beantwoord

Samsung Qled connect niet meer met WIFI, sinds we de V10a hebben (hiervoor V8 en dat ging wel)

  • 10 mei 2019
  • 20 reacties
  • 627 keer bekeken

Hi,

We hebben sinds 2 weken de V10a experia modem, hiervoor hadden we de V8.
Sinds we de V10A modem hebben wilt onze Samsung Smart Tv (QE65Q7FNA - 2018 ) niet meer connecten met de modem via wifi (bekabeld lukte wel).

Wat moet ik doen om onze tv via wifi geconnect te krijgen?

(resetten is al gebeurd)
icon

Beste antwoord door SDSingh 16 mei 2019, 17:17

Het is gelukt.

Ik heb handmatig een ip adres toegewezen en tot nu toe werkt alles naar behoren.
Bekijk reactie

20 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hi SD, welkom hier.

Ik vermoed dat je nog de gegevens van de oude modem hebt ingesteld op je tv. Heb je opnieuw het netwerk gezocht, verbinding gemaakt en dus ook je nieuwe wachtwoord ingevoerd?
Hi SD, welkom hier.

Ik vermoed dat je nog de gegevens van de oude modem hebt ingesteld op je tv. Heb je opnieuw het netwerk gezocht, verbinding gemaakt en dus ook je nieuwe wachtwoord ingevoerd?

Hi!

Ik heb n paar keer het wachtwoord van ons nieuwe netwerk ingevoerd. (Dus n paar keer de tv gereset) helpt dus niet.
Ondertussen heb ik geprobeerd manueel in netwerkinstellingen een ip adres toe te wijzen..het leek ff te lukken en toen werd ik eruit geknald en kreeg ik de volgende melding.

Kan niet met het netwerk verbinden. Probeer het volgende:
  • Controleer of het IP-adres juist is ingesteld in IP-instelingen.
  • Neem contact op met uw internetprovider voor meer informatie.

Foutcode:110
Reputatie 8
Badge +11
Ik neem hem heel even over van Alex, hij is een paar dagen vrij.

Ik begrijp dat de Samsung Smart TV het enige apparaat is dat problemen heeft met de WiFi? De overige apparaten krijgen wel goed verbinding?

De foutcode wanneer krijg je die precies? HEb je daar ook een screenshot van? En heb je de controle uitgevoerd op het IP adres?
Hi Bart,

Hopelijk kunnen we het samen snel oplossen.
Ik heb gister dus handmatig een ip adres toegevoegd. Ik had toen ff internet en toen ik 3 min later dus op netflix en mn browser wilde, lukte dit niet.
Andere apparaten op ons wifi network werkten gewoon naar behoren.

Ik heb ook ff via mijn telefoon een persoonlijke hotspot gemaakt en via deze hotspot geen issues met de wifi op mn tv. Dus de tv werkt wel.

Heb toen de netwerktest gedaan en dit is wat ik zag.

Weer de combinatie v10a en een Samsung tv, dat kan toch echt geen toeval zijn.
Hier thuis met een v10 en Samsung weinig wifi problemen wel bewust nu bedraad aangesloten.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal duidelijk, bedankt ook voor de foutmelding. Ik heb even navraag voor je gedaan om dit verder uit te zoeken. Mogelijk weet de specialist hier meer over te zeggen. Je hoort nog weer van mij.
Helemaal duidelijk, bedankt ook voor de foutmelding. Ik heb even navraag voor je gedaan om dit verder uit te zoeken. Mogelijk weet de specialist hier meer over te zeggen. Je hoort nog weer van mij.
Ik wacht t af!
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb een reactie van de specialist. Hij vraagt zich af of de TV op een fixed IP staat? (i.p.v. DHCP).
Het is gelukt.

