beantwoord

Regionale/plaatselijke zenders

• 8 januari 2019
  • 1 reactie
  • 75 keer bekeken

Op mijn postcode adres kan ik met de Amino ontvanger (oude Lijbrandt netwerk) alle regionale zenders ontvangen en van Steenwijk/Meppel, alsmede Regio 8. Een vreemde eend in de bijt want dat is in de Achterhoek.
Met de overstap naar het nieuwe netwerk dit jaar zullen ook alle regionale zenders verdwijnen en alleen de omliggende regionale zenders te ontvangen zijn. Wat ik betreur, aangezien ik toch met enige regelmaat naar bv. Zeeland, Limburg, Utrecht enz. kijk. Die beperking zal uit kostenoverweging zijn, maar wat ik dan niet begrijp is dat er allerlei zenders worden doorgegeven uit Verweggistan, terwijl we niet naar alle zenders uit eigen land kunnen kijken. De belangstelling hiervoor zal misschien niet groot zijn maar toch... Is het niet mogelijk deze zenders dan aan te bieden in een extra pakket? Glasvezel was de toekomst, is het heden, maar is momenteel helaas nog steeds een veredelde kabel waar de stoomtrein nog op rijdt die af en toe wordt ingehaald door een hogesnelheidstrein (lees internet), maar waarvan de mogelijkheden ook niet optimaal nog worden benut.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 10 januari 2019, 10:09

Hallo @ErikM99, op het nieuwe glasgezel zijn inderdaad minder regionale zenders beschikbaar. De redenen die je noemt hebben inderdaad meegespeeld in die beslissing. Of het mogelijk is om de regionale zenders op die manier terug te krijgen durf ik niet te zeggen, maar ik geef de suggestie door zodat het bekeken kan worden.
Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @ErikM99, op het nieuwe glasgezel zijn inderdaad minder regionale zenders beschikbaar. De redenen die je noemt hebben inderdaad meegespeeld in die beslissing. Of het mogelijk is om de regionale zenders op die manier terug te krijgen durf ik niet te zeggen, maar ik geef de suggestie door zodat het bekeken kan worden.

Reageer