beantwoord

Schokkerig beeld bij snelle beelden

• 11 maart 2013
  • 13 reacties
  • 20179 keer bekeken

Beste lezer,

Sinds enige tijd heb ik werkend internet van Telfort en daarbij ook interactieve televisie. Om dit alles te vieren heb ik ook maar een nieuwe televisie aangeschaft (samsung UE32EH6030; 32" Full HD 200 Hz).
Nu het modem aardig ingeleerd moet zijn ben ik  zeer tevreden over de prestaties (tegen de 30mb dowloadsnelheid, 3mb up volgens speedtest.net). Ook de interactieve televisie bevalt me erg goed, op 1 ding na.
"Normale" uitzendingen zijn van goede kwaliteit, maar wanneer ik voetbal wil kijken is het beeld behoorlijk schokkerig. Bij langzame bewegingen is er niks aan de hand, maar wanneer er wat meer snelheid in komt (rennende mensen, vliegende voetballen) zijn de beelden storend schokkerig. Als er een lange bal wordt gegeven lijkt alles opgenomen te zijn als een stop-motion video.

Aan de bandbreedte van de internetverbinding zal het niet liggen lijkt mij. Ik vermoed een foute instelling in decoder of televisie maar heb nog niks kunnen vinden. Op dit moment heb ik de beeldinstellingen in mijn decoder op kabel via HDMI (zoals het ook is aangesloten), beeldschermresolutie op automatisch (heb 1080p bij 50 Hz ook geprobeerd, geen verschil).

Vraag: lijkt het jullie ook waarschijnlijk dat het een probleem in de instellingen is en niet in de apparatuur, en hebben jullie nog tips/oplossingen?

PS: ik stel deze zelfde vraag aan de klantenservice van Samsung, ik besef me dat het probleem ook in mijn tv kan liggen.

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie antwoord!

Met vriendelijke groet,

Kors Monster
icon

Beste antwoord door dorus 11 maart 2013, 15:11

Vaak worden er allerlei beeldverbeteraars gebruikt op tv's.
Het nadeel daarvan is dat daarmee de processor zwaar wordt belast en schokkerig beeld tot gevolg heeft (bij snelle overgangen).
Mijn advies zet al die "beeldverbeteraars" uit.
Denk daarbij aan Motion control, smooth control en dat soort zaken (per merk andere benamingen).
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik dacht een 100Hz televisie van Samsung te hebben gekocht, maar Samsung licht mensen daarmee op. Alleen de duurdere versies van Samsung hebben daadwerkelijk het aantal Hz wat de winkel c.q. specificaties aangeven.
Ik weet niet wat jij hebt, maar als er achter het aantal Hz CMD (Clear Motion Rate) staat, dan ben je opgelicht en heb je gewoon 50 of 100Hz ipv 200Hz.
Eerste en laatste keer Samsung voor mij.
Reputatie 2
Badge +1
ik heb ook soms schokkerig beeld

sony bravia 3 led televisie 1 jaar oud

maar ik heb het ook als ik via mijn ac ryan media player een film afspeel

lijkt wel of het aan de instelling van de televisie ligt

heb alles al veranderd , aangepast geen resultaat
Ik dacht een 100Hz televisie van Samsung te hebben gekocht, maar Samsung licht mensen daarmee op. Alleen de duurdere versies van Samsung hebben daadwerkelijk het aantal Hz wat de winkel c.q. specificaties aangeven.
Ik weet niet wat jij hebt, maar als er achter het aantal Hz CMD (Clear Motion Rate) staat, dan ben je opgelicht en heb je gewoon 50 of 100Hz ipv 200Hz.
Eerste en laatste keer Samsung voor mij.

Ja, ach, of het nou 200 of 100 of 50 Hz is, met 50 Hz zou je ook gewoon fatsoenlijk voetbal moeten kunnen kijken... in ieder geval beter dan dat het nu is.
Reputatie 8
Badge +18
Ik heb even gekeken op de site van Samsung en er is volgens mij een nieuwe firmware voor jou toestel, die kun je downloaden op je pc en kopieren naar een schoon sticky en dan uitvoeren op je sticky  en  daarna in je usb poort van je tv doen.
Vervolgens druk je de menu toets van je tv en kies je ondersteuning en dan software upgrade en dan kies je voor firmware installeren via de usb.
Je krijgt dan vanzelf de melding dat er nieuwere software is aangetroffen verder wijst het zich vanzelf
Succes
Dank voor je reactie, nieuwste firmware heb ik al.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je deze firmware op je tv staan http://www.samsung.com/nl/support/model/UE32EH6030WXXN-downloads zijnde T-NVTE5DEUC-1013.0 als ik tenminste goed gezocht heb op jou typenummer.
Want dit is de allernieuwste die krijg je namelijk nog niet binnen als je de firmware online via de TV laat zoeken is mijn ervaring
Heb je deze firmware op je tv staan http://www.samsung.com/nl/support/model/UE32EH6030WXXN-downloads zijnde T-NVTE5DEUC-1013.0 als ik tenminste goed gezocht heb op jou typenummer.
Want dit is de allernieuwste die krijg je namelijk nog niet binnen als je de firmware online via de TV laat zoeken is mijn ervaring

Heb het voor de zekerheid zojuist nog even gecontroleerd en dat is inderdaad de firmware die ik nu op m'n tv heb staan
Reputatie 8
Badge +18
Dan kunnen we dat uitsluiten dus, want dat antwoord krijg je meestal ook van Samsung heeft U wel de nieuwste firmware.
Dan kunnen we dat uitsluiten dus, want dat antwoord krijg je meestal ook van Samsung heeft U wel de nieuwste firmware.

Ja precies ik had al wat research gedaan ook bij Samsung. Maar bedenk me dankzij jou net wel dat ik nog niet naar firmware van de decoder heb gekeken. Neem aan dat die standaard door Telfort wordt geupdate maar zou het daar aan kunnen liggen? En iemand enig idee waar ik de huidige versie kan vinden en de nieuwste?
Badge +1
Het nadeel daarvan is dat daarmee de processor zwaar wordt belast en schokkerig beeld tot gevolg heeft (bij snelle overgangen).
Denk daarbij aan Motion control, smooth control en dat soort zaken (per merk andere benamingen).

Dank voor je reactie, ga ik zo eens proberen, zal laten weten of het gewerkt heeft!
Reputatie 8
Badge +18
Als je de tv decoder van de stroom haalt en er daarna weer opzet dan wordt automatisch de laatste software ingeladen.

Ik zit net Bayern - Arsenal te kijken en heb indd de "beeldverbeteraars" uitgezet, ziet er nu top uit! Hartstikke bedankt voor je reactie!

Reageer