beantwoord

Router niet stabiel

• 24 december 2014
  • 41 reacties
  • 2167 keer bekeken

Reputatie 1
Mijn Sitecom X4 router verliest vaak de verbinding met het internet. Zowel draadloos als met draad valt de verbinding gemiddeld 1 a 2 keer per dag weg. Als ik een laptop direct aan het glasvezel-modem hang is er geen probleem (meer). Router resetten = weer internetten. Is dit een standaard "feature" van deze routers of heb ik een slecht exemplaar?
icon

Beste antwoord door MeneerBob 30 december 2014, 18:43

Zojuist gebeld door de technische afdeling. Een paar kleine checks gedaan en er wordt binnen enkele dag een nieuwe router opgestuurd om te kijken of daarmee het probleem verholpen is. Prima service dacht ik zo 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

41 reacties

Reputatie 1
Is dit een standaard "feature" van deze routers of heb ik een slecht exemplaar?

Ik heb dit probleem ook en elders op dit forum ook een vraag hierover gesteld. Ik heb al de firmware bijgewerkt, maar zonder positief effect (tot nu toe).
Reputatie 8
Badge +16
@MeneerBob,

Zo te lezen ligt het inderdaad aan de router. Graag ontvang ik jouw NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ben ik je verder van dienst.

@wi73111,

Het probleem dat jij ervaart is in behandeling. :)

Stephen
Reputatie 1
PM verstuurd :)
Zoals (volgens mij in een ander topic ook aangehaald) lijkt de DNS-service op de router te stoppen. Pingen naar een IP-adres op het internet werkt namelijk wel.

Ohja, ik heb de nieuwe firmware er ook al op staan, maar dit heeft ook niet geholpen.
Reputatie 8
Badge +16
@MeneerBob,

Bedankt voor jouw gegevens. Ik heb deze zojuist intern doorgezet. Mijn collega's van de technische afdeling nemen binnen 48 uur contact met jou op om dit op te lossen. Laat je mij weten wanneer je bent benaderd? In de tussentijd kun je mij blijven benaderen voor vragen of opmerkingen.

Stephen
Reputatie 1
Zojuist gebeld door de technische afdeling. Een paar kleine checks gedaan en er wordt binnen enkele dag een nieuwe router opgestuurd om te kijken of daarmee het probleem verholpen is. Prima service dacht ik zo 🙂
Reputatie 8
Badge +16
@MeneerBob,

Bedankt voor het melden. Laat je weten hoe de nieuwe router functioneert wanneer je deze hebt ontvangen.
Dan wens ik je bij deze alvast een fijne jaarwisseling. :D

Stephen
Reputatie 1
Bedankt, jij ook 🙂
Reputatie 1
Nog steeds niets ontvangen.. morgen maar weer eens bellen.
Reputatie 8
Badge +16
@MeneerBob,

Helaas zijn er per ongeluk verkeerde gegevens in het systeem ingevoerd. Inmiddels is dit hersteld en verwacht ik dat je de nieuwe router zeer spoedig ontvangt. Excuses voor het ervaren ongemak.

Stephen
Ik heb sedert, zie onder, hetzelfde probleem als meneerBob d.w.z. gemiddeld 1x per dag moet ik de router uit- en weer aanzetten omdat de verbinding met internet wegvalt..
Na 1,5 jaar een matig TV beeld werd recent door Guideon (die ook de initiële all-in-one installatie verzorgd heeft) in opdracht van Telfort het glasvezelmodem vervangen: eureka !! eindelijk een goed TV beeld. Helaas: het routerproblemen komt boven.
Volgens de Telfort helpdesk moet ik eerst gaan uitzoeken of het probleem in het nieuwe modem zit danwel in de router door b.v. mijn laptop rechtstreeks op het modem aan te sluiten. HELP ......... hoe moet dat ????????? Aan het modem zit een splitter en als ik in de installatiehandleiding kijk van Telfort Glasvezel kom ik die nergens tegen. Of ik nou mijn laptop met een kabel aansluit aan de splitter of een kabel rechtstreeks in het modem steek ..... gebeurt er niks: windows zegt "onbekend netwerk".
Reputatie 8
Badge +16
@GePe,

