beantwoord

Router niet stabiel

• 24 december 2014
  • 41 reacties
  • 2167 keer bekeken

Toon het eerste bericht
Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@GePe,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb er een melding van gemaakt en mijn collega's nemen binnen 48 uur contact met jou op. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld? Alvast bedankt!

Stephen
@GePe,

Bedankt voor het testen. De router lijkt inderdaad de boosdoener. Graag ontvang ik je NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst nemen mijn collega's van de technische afdeling dan contact met jou op.

Stephen

Vandaag gebeld door de Telfort helpdesk. Men stuurt een nieuwe router.

Bedankt voor je hulp.
Reputatie 8
Badge +16
@GePe,

Graag gedaan! Wat fijn dat je een nieuwe router ontvangt. Ik lees graag van je hoe deze functioneert wanneer je het hebt ontvangen. Fijn weekend!

Stephen
Badge +1
Ik heb een nieuwe Sitecom router N300 (Sitecom327A82) ontvangen van Telfort. Nu zie ik dat de oude netwerknaam (Sitecom0CF618) in de netwerknamen staat. Regelmatig, 4 of 5, soms wel meer keer per dag, valt het nieuwe netwerk (WiFi) weg, heb handmatig de frequentie gewijzigd, maar ik zou ook de oude router (met oude netwerknaam) willen verwijderen uit de lijst van netwerknamen.

Ik werk met Windows 8.1 Pro maar heb op alle manieren al gezocht hoe ik de oude netwerknaam moet verwijderen.
Wie kan mij helpen?
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben dat met een Tablet (onze Asus), Win 8.1RT, de verbinding regelmatig wordt verbroken en dat je handmatig de verbinding weer moet herstellen.

Nu las ik gelukkig dat ik niet alleen dit probleem heb en heb al vele malen gebeld naar de TD. Vele malen wordt mij verteld om maar een duurdere router te kopen zodat het probleem dan is verholpen. Tsja, makkelijk om dit te zeggen, de klant op extra kosten te jagen. Er moet idd. toch een andere manier zijn om dit op te lossen met een nieuwe router door Telfort.
Wat boven vermeld wordt om het op te lossen is voor mij lastig, ben geen echte techneut, maar ik hoop dat iemand van de HD of TD contact op kan nemen of dat ik een privébericht kan sturen. Ik had deze week al een eigen onderwerp geplaatst, maar wellicht dat jullie deze kunnen zien. (Dit is hier een kopie van mijn onderwerp)
Dit is de link: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/wifi-problemen-sitecom-router-n300-47789

Hoop dat ik duidelijk ben.
Reputatie 1
Ik heb een nieuwe Sitecom router N300 (Sitecom327A82) ontvangen van Telfort. Nu zie ik dat de oude netwerknaam (Sitecom0CF618) in de netwerknamen staat. Regelmatig, 4 of 5, soms wel meer keer per dag, valt het nieuwe netwerk (WiFi) weg, heb handmatig de frequentie gewijzigd, maar ik zou ook de oude router (met oude netwerknaam) willen verwijderen uit de lijst van netwerknamen.

Ik werk met Windows 8.1 Pro maar heb op alle manieren al gezocht hoe ik de oude netwerknaam moet verwijderen.
Wie kan mij helpen?
Zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben dat met een Tablet (onze Asus), Win 8.1RT, de verbinding regelmatig wordt verbroken en dat je handmatig de verbinding weer moet herstellen.

Nu las ik gelukkig dat ik niet alleen dit probleem heb en heb al vele malen gebeld naar de TD. Vele malen wordt mij verteld om maar een duurdere router te kopen zodat het probleem dan is verholpen. Tsja, makkelijk om dit te zeggen, de klant op extra kosten te jagen. Er moet idd. toch een andere manier zijn om dit op te lossen met een nieuwe router door Telfort.
Wat boven vermeld wordt om het op te lossen is voor mij lastig, ben geen echte techneut, maar ik hoop dat iemand van de HD of TD contact op kan nemen of dat ik een privébericht kan sturen. Ik had deze week al een eigen onderwerp geplaatst, maar wellicht dat jullie deze kunnen zien. (Dit is hier een kopie van mijn onderwerp)
Dit is de link: https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/wifi-problemen-sitecom-router-n300-47789

Hoop dat ik duidelijk ben.

