beantwoord

Resetten van pincode interactieve TV werkt niet

• 15 juli 2019
  • 11 reacties
  • 217 keer bekeken

Ik heb een aantal keer geprobeer de pincode te resetten van de interactieve TV, maar krijg steeds de melding dat dit mislukt
icon

Beste antwoord door Mars4 15 augustus 2019, 21:00

Nu blijkt mijn abonneenummer bij installatie door de monteur verkeerd te zijn ingegeven. Op zowel beide tv ontvangers als mijn iPad. Logisch dat de pincode, behorend bij mijn abonneenummer, niet werkt.

Reset van de ontvangers, terug naar factory default en opnieuw software laden, werkte helaas niet. Kwam bij opstarten niet in het scherm waar ik de juiste gegevens kon invoeren. De ontvangers werden telkens automatisch geconfigureerd, dus met verkeerde abonneenummer.

Vervolgens zijn nieuwe tv ontvangers toegezonden en installatie doorlopen waarbij wel de mogelijkheid was om de juiste gegevens in te voeren. Alles werkt nu naar behoren.
Bekijk reactie

11 reacties

Heb zelfde probleem. 1e x pincode kunnen resetten maar code werkte niet. Daarna foutmelding bij opnieuw resetten in “mijn Telfort”.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @LarsSmit1970 @Mars4, welkom. Jullie zijn niet de eersten die dit melden. Ik weet ook waar het mis gaat. In Mijn Telfort, dit heb ik dan ook gemeld. In Mijn Telfort krijg je namelijk de foutmelding. Echter wordt technisch de code wel gewijzigd. Dit zorgt voor verwarring, excuses. Ik heb jullie de huidige code in een privébericht gestuurd. 🙂
PB ontvangen met pincode. Bart bedankt!!
Helaas werkt geen enkele pincode en zit het probleem kennelijk niet alleen in de Mijn Telfort omgeving.
Net gebeld met klantenservice en diverse keren reset van pincode uitgevoerd door klantenservice. Tv/Settopbox blijft aangeven “onjuiste pincode”. Settopbox en modem reset gegeven, geen resultaat. 2e settopbox geplaatst, blijft melding geven dat pincode onjuist is.
Op tablet Telfort iTV app geïnstalleerd en met laatste nieuwe pincode aangemeld, werkt prima!!

Door reset moest ik klantenservice terugbellen en kwam bij andere (behoorlijk onvriendelijke) agent uit, die vertelde dat er een (grote?) storing is mbt pincodes, en vreemd dat de eerste agent dat niet wist en mij niet verteld had, en dat ik over 2 dagen nog maar eens moest proberen. Kwam met haar ook niet verder dan dat, met als antwoord “heel vervelend maar is niet anders”.

Het is mij onduidelijk of er nu een flinke storing is, die dan toch al een kleine week duurt, of dat het probleem bij beperkt aantal klanten zit.
Ik krijg tegenstrijdige signalen vanuit klantenservice en lees er ook hier niets over.

Graag duidelijkheid wat er aan de hand is en wanneer oplossing wordt verwacht!
Reputatie 8
Badge +11
Je kan dus nu nog steeds geen tv kijken op de ontvanger @Mars4 . 😞 Dat is een behoorlijke domper. Heb je het vandaag nog weer geprobeerd de ontvanger aan te melden? Er was inderdaad een verstoring. Ik zie nu dat deze opgelost moet zijn. Daarom ben ik wel benieuwd of het vandaag wel lukt.

Het is in ieder geval niet handig dat mijn collega verschillende informatie hebben gegeven. Dit maakt het niet duidelijker, excuses. In ieder geval. Ik hoor graag van je.
TV kijken lukt gewoon en de ontvanger werkt.
Ik kan alleen geen pincode invoeren om bijvoorbeeld aankopen te doen of kinderslot erop te zetten. Blijft maar aangeven Onjuiste Pincode!
Wat ik al vermoede toen de onvriendelijke dame/agent zei om het over 2 dagen nog eens te proberen. Afwimpelen en 'met een kluitje het riet insturen' noem ik dat. Begin steeds meer spijt te krijgen dat ik ben overgegaan op het nieuwe netwerk ipv over te stappen naar Ziggo.
Reputatie 8
Badge +11
Aha op die manier. Gelukkig kun je wel tv kijken, dat had ik nog niet helemaal duidelijk. Ik begrijp dat je andere wijzigingen wil doen, die niet gepakt worden.

Je hebt dus een foutieve code. Ik heb even gekeken welke nu actief is. Deze stuur ik je per privébericht. Ik hoor graag of deze wel werkt.
Dag Bart, zoals in PB aangegeven heb ik GEEN foutieve code maar werkt deze alleen niet op mijn beide! set-top boxen maar wel op een tablet (iTV app). Er is dus meer aan de hand dan alleen een probleem met de code.
Je kunt wederom een nieuwe code aanmaken maar zal de 6e keer niet ineens wel gaan werken.
Kan ook onbeperkt codes ingeven in de settopbox zonder dat deze iets aangeeft anders dan "onjuiste pincode"
Reputatie 8
Badge +11
Dat is ook wat ik wilde typen. Ik zie dat de G ontbrak. Dat is mijn fout, excuses.

Nu hadden we ook al even contact gehad via een privébericht. Ik had gevraagd of je de ontvangers kan aanmelden nadat je deze hebt voorzien van een reset. Ik ben benieuwd.
Nu blijkt mijn abonneenummer bij installatie door de monteur verkeerd te zijn ingegeven. Op zowel beide tv ontvangers als mijn iPad. Logisch dat de pincode, behorend bij mijn abonneenummer, niet werkt.

Reset van de ontvangers, terug naar factory default en opnieuw software laden, werkte helaas niet. Kwam bij opstarten niet in het scherm waar ik de juiste gegevens kon invoeren. De ontvangers werden telkens automatisch geconfigureerd, dus met verkeerde abonneenummer.

Vervolgens zijn nieuwe tv ontvangers toegezonden en installatie doorlopen waarbij wel de mogelijkheid was om de juiste gegevens in te voeren. Alles werkt nu naar behoren.
Reputatie 8
Badge +11
Gelukkig wel inderdaad. Bedankt nog voor het delen. Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten.

Reageer