beantwoord

Samsung smart tv en Telfort interactieve tv zonder decoder

• 18 september 2014
  • 5 reacties
  • 7312 keer bekeken

Ik word binnenkort Telfort glasvezel klant en wil daarbij ook interactieve tv afnemen van Telfort. Daarnaast wil ik een Samsung Smart tv aanschaffen met CI+ module. Werkt dit met Telfort interactieve tv zonder decoder? Kan ik daarbij gebruik maken van alle mogelijkheden die interactieve tv normaal ook zou leveren via de Telfort decoder?
icon

Beste antwoord door Enterprise 18 september 2014, 20:40

Hartelijk dank voor deze reactie. Dat is helemaal helder. Is er dus geen manier om zonder decoder te werken, terwijl je wel interactieve tv incl. opnemen via een harddisk aan de tv kan gebruiken? Ook niet met een andere tv?

Nope, tenzij je via het coaxiale signaal wil kijken.
Ik weet niet in hoeverre het gebruik van CI+ bij Telfort interactief is.
Interactieve TV via ethernet vereist een retoursignaal voor de communicatie met het Telfort platform en daar is een settopbox voor nodig.
Opnemen wordt tegenwoordig voor de meeste abonnees in the cloud afgehandeld dus daarvoor is ook geen HD-recorder meer nodig, maar werkt ook alleen via de ethernet settopbox en niet met CI+ coaxiaal.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Ik word binnenkort Telfort glasvezel klant en wil daarbij ook interactieve tv afnemen van Telfort. Daarnaast wil ik een Samsung Smart tv aanschaffen met CI+ module. Werkt dit met Telfort interactieve tv zonder decoder? Kan ik daarbij gebruik maken van alle mogelijkheden die interactieve tv normaal ook zou leveren via de Telfort decoder?

Hoi mailman, welkom op het forum.

TV van Telfort glasvezel komt in twee smaken, te weten Interactieve TV via ethernet en analoge/digitale TV via een coaxiale aansluiting.
Beide mogelijkheden kunnen tegelijk gebruikt worden.
Echter werkt interactieve TV alleen met een decoder van Telfort (de Amino settopbox) en dus niet met een CI+ module.
De CI+ module kan je wel gebruiken voor het coaxiale deel van de aansluiting maar is niet interactief, deze stem je af op de DVB-C tuner die in de Samsung TV zit.
Hartelijk dank voor deze reactie. Dat is helemaal helder. Is er dus geen manier om zonder decoder te werken, terwijl je wel interactieve tv incl. opnemen via een harddisk aan de tv kan gebruiken? Ook niet met een andere tv?
Reputatie 8
Badge +19

Nope, tenzij je via het coaxiale signaal wil kijken.
Ik weet niet in hoeverre het gebruik van CI+ bij Telfort interactief is.
Interactieve TV via ethernet vereist een retoursignaal voor de communicatie met het Telfort platform en daar is een settopbox voor nodig.
Opnemen wordt tegenwoordig voor de meeste abonnees in the cloud afgehandeld dus daarvoor is ook geen HD-recorder meer nodig, maar werkt ook alleen via de ethernet settopbox en niet met CI+ coaxiaal.
Bedankt, dan zal ik de decoder maar moeten accepteren....
Reputatie 8
Badge +19
Bedankt, dan zal ik de decoder maar moeten accepteren....

Graag gedaan... ;)
Ik heb het nog even opgezocht en de CI+ module kan in dit geval alleen gebruikt worden als DVB-C tuner indien deze niet in een TV zit, als vervanger voor een externe DVB-C tuner (zoals bijv. de Humax bij Ziggo).

Reageer