beantwoord

Serie opname probleem

• 28 juli 2019
  • 9 reacties
  • 124 keer bekeken

Er zijn al veel klachten lees ik over het opnemen van een serie. Gezien er echter nog geen oplossing bij staat begin ik ook maar een bericht. Ik sta op het punt nl nu om over te stappen naar een andere provider, omdat ik er echt gestoord van wordt. Vb. Op 24 kitchen wordt junior masterchef Australië seizoen 2 uitgezonden. Heel leuk hele seizoen als serie opnamen opgenomen en gekeken. Nu wordt er aansluitend seizoen 1 uitgezonden, maar als ik die als serie opname wil opnemen doet hij het niet. Optie staat er dus wel bij, maar hij doet het niet. Ik heb dit steeds bij dingen willen opnemen waar ik dus al ooit een seizoen later van heb gezien of iets wil opnemen dat ik al ooit eerder heb gezien. Hoezo is het dus aan Telfort om te bepalen wat ik wel en niet mag kijken, want zo lijkt het nu wel. Toch raar dat een systeem zelf bepaald van he, je hebt dit al eens gekeken, dus dan doen we niet nogmaals. Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet, want anders ga ik toch echt maar verder kijken.
De fabrieksinstellingen terug zetten en opnieuw opstarten heb ik allemaal al meerdere keren gedaan, maar helpt niet. Heb het ook al eens aan klantenservice van Telfort gevraagd en kreeg te horen dat ze ermee bezig zijn het te verbeteren en dat is zowat 2 jaar geleden...
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 29 juli 2019, 19:23

Ik snap je frustratie ook helemaal. Echter willen de stappen die ik aangaf nog wel eens helpen, ik wil daarbij wel direct zeggen dat het niet altijd is. Het opnemen van de serie opnames gaat helaas nog steeds niet helemaal vlekkeloos. Hoe graag ik je de oplossing zou willen geven heb ik die niet. Tot die tijd is als losse aflevering opnemen de zekerheid dat het wel opgenomen wordt.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Kijk even naar mijn reactie hier:
https://forum.telfort.nl/wifi-269/wifi-is-op-willekeurige-momenten-traag-en-ssid-valt-soms-weg-83404#post696414

Ik denk dat het een verklaring en een oplossing voor je probleem is. Het is zeker niet zo dat Telfort bepaalt wat je wel of niet mag kijken. Meer een soort samenspannen van een bug in de software en de denkwijze van de leverancier van de programma's.
Dank je voor je reactie, snap alleen niet zo goed hoe mij dat moet helpen, dat gaat over wifi en met de wifi mankeert niks. Alles doet het prima, ook games en youtube kijken geen enkel probleem. Ook een serieopname die nieuw is of een nieuw seizoen gaat wel goed. Het gaat echt om als het al eens eerder is opgenomen of over een seizoen gaat die voor een seizoen komt die al is opgenomen. Lijkt me erg weinig met de wifi verbinding te maken en toch echt meer met hoe serie-opname werkt van Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
Ah, oeps. Mijn fout 😊 Sorry.

De juiste link:
https://forum.telfort.nl/tv-338/series-opnemen-werkt-niet-73863#post696694
Kan gebeuren, maar helaas, ook dat helpt niet. Ik heb er al eens contact over gehad (zo 2 jaar geleden) met Telfort en toen kreeg ik van hen ook die tip, maar het helpt dus niet. Voor zekerheid nu nogmaals geprobeerd en zelfs alle geplande opnames verwijderd en opnieuw gedaan, maar een seizoen 1 opnemen nadat je seizoen 2 al eens hebt opgenomen kan enkel aflevering voor aflevering. Nu helemaal de balen, want als je geplande serie opnames verwijderd zet hij de reeds opgenomen afleveringen van die planning ineens allemaal onder elkaar in je opnames ipv in een mapje. Dan is het ineens een hele lijst. Echt niet fijn, denk dat maar gewoon over stap naar andere provider, want van Telfort zelf hoor je ook nooit meer iets. Zouden er toen aan gaan werken en nog niks veranderd. Ze weten ook zelf niet eens hoe hun systeem werkt. Vroeg toen ook of je ook met bv 5 min ineens kon doorspoelen met een opname. Kon volgens hen niet, maar een privé persoon op forum vertelde me hoe dit wel kon, lekkere klantenservice dus haha. Ach zo heeft elke provider denk wel iets, maar heb van de mankementen bij telfort nu toch wel beetje genoeg en zeker de belofte van dat ze er aan werken en het forum toch nog steeds vol staat met problemen met de opnames. Ook geregeld dat een opname niet is opgenomen omdat (zoals systeem zegt) het niet was uitgezonden, terwijl het dat dus wel was en meer van dat soort rare dingen waar forum ook vol mee staat. Bedankt wel voor de hulp, maar denk dat er gewoon geen oplossing voor is dan.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @mariella, ik lees dat de serieopnames niet helemaal gaan zoals gehoopt. Zo worden bepaalde seizoenen niet opgenomen. Dat is niet fijn. Nu staat in de link die GJC stuurt al even uitgelegd hoe het werkt. Op een opname lukt hangt van meerdere factoren af. Het programma moet goed aangeleverd worden. Op tijd doorgegeven worden zodat deze goed in de gids komt. Daarbij moet deze ook een kwalificatie meekrijgen. Bijvoorbeeld serieopname. Als 1 hiervan ontbreekt of het wordt gewijzigd gaat het mis. Los opnemen lukt natuurlijk wel.