Oude netwerk naam (SSID naam) zal je handmatig moeten verwijderen, dit is vaak een profiel en kan je deleten.
Je kan even hier kijken
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/manage-wireless-network-profiles
of kijk hier even met iets duidelijker uitleg
http://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/918-draadloze-netwerken-opruimen-of-rangschikken-windows7

Ben benieuwd naar oplossing van Sitecom N300 router probleem..
@GePe,

Graag gedaan! Wat fijn dat je een nieuwe router ontvangt. Ik lees graag van je hoe deze functioneert wanneer je het hebt ontvangen. Fijn weekend!

Stephen
@Stephen

Vrijdag door je Telfort collega gebeld: volgende dag, zaterdag, nieuwe router Sitecom wlr-4004 ontvangen. Geen problemen meer: het ding werkt als een trein !!
Reputatie 8
Badge +16
@FraTab2009,

Is het gelukt aan de hand van de links die AC Tester heeft gedeeld? Ik lees het graag van je.

@AC Tester,

Bedankt voor het delen. :D

@GePe,

Bedankt voor het melden. Wat fijn dat deze naar behoren functioneert.
Veel plezier met de nieuwe router. :D

Stephen
@GePe,

Bedankt voor het testen. De router lijkt inderdaad de boosdoener. Graag ontvang ik je NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst nemen mijn collega's van de technische afdeling dan contact met jou op.

Stephen

Ik heb vergelijkbare problemen, wifi via de Mac / Minix of HTC telefoon vallen enkele keren per dag weg. De WIFI blijft verbonden, met vol bereik (router staat in dezelfde kamer), maar geen internet meer... Modem aan/uit en dan werkt alles weer.
Badge +1
@FraTab2009,

Is het gelukt aan de hand van de links die AC Tester heeft gedeeld? Ik lees het graag van je.

@AC Tester,

Bedankt voor het delen. :D

@GePe,

Bedankt voor het melden. Wat fijn dat deze naar behoren functioneert.
Veel plezier met de nieuwe router. :D

Stephen

Helaas blijf ik het probleem ondervinden, ondanks dat ik de router in de huiskamer verplaatst heb.
Het rare is dat ik met de laptop constant wifi heb maar met de tablet niet.
Reputatie 8
Badge +16
@Maarten_NL, @FraTab2009,

Ik ontvang graag jullie NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik kijken wat ik voor jullie kan betekenen.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@FraTab2009,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb de correspondentie kunnen inzien. Heb je ook de suggestie die AC Tester heeft kenbaar gemaakt uitgeprobeerd? Je geeft aan dat het probleem zich voordoet op de tablet. Als je het netwerk ontkoppeld, verwijderd en dan opnieuw instelt doet het probleem zich dan nog steeds voor? Ik verneem dit graag van je.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Maarten_NL,

Zie privébericht.

Stephen
Badge +1
@FraTab2009,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb de correspondentie kunnen inzien. Heb je ook de suggestie die AC Tester heeft kenbaar gemaakt uitgeprobeerd? Je geeft aan dat het probleem zich voordoet op de tablet. Als je het netwerk ontkoppeld, verwijderd en dan opnieuw instelt doet het probleem zich dan nog steeds voor? Ik verneem dit graag van je.

Stephen

Stephen,

Met zowel de laptop als de tablet kan ik niet het netwerk ontkoppeld, verwijderd en opnieuw instellen. Mijn computerzaak heeft op afstand de laptop ook bekeken en vond het ook vreemd. Dus, help, wat kan ik nu doen. Ik weet het echt niet meer.
Elke dag weer meerdere malen netwerk valt weg en dit alleen met de tablet versie Win 8.1 RT.

MVG
Frank
Reputatie 1
Hallo FraTab2009 (Frank),
Heb je even nog beantwoord op privebericht i.v.m. weghalen oude SSID met netsh commando's.
Reputatie 8
Badge +16
@Maarten_NL,

Ik heb jouw gegevens intern doorgezet. Binnen 2 werkdagen nemen mijn collega's contact met jou op om het een en ander met je router na te lopen. Laat je mij weten wanneer je bent gebeld?

@FraTab2009,

Zie privébericht.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Maarten_NL,

Ik heb begrepen dat je een nieuwe router hebt ontvangen. Functioneert deze naar behoren? Ik kijk uit naar jouw reactie.

@FraTab2009,

Bedankt voor jouw reactie op mijn privébericht. :)

Stephen