Vervelend dat je ook hetzelfde probleem ervaart. Kun je aub een foto posten van jouw glasvezelmodem met de splitter hieraan bevestigd? Het is de bedoeling dat je je PC of laptop rechtstreeks bekabeld aansluit op het glasvezelmodem. Dus zonder tussenkomst van een splitter.
Ik zie de foto graag tegemoet. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Ah, ik kan weer inloggen op het forum..
Anyway, ik heb een nieuwe router ontvangen van Telfort, een WLR-4004 dit keer. Deze maakte het probleem alleen nog maar erger. Waar de oude router nog af en toe de DNS-lookups niet meer kon doen, doet deze het helemaal niet. Uiteindelijk heb ik het zelf maar opgelost (na een half uur bij de helpdesk in de wacht te hebben gestaan..) door een eigen DHCP-server op te bouwen en daarmee naar een (goede) DNS server te wijzen en uiteraard DHCP op de WLR-4004 uit te zetten. Ik kan me wel voorstellen dat mensen zonder technische kennis dit niet kunnen en meteen denken "het internet doet het niet". Waar het probleem nu in zit zal ik wel nooit snappen.
Reputatie 1
Ah, ik kan weer inloggen op het forum..
Anyway, ik heb een nieuwe router ontvangen van Telfort, een WLR-4004 dit keer. Deze maakte het probleem alleen nog maar erger. Waar de oude router nog af en toe de DNS-lookups niet meer kon doen, doet deze het helemaal niet.

Ik heb ook een nieuwe router gekregen (en van een ander type), maar ook hier is dat geen onverdeeld success. Het werkt, maar de verbinding van regelmatig weg, hoewel zich dat wel na een 5-10-tal seconden weer hersteld heeft en geen reset vereist. De suggestie van een eigen DHCP server is een goed idee; het heeft inderdaad wat vaardigheid nodig maar vooral een machine om die DHCP server op te draaien...
@GePe,

Vervelend dat je ook hetzelfde probleem ervaart. Kun je aub een foto posten van jouw glasvezelmodem met de splitter hieraan bevestigd? Het is de bedoeling dat je je PC of laptop rechtstreeks bekabeld aansluit op het glasvezelmodem. Dus zonder tussenkomst van een splitter.
Ik zie de foto graag tegemoet. Alvast bedankt!

Stephen
@stephen
Dank voor uw reactie.
vraag me niet waarom, maar het probleem doet zich al een paar dagen niet meer voor. ik wacht nog even af en mocht het zich alsnog weer regelmatiger voordoen dan meld ik me weer.
Reputatie 8
Badge +16
@MeneerBob,

Bedankt voor het melden dat je de nieuwe router hebt ontvangen. Vervelend dat deze het probleem erger heeft gemaakt en fijn om te vernemen dat je dit hebt kunnen oplossen dankzij je technische kennis. Indien je er behoefte aan hebt kan ik er wel voor zorgen dat mijn collega's van de technische afdeling contact met jou opnemen hierover. Ik lees dit graag van je.

@wi73111,

Een nieuwe router mag niet voor problemen zorgen. Indien je nog steeds problemen ervaart dan verneem ik dit graag van je en laat ik mijn collega's van de technische afdeling ook contact met jou opnemen.

@GePe,

Graag gedaan! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :)
Hopen dat het probleem zich niet meer voordoet maar zo niet, dan zie ik je melding graag tegemoet.

Stephen
@MeneerBob,

Bedankt voor het melden dat je de nieuwe router hebt ontvangen. Vervelend dat deze het probleem erger heeft gemaakt en fijn om te vernemen dat je dit hebt kunnen oplossen dankzij je technische kennis. Indien je er behoefte aan hebt kan ik er wel voor zorgen dat mijn collega's van de technische afdeling contact met jou opnemen hierover. Ik lees dit graag van je.

@wi73111,

Een nieuwe router mag niet voor problemen zorgen. Indien je nog steeds problemen ervaart dan verneem ik dit graag van je en laat ik mijn collega's van de technische afdeling ook contact met jou opnemen.

@GePe,

Graag gedaan! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :)
Hopen dat het probleem zich niet meer voordoet maar zo niet, dan zie ik je melding graag tegemoet.

Stephen

@Stephen
Wellicht was ik te snel met de melding dat de problemen helemaal voorbij zijn. Na diverse resets van modem en router blijft de verbinding stabiel na het inloggen: dat is een verbetering. Echter het inloggen op de router na een koude start van pc/laptop/gsm/tablet lukt (te) vaak niet meteen, als vervolgens het apparaat opnieuw opgestart wordt danwel de router uitgezet wordt en weer wordt aangezet danwel op bijv. de gsm wifi uit- en weer ingeschakeld wordt: werkt het wel.
Er is dus verbetering maar ideaal is het nog steeds niet.
Reputatie 8
Badge +16
@GePe,

Problemen kunnen zich altijd weer voordoen helaas. Om zeker te weten dat het aan de router ligt moeten we namelijk ook het glasvezelmodem kunnen uitsluiten. Graag een PC of laptop rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluiten. Zie een voorbeeeld op onderstaande afbeelding.

De laptop of PC moet rechtstreeks aangesloten worden dus zonder tussenkomst van een splitter. Ik lees graag of je dan nog steeds een wegvallende internet verbinding ervaart.

