beantwoord

Samsung tv geen verbinding met netwerk voor streamen

• 5 januari 2015
  • 28 reacties
  • 3454 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

Als ik mijn thuisnetwerk gedeeld heb en ik kijk bij de bronnen van de samsung Smart tv dan zie ik het netwerk niet.

TV is aangesloten via een netwerkkabel op de zyxel telfort router
PC heeft internet via de WIFI.
Als ik de router opnieuw opstart dan zie ik wel de netwerkverbinding bij de bronnen op de pc. Ik kan dan zelfs bij de films (stream) komen.
Echter als ik de tv uit/aan zet dan is de bron met het pcnetwerk weer weg en komt ook niet terug.
Dit komt dus blijkbaar terug als ik de router reboot.

Wat kan er aan de hand zijn?
Firewall nagekeken ik vind het echt vreemd. Ik heb eerder dezelfde router gehad in een andere woning. Ik had toen een andere pc.
Op mijn huidige pc draait Windows 8.1

Dank
icon

Beste antwoord door Stephen 6 januari 2015, 14:47

@Marouan82,

Zoals Enterprise en Jimny hebben aangegeven een ander modem. :)
Indien je hiermee akkoord gaat zorg ik ervoor dat jij het Arcadyan modem ontvangt.
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Zelf gebruik ik all share en dat werkt prima maar in onderstaande link staan nog een paar opties

http://content.samsung.com/NL/contents/aboutn/samsungLinkIntro.do
Reputatie 1
Zelf gebruik ik all share en dat werkt prima maar in onderstaande link staan nog een paar opties

ik heb all share geinstalleerd
en de samsung link heb ik ook getest.

precies hetzelfde verhaal.
samsung link eraf gegooit en nu heb ik alleen all share.
ik vermoed dat het een ipadres probleem is maar ik krijg geen conflicten op mijn netwerk.
Reputatie 1

ik heb all share geinstalleerd
en de samsung link heb ik ook getest.

precies hetzelfde verhaal.
samsung link eraf gegooit en nu heb ik alleen all share.
ik vermoed dat het een ipadres probleem is maar ik krijg geen conflicten op mijn netwerk.
Reputatie 8
Badge +19
Heb je UPnP (Universal Plug and Play) ingeschakeld in de modem..?
Reputatie 1
Heb je UPnP (Universal Plug and Play) ingeschakeld in de modem..?

dank voor je bericht
ja die had ik al aangezet en ik heb hem uitgehad en net weer aangezet.
Gekke is dat als ik de router opnieuw opstart de bron netwerk op de tv wel te zien is.
ik kan dan even wel film kijken maar na uit/aan zetten tv is de verbinding weg en komt niet meer terug.
Dit werkte voorheen wel hij hoort automatisch dan het netwerk weer te zien.

Kan dit aan de zyxel router liggen? Is er een betere?
Het zou toch niet moeten liggen aan het feit dat alle apparaten draadloos verbonden zijn behalve de tv die via een een netwerkkabel in de router zit.
Reputatie 8
Badge +17
Kan het ook aan je windows 8.1 liggen

Heb nog wat gevonden

http://decomputer.be/allshare-app-streamt-media-van-je-pc-naar-je-samsung-smart-tv/
Reputatie 1
Kan het ook aan je windows 8.1 liggen

zou ook nog kunnen.
ik heb een legale versie echter wat zou het dan kunnen zijn?
Reputatie 8
Badge +19

Kan dit aan de zyxel router liggen? Is er een betere?

Niet aan de ZyXEL modem zelf, maar aan de laatste firmware.
Deze kan blijkbaar nog steeds niet goed met DLNA (All-Share) overweg.
Telfort wil in zo'n geval nog wel eens een Arcadyan (Experiabox V8) modem sturen, ik heb begrepen dat deze beter met DLNA omgaat.
Reputatie 8
Badge +19

Als ik de router opnieuw opstart dan zie ik wel de netwerkverbinding bij de bronnen op de pc. Ik kan dan zelfs bij de films (stream) komen.

Het ligt dus niet aan je Windows versie.
Dit probleem komt me sowiezo onbekend voor bij Windows 8.1
De router verliest op enig moment gewoon de verbinding met de DLNA (All-Share) functie.
Reputatie 1
Beste Enterprise ik denk dat je gelijk hebt probleem is sinds de laatste update firmware. Hoe kan ik een andere routers aanvragen? Superbedankt voor de tip
Reputatie 1
Beste Enterprise ik denk dat je gelijk hebt probleem is sinds de laatste update firmware. Hoe kan ik een andere routers aanvragen? Superbedankt voor de tip
Reputatie 1
Ik weet nog goed dat als ik mijn pc voor de firmware update aanzette ik automatisch bij de bronnen van de tv mijn pc zag staan. Zo kon ik makkelijk een film afspelen. Sinds de laatste firmware doet deze het niet. Misschien moet ik ook maar nooit meer updates voor de router installeren als ik gewoon zie dat alles goed werkt haha.
Reputatie 8
Badge +19
[...]
Misschien moet ik ook maar nooit meer updates voor de router installeren als ik gewoon zie dat alles goed werkt haha.

