vraag

Router verliest telkens WAN instellingen

• 19 november 2014
  • 8 reacties
  • 1422 keer bekeken

Beste forumleden,

Wij nemen een telfort glasvezel abonnement af (100/100). Ons probleem is alleen, dat onze router continu de WAN instellingen verliest. Alles gaat dan op 0.0.0.0. Dit heeft tot gevolg dat we geen internet meer hebben. WIj hebben een wit glasvezelmodem, met 1 internetpoort, 1 poort voor digitale tv, en nog 2 'lan' poorten die niets doen. Daarnaast hebben wij als router de recente TP-Link Archer C7 Firmware Version: 3.14.1 Build 140911 Rel.41201n Hardware Version: Archer C7 v2/v3 00000000. Om de zoveel uur verliest de router dus zijn WAN instellingen. Voorheen hadden wij een TP-Link WDR 3600, maar deze hebben wij vervangen, omdat deze ook al zijn WAN instellingen kwijtraakte. Het modem is inmiddels ook al vervangen, maar dit hielp niet. Het heeft voor ons weinig zin om nog voor €0,50 per gesprek weer te bellen, want de kosten zijn inmiddels al hoger dan €10. Zonder snelheidslimiet op de router lijken we de WAN instellingen vaker te verliezen, dan als ik een snelheidslimiet van 50/50mbps erop zet. We worden er helemaal gek van. Met limiet moeten we ongeveer 1x per dag router herstarten, en soms ook het modem. Reset van het modem is ook al uitgevoerd, en alles is al vervangen/getest etcetera. Iemand enig idee, wat er hier misgaat?

Met vriendelijke groet,
Blackunicorn

8 reacties

Reputatie 1
Beste Blackunicorn,

Allereerst wil ik je van harte welkom heten op het Telfort forum! Wat vervelend dat je, ondanks alles, problemen met de router instellingen blijft houden. Dus als ik het goed begrijp zijn zowel het glasvezelmodem als de kabels en de router al eens vervangen. En daarbij had je hetzelfde probleem met een ander type router? Zou je me je postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer in een privébericht willen sturen? Dan ga ik het met alle plezier voor je uit laten zoeken!

Roderik
Reputatie 1
@blackunicorn109

Heb je ook al eens geprobeerd 2 dagen 1 pc rechtstreeks bedraad aan het modem aan te sluiten?
Als je snelheidsmeting doet via http://kpn.com/speedtest wat voor snelheden down en up haal je dan?
@stevenv2,

Dit is onmogelijk. Wij zijn een gezin van 5, met allemaal elektronische apparaten, die allemaal via de router draadloos verbonden zijn. Ik kan het niet maken om de rest 2 dagen zonder internet te laten zitten.
Reputatie 1
@stevenv2,

Dit is onmogelijk. Wij zijn een gezin van 5, met allemaal elektronische apparaten, die allemaal via de router draadloos verbonden zijn. Ik kan het niet maken om de rest 2 dagen zonder internet te laten zitten.

Heb je al wel een speedtest uitgevoerd met de link die ik je gaf? Deze test dan wel even als de rest van de gezinsleden er even niet zijn waardoor je voor een paar minuten rechtstreeks op het modem kan meten.
Het probleem kan komen door demping en als je geen test kan uitvoeren kom je nooit tot een oplossing en blijf je met de problemen/ergernis zitten.
Het beste is om minimaal 1 dag te testen rechtstreeks bedraad, want als het probleem die dag zich niet voor doet, dan kan je vrijwel uitsluiten dat het probleem zich voordoet voordat het de router binnenkomt. Het kan namelijk nog altijd aan de router/routerinstellingen liggen.
Als het probleem zich niet voordat rechtstreeks met de kabel, dan kan je kijken of er misschien bepaalde instellingen in de router verkeerd staan, waardoor de WAN instellingen krijt raken.
Heb je ook al eens geprobeerd om de netwerkgegevens die je router via DHCP krijgt recht handmatig in de router te zetten? Wat staat in de loggegevens van de router wanneer dit probleem zich voordoet?

Ik weet dat ik een hoop vragen stel, maar dit is de manier om te achterhalen waar de problemen in kan zitten of waar de problemen dan zeker niet in zitten. Telfort zal vaak namelijk beginnen met de vraag: Heb je onze router al aangesloten en komt het probleem hier ook mee voor? Als ik je probleem zo bekijk lijkt het probleem bij zich voor te doen bij de DHCP aanvraag dat de router doet halverwege en aan het eind van de leasetime.
Er komt binnenkort een monteur langs, kijken of die het probleem op kan lossen. Ik heb geen tijd gehad, om de dingen te doen die stevenv2 zei in zijn post, aangezien mijn studie nogal wat tijd vreet.
Speedtest zonder 50/50 beperking: http://gyazo.com/4076cd01dbd74671878755f62254745c
Hallo ik heb het zelfde probleem met wan ik wil de server in de wan zetten dat als ik ergens anders ben gewoon kan inloggen en werken op de server

Ricardo
Ricardo, het probleem dat jij hebt lijkt niet op de mijne. (Die is trouwens na een hele lange tijd geërger opgelost door toch maar weer een nieuwe router aan te schaffen.) Je moet een poort (waarschijnlijk 22 voor SSH?) openzetten (forwarden) in je router.

Reageer