beantwoord

Samsung tv verbreekt steeds verbinding met tv-ontvanger

• 3 november 2019
  • 9 reacties
  • 210 keer bekeken

Goedemorgen,

onze gloednieuwe 4k qled Samsung tv verbreekt iedere keer de verbinding met telfort modem als je de tv weer even niet gebruikt.

ik moet hem dan weer opzoeken, maar dat werkt alleen als ik de Motorola VIP1853 helemaal opnieuw opstart en configureer.

onze vorige Samsung tv had er geen problemen mee.

is het modem defect?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 november 2019, 11:04

Hoi @promat, welkom. 

Je hoeft niets meer te doen hoor. Dat heb ik al voor je gedaan. Ik heb je een nieuwe ontvanger gestuurd. Deze heeft ook de mogelijkheid om Netflix te kijken mocht je een abonnement hebben. Ik hoor graag of deze beter samenwerkt met jouw nieuwe tv. :)

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Dat klinkt helemaal top. :)

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik dat graag. 

Bedankt. 
moet ik nog iets doen verder?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @promat, welkom. 

Je hoeft niets meer te doen hoor. Dat heb ik al voor je gedaan. Ik heb je een nieuwe ontvanger gestuurd. Deze heeft ook de mogelijkheid om Netflix te kijken mocht je een abonnement hebben. Ik hoor graag of deze beter samenwerkt met jouw nieuwe tv. :)

Ik heb nog niets ontvangen , klopt dat?

Reputatie 8
Badge +11

Dat klopt. Ik zie dat de bezorger onderweg is. Vandaag tussen 1330 en 1530 uur wordt deze bezorgt. 

Inmiddels 3 dagen het nieuwe modem en hij blijft het nu doen.   Bedankt !!

topic mag dus dicht

Ik lees twee zaken die los van elkaar lijken te staan.

De verbinding die verloren gaat is dat een verbinding via wifi? Om wat voor modem gaat het een Zyxel of een Experiabox.

Wat moet je exact opzoeken als dat een internet verbinding via wifi is dan zal de TV ontvanger de Motorola daar weinig invloed op mogen hebben. De daarop volgende vraag hoe is een en ander verbonden bekabeld of via een powerline adapter?

Kan je de Motorola zelf niet vinden dan kan het een HDMI source probleem zijn, in dit geval zou het niet meer mogen zijn dan de goede ingangsbron te kiezen. Dan is het mogelijk een communicatie probleem tussen de tv en de ontvanger dan is ruilen voor een recenter model de enige oplossing.

Dit probleem heeft niets met het modem te maken.

internet blijft gewoon werken maar als ik de tv weer eens aanzet en het motorola kastje en ik ga op de tv naar mijn opgeslagen telfort bron

(hdmi1).  Dan blijft het beeld zwart.

de ene keer werkt het als ik even aan de kabel zit op het modem, maar de andere keer moet ik het hele motorola kastje resetten.

De andere Samsung tv had geen problemen dus aan de kabel kan het ook niet liggen.

Dan is het toch de verwarring door het gebruik van de term modem voor de TV ontvanger, maak je de Motorola helemaal stroomloos of enkel standby?

Het kan een aan HDMI gerelateerd probleem zijn de Handshake echter als je aangeeft dat het beeld terugkomt als je aan de kabel rommelt dan kan het aan de connector liggen dat kan die van het kastje zijn of toch van de kabel een slechte contactje kan al genoeg zijn.

De vorige TV zal een andere HDMI versie hebben ondersteund beter aansluitend bij dit kastje, het hoort allemaal wel compatible te zijn de ervaring leert dat dit verre van waar is.

ik geeft het over aan een Telfort medewerker mijn voorstel is vervanging van de Motorola.

Reageer