beantwoord

Schokkerige ontvangst TV beelden

• 31 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 551 keer bekeken

Sinds ongeveer ontvangen we de TV beelden schokkerig.
Het geluid wordt dan ook even zachter.
Na verloop van tijd herstelt het zich, maar vervolgens komt het weer terug: ongeveer eens per 5 minuten.
De ontvangst van onze TV's gaat via internet.
Alles al uitgezet en opnieuw gestart, conform de adviezen van de probleemoplosser van de website.

Graag support bij het oplossen van het probleem
icon

Beste antwoord door jkolk 4 september 2016, 11:20

Goedemorgen,
So far, so good.
De reset lijkt inderdaad te hebben geholpen.
Ik blijf het met belangstelling volgen.

Voor dit moment bedankt in ieder geval.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Komt wel vaker voor, bijna iedere keer als wij TV kijken, vooral nu met het nieuwe geweldige modem (Experia Box V8 VGV7519). Dat is een bekend probleem met iTV met ons vorig modem was het er ook alleen naar mijn beleving niet zo extreem als nu.
Het is wel stukken minder dan toen iTV echt pas nieuw was. Naar mijn vermoedens zal het nooit helemaal 100% vlekkenloos gaan lopen, omdat er piekuren zijn op het netwerk van Telfort. Heb zelf getest om eens flink wat speedtest bins te downloaden met scp en naar mijn droplet te uploaden (gelijktijdig) met de maximale snelheid om zo de hele verbinding dicht te gooien en iTV werkte nog wel naar zover ik me kan herinneren was uit mijn test gebleken(ja qos was uitgezet op beide nics). Dus het zit hem niet in het feit dat iets op je netwerk de verbinding doet vertragen wat ervoor zou kunnen zorgen dat iTV gaat blijven hangen of schokkerig beeld gaat vertonen.. Heb dit wel een tijd geleden getest kan nu anders zijn door andere firmware/hardware?

Wat misschien wel kan is als je P2P iets download dat je een backscatter krijgt na een tijdje of te teveel peers naar je machine laat verbinden (deniel of service effect).
Ik heb ook al de hele avond last van schokkerig beeld. En zelfs wegvallen van heel de verbinding. Modem al 8 keer herstart. 5 min beeld en weer weg. Normaal 1 keer per dag opnieuw opstarten dat op zich al irritant is maar zoals nu gaat echt niet meer. Ik weet niet of het aan telfout ligt of aan de modem.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi jkolk en d3Ni5,

Vervelend dat jullie beide lijken te kampen met dezelfde problemen. Hier is vást iets aan te doen. Vermoedelijk heeft het te maken met de stabiliteit of kwaliteit van jullie internetverbinding. Ik kijk graag voor jullie na wat er precies aan de hand is als jullie de postcode, huisnummer, 06-nummer en e-mailadres naar mij sturen in 'n privébericht.

Alvast bedankt!

@cappr,

Bedankt voor je uitleg en ervaringen. Ik denk persoonlijk niet dat dit te maken heeft met een probleem wat in het netwerk zelf speelt. Het is in ieder geval voorbarig om vast te stellen dat dit te maken heeft met 'piekuren' in het netwerk van KPN (wij hebben namelijk geen netwerk). Voordat dit soort conclusies getrokken kunnen worden, dient er eerst een gedegen onderzoek te zijn geweest.

🙂
@Michheal
Zou het niet precies weten maar het lijkt mij dat er een andere vlan zit waar ergens een streaming server voor televisie staat van telfort/kpn. De netwerk verbinding is zover ik weet bij mij altijd stabiel qua snelheid geweest. Er was wel wat van verschil maar dat was minimaal. Maar dan vraag ik me wel af hoe kan het dan dat iTV 's avonds gegarandeerd wel een "lag effect" gaat geven en rond de nacht (vanaf 02:00) bijna nooit? Goed ik heb inderdaad geen onderzoek hierin gedaan. Dat zal ik ook niet gaan doen want ik heb er geen interesse in en geen tijd voor. Maar mij leek dit logischerwijs wel plausible.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi jkolk,

Bedankt voor je gegevens. Vanaf deze kant heb ik de instellingen een reset gegeven. Nadat je abonnementsgegevens opnieuw hebt opgegeven, verwacht ik dat je verbetering zult merken. Wil je het een aantal dagen aankijken en met mij de status delen als je meer weet?

Dank je!

@cappr,

Het klinkt zeker plausibel. Het netwerk wordt immers 's avonds meer belast. Ik wacht graag het resultaat af van jkolk, mocht hier niets uitkomen, dan zet ik acties uit.
Goedemorgen,
So far, so good.
De reset lijkt inderdaad te hebben geholpen.
Ik blijf het met belangstelling volgen.

Voor dit moment bedankt in ieder geval.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi jkolk,

Dank voor de feedback. Fijn om te lezen dat het goed lijkt te werken nu.

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

P.S. Mag ik je vragen om feedback te geven op hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