaat, maar dat geeft geen problemen.
Komt hier een oplossing voor?
Reputatie 8
Badge +2
Komt hier nog een oplossing voor?
Da's vervelend! De ontvanger die je hebt is redelijk verouderd. Ik stuur je een nieuwe toe.
Deze heb je meestal binnen 2-3 werkdagen in huis.

Laat je weten of deze goed werkt?

@nruijgrok,

Ik zal beide ontvangers voor jou ontkoppelen. Indien je het abonnementsnummer en de pincode opnieuw opgeeft, zal de meest recente software worden ingeladen en verwacht ik dat de problemen verholpen zijn. :)

Laat je weten wat je ervan vindt?

Michael
Komt hier nog een oplossing voor?
Da's vervelend! De ontvanger die je hebt is redelijk verouderd. Ik stuur je een nieuwe toe.

Laat je weten of deze goed werkt?

@nruijgrok,

Ik zal beide ontvangers voor jou ontkoppelen. Indien je het abonnementsnummer en de pincode opnieuw opgeeft, zal de meest recente software worden ingeladen en verwacht ik dat de problemen verholpen zijn. :)

Laat je weten wat je ervan vindt?

Michael

Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Komt er voor mij ook nog een oplossing??
Reputatie 8
Badge +2
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Komt er voor mij ook nog een oplossing??
Ja, natuurlijk. :)

Ja, natuurlijk. :)

Dat stel ik zeer op prijs. Ik hoop dan ook dat de problemen tot het verleden gaan horen.
Als ik de nieuwe ontvanger geïnstalleerd heb zal ik je een week later informeren over de stand van zaken.
Reputatie 8
Badge +2
Als ik de nieuwe ontvanger geïnstalleerd heb zal ik je een week later informeren over de stand van zaken.
Prima hoor. Ik zie je reactie tegemoet. :)

Michael
Beste Michael,
Ik heb vandaag, 30 jan., een nieuwe HMB 2260 mogen ontvangen waarvoor mijn dank. Alleen zat er een schrijven bij dat vermeldt: Als gevolg van een wijziging van uw abonnement ontvangt u hierbij een tweede tv-ontvanger met aansluitmaterialen in bruikleen van Telfort. Ik ben mij niet bewust van het feit dat ik een TWEEDE ontvanger heb besteld en dus zeker geen abonnementswijziging ben aangegaan. Graag hoor ik nog van je.