beantwoord

Router stuk

• 2 april 2016
  • 22 reacties
  • 438 keer bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Beste Telfort,

Vandaag hebben wij een router van jullie ontvangen nadat onze eigen kapot gegaan is, en we hadden nog geen router van Telfort, dus jullie hebben ons een toe gestuurd.

Na het aansluiten van de nieuwe router (Sitecom wlr-4100 oem v1), krijgt de router geen IP adres van jullie, dus geen internet verbinding. Verder deelt de router ook geen IP adressen uit over DHCP aan bekabelde computers, alleen WiFi werkt. Maar zodra je het SSID en wachtwoord wijzigt werkt de WiFi ook niet meer.

Dus kleine samenvatting.
- Krijgt geen IP voor internet
- Deelt geen IP's uit aan bekabelde computers via DHCP. (is dus ingeschakeld)
- Na wijzigen van SSID en wachtwoord werkt WiFi ook niet meer. (Ja ik log in op het juiste netwerkt met het juiste wachtwoord)

Ik heb geprobeerd de laatste firmware van de sitecom site erop te zetten, maar de router blijft dezelfde problemen hebben.

Is er een mogelijkheid om de router terug te sturen/om te ruilen?

Mvg,
Alex
icon

Beste antwoord door Alex 12 april 2016, 19:26

Ben gebeld en de router word omgeruild, maar nog een laatste vraag, de kapotte router moet geretourneerd worden, moet dat naar onderstaand adres?

BNS Data Logistics

Antwoordnummer 42

4100 VP Vianen

Bvd,

Alex
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

22 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Het betreft hier een glasvezelverbinding neem ik aan..?
Hoe is de router aangesloten op de glasvezelmodem, via de WAN-poort of een LAN-poort (dit is afhankelijk van het type glasaansluiting, modem of FTU).

Heb je de router al eens gereset door de OPS-knop bovenop voor minstens 15 seconden ingedrukt te houden..?
Reputatie 1
Badge +1
Ja wij hebben glasvezel.

Kabel van het modem naar de WAN poort van de router.

Router meerdere keren gereset.
Reputatie 8
Badge +10
Ja wij hebben glasvezel.

De router kan inderdaad defect (opgestuurd) zijn.
Heb je geen andere router liggen die je tijdeijk kan gebruiken..?
Reputatie 1
Badge +1
Ja wij hebben glasvezel.

De router kan inderdaad defect (opgestuurd) zijn.
Heb je geen andere router liggen die je tijdeijk kan gebruiken..?

Ja deze is helaas ook niet helemaal goed meer vandaar dat we er een opgestuurd krregen.
Reputatie 8
Badge +10
Dan helaas maar even wachten op een reactie van Telfort binnenkort, morgen zijn ze er weer... :8
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Alex, wat vervelend dat de router het niet doet. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je verder van dienst.
Reputatie 1
Badge +1
Je hebt een berichtje!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens Alex! Ik heb hiervoor een ticket ingeschoten. Mijn collega's nemen binnen twee werkdagen contact met jou op. Lukt het niet om de router aan de praat te krijgen dan ontvang je van ons een nieuw exemplaar. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben in de tussentijd dan zie ik deze graag tegemoet.
Reputatie 1
Badge +1
Bedankt voor de moeite alvast.
Reputatie 1
Badge +1
We zijn inmiddels gebeld door klant tevredenheid, maar nog steeds niet door de technische dienst...
Reputatie 8
Badge +16
Deze Sitecom heeft een eigen installatie wizard, heb je deze al eens gebruikt?
Reputatie 1
Badge +1
Ja ook geprobeerd.

Krijg gewoon geen IP adres van Telfort op de router, en bedraad deelt de router ook geen IP adressen uit, alleen draadloos. Als je dan de SSID en wachtwoord veranderd dan werkt dat ook niet meer. Dus weet ook niet of het veel nut heeft dat de technische dienst ons belt want dan gaan we allemaal stappen doen die al gedaan zijn 🙂 Kan eigelijk weinig fout gaan met het aansluiten van een router! Maar ik ben benieuwd.
Reputatie 8
Badge +16
Kan je een screen print plaatsen van de settings in de Sitecom. Mogelijk dat er toch ergens iets verkeerd staat waardoor het niet werkt.
Reputatie 1
Badge +1
De router is nu niet aangesloten.

De laatste firmware van Sitecom erop gezet via draadloos (aangezien bekabeld niet werkt), vervolgens router reset. Geen resultaat. DHCP staat aan, geen van de bekabelde computers krijgt een IP, nor krijgt de router een IP van Telfort. Er is geen fout in de instellingen.
Reputatie 8
Badge +16
Beste Alex, wat vervelend dat mijn collega's jou nog niet hebben benaderd over de router. Ik heb zojuist een reminder uitgestuurd. Ik verwacht dat ze je zo spoedig mogelijk zullen bellen.
Reputatie 1
Badge +1
Hardstikke bedankt!
Reputatie 1
Badge +1
Beste Alex, wat vervelend dat mijn collega's jou nog niet hebben benaderd over de router. Ik heb zojuist een reminder uitgestuurd. Ik verwacht dat ze je zo spoedig mogelijk zullen bellen.
Oh ze hadden vanmorgen wel gebeld hoor ik net, maar ik was naar de tandarts 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Alex, kun je mij aangeven op welke tijdstippen je het beste te bereiken bent? Dan kan ik dit doorgeven aan mijn collega's. Bij voorbaat dank!
Reputatie 1
Badge +1
Ben vanaf s'middags 3 uur te bereiken.
Reputatie 1
Badge +1
Ben gebeld en de router word omgeruild, maar nog een laatste vraag, de kapotte router moet geretourneerd worden, moet dat naar onderstaand adres?

BNS Data Logistics
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Bvd,
Alex
Reputatie 8
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 8
Badge +16
Fijn om te vernemen! De defecte router ontvangen wij graag van jou op dat adres. Bij voorbaat dank!