Nu begrijp ik dat seizoen 1 na seizoen 2 niet opgenomen wordt. Staat deze wel tussen de geplande opnames? Is het anders nog een idee om deze lijst leeg te halen. Modem te herstarten en volgens de ontvanger een reset te geven. Dan kun je het nog eens proberen. De tv-ontvanger heeft dan namelijk een compleet nieuwe verbinding met de cloud gemaakt.
Sorry, maar dit vindt ik dus echt weer zo’n standaard antwoord van Telfort, als je mijn berichten hierboven had gelezen weet je dat ik dat allemaal al heb geprobeerd. Loop al met dit probleem vanaf dat we bij telfort zitten en het is nog steeds niet opgelost. Het ligt ook niet aan dat het geen serie is of zo, want dat is het gewoon. Het is echt standaard ALTIJD als het gaat om een serie op willen nemen als serie opname die je al ooit eerder hebt opgenomen als serie OF die een seizoen eerder is dan een serie reeds als serie opgenomen. Echt standaard ALTIJD, dus daar zit echt een probleem in dat nu na al die tijd nog steeds geen oplossing heeft. Vb mysteries of laura heb ik al ooit eerder opgenomen als serie opname, wordt nu weer uitgezonden en omdat ik het leuk vind wil ik het nog eens kijken, maar wil hij nu ook niet als serie opnemen omdat dus al ooit eerder heb opgenomen. Alles verwijderen, alles opnieuw installeren, fabrieksinstellingen terug zetten, helpt allemaal niks.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap je frustratie ook helemaal. Echter willen de stappen die ik aangaf nog wel eens helpen, ik wil daarbij wel direct zeggen dat het niet altijd is. Het opnemen van de serie opnames gaat helaas nog steeds niet helemaal vlekkeloos. Hoe graag ik je de oplossing zou willen geven heb ik die niet. Tot die tijd is als losse aflevering opnemen de zekerheid dat het wel opgenomen wordt.
Zoals ik net aangaf heb ik die stappen al gedaan! Meerdere keren zelfs! Sorry, maar wordt een beetje moe van nu al zo’n 2 jaar dezelfde opmerkingen horen en als ik zeg dat ik het heb gedaan gewoon weer lees, doe die stappen alsof mijn bericht gewoon niet wordt gelezen. Wordt gewoon tijd dat er eindelijk eens een o0lossing komt, maar het vertrouwen daarin is bij mij echt wel weg.

Daarnaast is het bij mij zolang als ik bij telfort zit wel ALTIJD! Ik zeg dat niet voor de lol. Ik heb nog niet een keer meegemaakt dat ik in een van die 2 situaties het wel als serie kon opnemen (heb het dus niet over elke serie opname, maar elke serie opname in een van die 2 situaties) en neem alles wat ik wil zien op omdat dat de enige manier is dat je al die mega lange reclames kan doorspoelen. Dus zeg me niet dat het niet altijd is, want dat is het bij mij wel. Voel me zo niet bepaald serieus genomen, dus enkel meer en meer reden toch maar over te stappen. Wordt hier nl echt een beetje moe van.
Reputatie 8
Badge +11
Ik snap je punt volledig. Ik neem je wel degelijk serieus. Ik heb alleen op dit moment de oplossing nog niet voor je. Meer dan wat ik al gezegd heb kan ik er niet van maken hoe graag ik dat ook wil.

Reageer