Updates worden automatisch naar je modem gepushed, dus dat kan je niet tegenhouden... ;)

De medewerkers van Telfort webcare lezen hier mee dus wacht een reactie van hun kant even af.
Reputatie 1
[...]
Misschien moet ik ook maar nooit meer updates voor de router installeren als ik gewoon zie dat alles goed werkt haha.

Updates worden automatisch naar je modem gepushed, dus dat kan je niet tegenhouden... ;)

De medewerkers van Telfort webcare lezen hier mee dus wacht een reactie van hun kant even af.

Ik lees ook veel problemen met die Arcadyan (Experiabox V8)
ik dacht deze zelf gedownload te hebben.
Gisteren heb ik hem nog gedownload maar ik kon hem niet installeren. Het is wel dezelfde router de F1

http://www.zyxel.com/nl/nl/products_services/p_2812hnu_fx_series.shtml?t=p

Kan telfort beheer nog iets voor mij doen?
Firmware downgrade?

Mijn huidige firmware is: Current Firmware Version : V3.11TUE6.b6
Reputatie 8
Badge +19

Ik lees ook veel problemen met die Arcadyan (Experiabox V8)

Ook DLNA problemen.?
Zo niet, dan lijkt het me toch het proberen waard.

Gisteren heb ik hem nog gedownload maar ik kon hem niet installeren. Het is wel dezelfde router de F1

Dat is generieke ZyXEL firmware en niet geschikt voor het Telfort netwerk, de modem zal deze upgrade dan ook weigeren.

Firmware downgrade?

In theorie wel maar het platform (provisioning server) installeert dezelfde nacht alsnog de meest recente firmware.
Dit is niet per abonnee te beïnvloeden.
Reputatie 1
Weer wat geleerd. Thnx. Het zou fijn zijn als ik terug kon naar de oude situatie.
Reputatie 8
Badge +17
Telfort gebruikt op de zyxel modems andere firmware die speciaal voor Telfort is gefabriceerd, dus andere firmware van Zyxel zelf heb je niets aan.

Ik ga met Enterprise zijn logica mee voor een ander modem.
Reputatie 8
Badge +19
Weer wat geleerd. Thnx. Het zou fijn zijn als ik terug kon naar de oude situatie.

En met jou nog heel veel andere gebruikers van de ZyXEL.
Er zijn klanten die een eigen modem/router aanschaffen maar niet iedereen wil die kosten maken.
Reputatie 8
Badge +19

Lees onderstaande reactie eens van deze klant (zojuist geplaatst).
Dat geeft toch hoop denk ik...? ;)

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/zyxel-firmware-v311tue6b6-ervaringen-46200/index4.html#post424907
Reputatie 8
Badge +16
@Marouan82,

Zoals Enterprise en Jimny hebben aangegeven een ander modem. :)
Indien je hiermee akkoord gaat zorg ik ervoor dat jij het Arcadyan modem ontvangt.
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 1
Goedemiddag,

Excuses voor de late reactie. Iedereen bedankt voor het meedenken petje af.
Beste Stephen, ik ontvang graag deze Arcadyan modem.

Wat heb je nog van mij nodig? :)

Nogmaals top en hopen dat het werkt!
Reputatie 8
Badge +16
@Marouan82,

Bedankt voor jouw gegevens. Het nieuwe modem (Arcadyan) is onderweg en deze zul je binnen enkele dagen ontvangen. Ik lees graag van je hoe het nieuwe modem functioneert en of de problemen zijn verholpen. Alvast bedankt.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Marouan82,

Ik zie dat het modem vandaag tussen 14:00 en 16:00 uur arriveert.
Laat je weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt aangesloten?
Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
@Marouan82,

Ik zie dat het modem vandaag tussen 14:00 en 16:00 uur arriveert.
Laat je weten hoe deze functioneert wanneer je het hebt aangesloten?
Alvast bedankt!

Stephen

Zal ik doen stel dat het niet werkt dan wil ik graag gewoon gebruik blijven maken van de Zyxel router.
Dat is geen probleem neem ik aan? En dan stuur ik de verstuurde modem terug.

Als deze wel goed werkt stuur ik de Zyxel router terug. De Wifi ontvangst dient natuurlijk ook goed te blijven.
ik ben tevreden over de Wifi ontvangst van de Zyxel.
Reputatie 8
Badge +16
@Marouan82,

Je mag zelf bepalen welk modem je terugstuurt. Dat hoeft niet gelijk hoor. :)
Ik zou zeggen neem gerust de tijd en maak je keuze. Geen probleem!

Stephen