beantwoord

Radiozenders bij glasvezel vallen regelmatig even stil

• 6 september 2017
  • 6 reacties
  • 221 keer bekeken

Sinds een paar weken heb ik last van storingen bij de radiozenders bij het glasvezelabonnement. De zenders vallen steeds een aantal secondes stil en dan beginnen ze weer. Ik heb het modem, router en het kastje al een keer opnieuw opgestart maar dat helpt niet.
icon

Beste antwoord door Cees A. 13 september 2017, 12:41

Na een uitgebreide test, zonder iets te hebben veranderd, blijkt tot nu toe het geluid goed. Het lijkt er op dat de slechte geluidskwaliteit een externe storing was. Zowel TV geluid als doorverbonden Versterker geluid is goed
Mocht de storing weer ontstaan dan meld ik me wel weer.
Bedankt voor de reactie.
Cees
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Henri033, welkom op het forum. Het is storend als je radio van tijd tot tijd wegvalt. Goed dat je al wat testjes hebt gedaan zoals het herstarten van je apparaten. Kan je mij uitleggen hoe je de TV ontvanger op de radio hebt aangesloten of luister je het via de TV? Is dit met een optische kabel of met een HDMI kabel? Kan je me ook vertellen hoe je de TV ontvanger aangesloten hebt op je Experiabox? Is dit met een netwerkkabel gedaan of heb je de TV ontvanger met een draadloze verbindingsset aangesloten?
Ik de tv aangesloten met een hdmi kabel en het kastje is met een kabel aangesloten op de router. Het geluid van de radio heb ik via een thuisbioscoop set lopen. Ik heb toen ook getest om het geluid via de tv te laten lopen maar daar het zelfde resultaat. Ik heb met de tv zenders geen problemen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Henri, bedankt voor de reactie. Je kan nog proberen om de TV ontvanger terug te zetten naar de fabriekinstellingen. Merk je dit onderbrekingen alleen met radio of ook met TV kijken? Als laatste; merk je een verschil als je beide ontvangers omruilt of hakkelt de radio bij allebei de TV ontvangers? Als slechts eentje stoort, dan zal ik die omruilen.
Ook ik heb de laatste weken het zelfde probleem.
Alle kabels zijn door monteur aangesloten. De radio versterker is met 2 aderige kabel verbonden met de audio uitgang van de TV ontvanger.
Werkte perfect, nu niet meer, geluid hapert, of valt enkele seconden geheel weg.
Graag advies.
Cees A. Groot
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Cees, wat lastig dat je radio de laatste tijd erg stoort. Heb je de ontvanger al terug gezet naar de fabrieksinstellingen en kan je mij vertellen of je radio direct via de TV wel goed geluid geeft?
Na een uitgebreide test, zonder iets te hebben veranderd, blijkt tot nu toe het geluid goed. Het lijkt er op dat de slechte geluidskwaliteit een externe storing was. Zowel TV geluid als doorverbonden Versterker geluid is goed
Mocht de storing weer ontstaan dan meld ik me wel weer.
Bedankt voor de reactie.
Cees

Reageer