beantwoord

Serie opnemen

• 25 april 2015
  • 15 reacties
  • 712 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Van de week ben ik aangesloten op Telfort glasvezel en heb een amino settopbox gekregen. Heb het pakket vorig jaar besteld, want ik heb nog de mogelijkheid om coax aan te sluiten.
Het opnemen pakket heb ik ook besteld (voordelig via combivoordeel)

Ik wilde een aantal series opnemen, echter kan ik bij een het opnemen alleen kiezen uit "Eenmalig, "Dagelijks" of "Weekelijks". Ik mis de optie serie opnemen.

Waarom krijg ik deze niet te zien, hoe kom ik bij deze optie?

Ik heb de instructies gevolgd, zie http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Televisie/Gebruiken/TV-Apps-en-extras/Serie-opnemen.htm

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Michael 20 mei 2015, 19:57

@allen,

Vanuit de organisatie is mij zojuist verteld dat het niet mogelijk is om met een Amino ('oude' propositie) gebruik te maken van serie-opname. Je kunt op basis van tijd een serie in te plannen, niet op basis van programma. Het is mogelijk om je abonnement om te laten zetten naar een situatie waarin dit wél mogelijk is, hiervoor mag je contact opnemen met de klantenservice op 0900 9596 (50 cent per gesprek), zij zullen dan vertellen wat precies de mogelijkheden (en verschillen) zijn. Dit, zodat je niet voor verrassingen komt te staan aangezien elke specifieke situatie per klant kan verschillen.

Mochten hier nog vragen over zijn, stel ze dan gerust. Ik beantwoord ze graag.

Michael
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Hellboy,

Welkom! Wat bijzonder inderdaad. Heb je ook deze instructie gezien?
  • Tijdens het kijken op de rechter of de linker knop drukken ( < of > rondom de OK knop), het gewenste programma selecteren en vervolgens op de gele knop “Meer informatie” drukken.
  • Hierna verschijnt het opnamescherm. In het opname optie menu kun je vervolgens kiezen voor “Serie opnemen” of “Opnemen voor 1 aflevering”.
Michael
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de snelle reactie. Helaas werkt de instructie niet. Als ik op geel druk krijg ik teletekst.
Heb nog gechecked of de firmware wel goed was, maar dit mocht ook niet baten.
Reputatie 8
Badge +2
@Hellboy,

Da's gek! Doet het probleem zich nog steeds voor? Ik zet het anders graag voor je door naar de klantenservice om specifiek naar jouw situatie te laten kijken. Hier heb ik wel jouw NAW-gegevens voor nodig, zou je deze in een privébericht kunnen mededelen?

Michael
Reputatie 1
Badge
Hoi Michael,

Het probleem doet zich nog steeds voor. Heb ook een mail gestuurd via contactformulier en gebeld.
Er was nu een of andere storing of niet mogelijk om een serie op te nemen als je een glasabbo had.

Ik zal je een prive bericht sturen.

Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +2
@Hellboy,

Dank voor je bericht. Ik zal je verzoek doorzetten. Er wordt meestal binnen een aantal werkdagen contact met je opgenomen.

Michael
Reputatie 1
Badge
Michael bedankt voor je snelle reactie.
Reputatie 8
Badge +2
@Hellboy,

Ik heb de klantenservice nogmaals verzocht te kijken naar dit incident. Ik verwacht alsnog snel een reactie. :)

Michael
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de update.
Ik wacht rustig af. Plan nu 13 afleveringen ineens, dit gaat ook goed. Maar serie opnemen scheelt wel wat werk.
Reputatie 8
Badge +2
@Hellboy,

De optie 'serie opnemen' is er inderdaad niet voor niets. De werkwijze die je nu hanteert kan ik niet als een pretje bestempelen inderdaad.

Michael
Reputatie 1
Badge
Nog geen reactie gehad.
Heeft de amino settopbox wel serie opnemen?? Via een handmatige opname kun je inderdaad een opname dagelijks of Weekelijks inplannen.

Tussen het Amino platform en dat van KPN zitten enkele verschillen.
KPN heeft serie opnemen en verder kun je alleen een opname inplannen via de EPG.
Bij Amino platform kun je naast de EPG ook nog handmatig een blok van max 5 uur inplannen Voorbeeld sportwedstrijden bij de NOS worden via EPG vaak opgedeeld in 4 tot 6 delen en dan is een 1 handmatige opname ideaal i.p.v 6 opnames.
De uitlooptijd bij het Amino platform is 20 minuten bij KPN volgens mij korter 15 minuten maar dat weet ik 100% zeker.
Reputatie 1
Badge
Ook hier twee amino boxen staan, maar serie opnemen nog niet kunnen vinden (helaas)
Iedere cloud heeft zijn voor en nadelen maar een EPG van 7 dagen i.p.v de 2,5 dag bij KPN en handmatig opnames tot 5 uur heeft ook zijn voordelen. Maar dat kan voor iedere klant weer anders zijn.
Reputatie 8
Badge +2
@allen,

Vanuit de organisatie is mij zojuist verteld dat het niet mogelijk is om met een Amino ('oude' propositie) gebruik te maken van serie-opname. Je kunt op basis van tijd een serie in te plannen, niet op basis van programma. Het is mogelijk om je abonnement om te laten zetten naar een situatie waarin dit wél mogelijk is, hiervoor mag je contact opnemen met de klantenservice op 0900 9596 (50 cent per gesprek), zij zullen dan vertellen wat precies de mogelijkheden (en verschillen) zijn. Dit, zodat je niet voor verrassingen komt te staan aangezien elke specifieke situatie per klant kan verschillen.

Mochten hier nog vragen over zijn, stel ze dan gerust. Ik beantwoord ze graag.

Michael
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor het uitzoeken.
Ik wacht nog wel ff een paar maand, voordat ik een nieuw abbo neem. Glasvezel modem zit er pas in.

Opnemen gaat tot nu toe altijd goed en voor de rest werkt alles ook goed.

Reageer