Ik heb handmatig een ip adres toegewezen en tot nu toe werkt alles naar behoren.
Reputatie 8
Badge +11
A top! Goed dat het gelukt is. Bedankt ook voor de terugkoppeling. 🙂
1,5 dag later en kreeg vandaag en gister weer dezelfde foutcode..
Reputatie 8
Badge +11
Meen je niet, bedankt voor het melden. Mijn collega's gaan ook verder uitzoeken hoe dat kan, hopelijk is er snel meer duidelijkheid omtrent dit probleem. Ik zal de uitkomst zeker met je delen.
Meen je niet, bedankt voor het melden. Mijn collega's gaan ook verder uitzoeken hoe dat kan, hopelijk is er snel meer duidelijkheid omtrent dit probleem. Ik zal de uitkomst zeker met je delen.

Haha meen ik HELAAS wel.

Dit is allemaal begonnen toen we die nieuwe v10a hebben gekregen.
We hebben deze gekregen omdat we onze snelheid naar 100mbits hebben geupgrade en de v8 deze niet kon ondersteungen + de wifi viel te vaak weg en de v10a zou dit oplossen.

Wifi knalt er nu inderdaad minder vaak uit (wel nog dagelijks een keer, maar het is absoluut minder)

Anyway waar we dus voorheen geen problemen hadden met ons wifi netwerk en de tv, is er nu al 4 weken geen oplossing in zicht en moet ik de tv bedraad gaan aansluiten , dit zou betekenen dat ik een hub moet aanschaffen (extra kosten omdat de modem niet naar behoren werkt) , kan Telfort dit apparaat naar mij opsturen als oplossing? https://m.webshop.telfort.nl/nl/227269/switch-netgear-gs105e/
Reputatie 8
Badge +11
Ik lees het ja. Ik heb het meteen ook doorgegeven dat het dus niet de definitieve oplossing is. Ze gaan het probleem tussen de V10a en de Samsung Smart tv's in ieder geval onderzoeken. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid over wat er aan de hand is.

Tot die tijd is aansluiten met een kabel de enige optie. Nu begrijp ik dat het voor jou niet zomaar aangesloten is omdat je een poort te weinig hebt? Ik kan helaas niet zomaar een switch opsturen, het spijt me.
Ik lees het ja. Ik heb het meteen ook doorgegeven dat het dus niet de definitieve oplossing is. Ze gaan het probleem tussen de V10a en de Samsung Smart tv's in ieder geval onderzoeken. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid over wat er aan de hand is.

Tot die tijd is aansluiten met een kabel de enige optie. Nu begrijp ik dat het voor jou niet zomaar aangesloten is omdat je een poort te weinig hebt? Ik kan helaas niet zomaar een switch opsturen, het spijt me.

Dat snap ik.
is het misschien handig om dit te bespreken met de customer care
En mocht daar geen oplossing in zitten, misschien switchen naar een internet aanbieder die dit wel ondersteunt?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb even besproken wat de mogelijkheden zijn. Zoals ik al aangeven had kan ik geen gratis switch opsturen. Ik wil je dan ook vragen om even te wachten wat er uit het onderzoek komt. Ik hoop snel meer duidelijkheid te krijgen over het probleem en dan zal ik dat met je delen. Dan kunnen we verder kijken naar een oplossing voor dit specifieke probleem.
Hi Bart.

Is er al duidelijkheid?
Hebben jullie het probleem ook intern kunnen reproduceren?

We zijn inmiddels al 21 dagen verder... Zoals jij hoopt snel duidelijkheid te krijgen. Hopen wij ook snel voor een juiste oplossing.. zodat we probleemloos Wifi verbinding kunnen maken met onze TV’s in huis!

Ik ben sinds kort overgstapt naar Telfort en ervaar exact t zelfde probleem!
Reputatie 8
Badge +11
Nog niet helaas. Het wordt nog verder uitgezocht. 😞 Zodra er informatie is, dan zal ik dat delen.
Reputatie 8
Badge +11
Zoals beloofd zou ik terugkomen als er meer duidelijkheid was. De specialisten hebben meerdere Samsung Smart tv's getest. Echter hebben zij geen problemen kunnen ondervinden met de WiFi. Ze hebben het probleem niet kunnen reproduceren helaas. :(

De tv aansluiten met een kabel lijkt toch de enige optie op dit moment.

Reageer