Stephen
Reputatie 1

Nou, over het algemeen doet hij het wel, maar afgelopen Maandag heeft de hele dag het lokale netwerk het heel slecht/niet gedaan (ik was niet thuis en kon dus niet de computer direct aan het glasvezelmodel voor debugging), terwijl er niets gemeld stond on the "storing" website. Verder valt het me op dat de verbinding gewoon te vaak een 10-15 seconden wegvalt.
@GePe,

Problemen kunnen zich altijd weer voordoen helaas. Om zeker te weten dat het aan de router ligt moeten we namelijk ook het glasvezelmodem kunnen uitsluiten. Graag een PC of laptop rechtstreeks op het glasvezelmodem aansluiten. Zie een voorbeeeld op onderstaande afbeelding.

De laptop of PC moet rechtstreeks aangesloten worden dus zonder tussenkomst van een splitter. Ik lees graag of je dan nog steeds een wegvallende internet verbinding ervaart.

Stephen
@Stephen

Vanaf nu (maandag 2 feb.) is mijn laptop rechtstreeks aangesloten op het modem, kijken wat er gebeurt.
Hoelang moet ik testen ???

Klopt het trouwens dat de 2 onderste poorten van het Genexis -Fiber port X modem uitgeschakeld zijn ?
poort 1 bovenste = nu internet, poort 2 (daaronder) = nu tv met splitter naar 2 tv toestellen.
Reputatie 8
Badge +16
@wi73111,

Bedankt voor je bericht. Indien je het wenst maak ik er een melding van en laat ik mijn collega's contact met jou opnemen. In afwachting van jouw reactie.

@GePe,

Bedankt voor je bericht. Indien je ook een wegvallende verbinding ervaart dan is het meteen duidelijk. Zo niet dan ligt het niet aan je glasvezelmodem. Ik ben benieuwd naar de testresultaten.
Wat betreft de poorten, dit ga ik voor je uitzoeken. Zodra ik hier een antwoord op ontvangen heb breng ik je op de hoogte.

Stephen
Dit probleem had ik ook, heb toen een eigen Wifi router gekocht en sinds dien heb ik geen DNS problemen meer. Telfort heeft wel netjes de helft mee betaald. dus nu een airport extreme en werkt als een trein.
@wi73111,

Bedankt voor je bericht. Indien je het wenst maak ik er een melding van en laat ik mijn collega's contact met jou opnemen. In afwachting van jouw reactie.

@GePe,

Bedankt voor je bericht. Indien je ook een wegvallende verbinding ervaart dan is het meteen duidelijk. Zo niet dan ligt het niet aan je glasvezelmodem. Ik ben benieuwd naar de testresultaten.
Wat betreft de poorten, dit ga ik voor je uitzoeken. Zodra ik hier een antwoord op ontvangen heb breng ik je op de hoogte.

Stephen

@Stephen

3 feb. om 11.16 uur weggevallen verbinding met de draadloze printer
3 feb. om 14.45 uur weggevallen wifi verbinding met pc: windows 7 zegt "verbonden, geen internet toegang"

Op de pc bekabeld verbonden aan het modem: GEEN ENKEL PROBLEEM.

Wat mij betreft is het duidelijk dat het probleem in de router zit.
Gaarne je reaktie.
Dit probleem had ik ook, heb toen een eigen Wifi router gekocht en sinds dien heb ik geen DNS problemen meer. Telfort heeft wel netjes de helft mee betaald. dus nu een airport extreme en werkt als een trein.

@Thomasamsterdam

Hi Thomasamsterdam: 'n airport extreme !!! ik ben zeker geen deskundige maar als ik de specs lees: dat is ff wat andere koek dan 't absolute low end Telfort routertje van een paar tientjes. Werkt de airport extreme ook samen met windows systemen ? En .. hoe krijg je het voor elkaar om telfort mee te laten betalen ?

met vr. groet.
@wi73111,

@GePe,

Stephen

@Stephen

3 feb. om 11.16 uur weggevallen verbinding met de draadloze printer
3 feb. om 14.45 uur weggevallen wifi verbinding met pc: windows 7 zegt "verbonden, geen internet toegang"

Op de pc bekabeld verbonden aan het modem: GEEN ENKEL PROBLEEM.

Wat mij betreft is het duidelijk dat het probleem in de router zit.
Gaarne je reaktie.

@Stephen
gisteren 4 feb. weer 2x wegvallende verbinding op windows 7 systeem om 16.43 en 16.48 uur.
Reputatie 8
Badge +16
@GePe,

Bedankt voor het testen. De router lijkt inderdaad de boosdoener. Graag ontvang ik je NAW-gegevens in een privébericht. Na ontvangst nemen mijn collega's van de technische afdeling dan contact met jou op.

Stephen