beantwoord

Programmagids BBC First en National Geographic klopt regelmatig niet in Hiversum

• 13 januari 2018
  • 5 reacties
  • 382 keer bekeken

Het gebeurt regelmatig dat de programmagids van de zenders BBC First een National Geographic niet kloppen, soms is de aanvangstijd fout, maar vaak is het een heel ander programma dan vermeld. Hebben anderen dit ook>? Telfort stelt dat ze de programma gegevens van de zenders krijgen, maar de online gids van de BBC klopt wel. Wat gaat hier fout?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 16 januari 2018, 10:06

Hoi delcour, welkom op het forum. Je geeft een dat de programmagids van BBC first en National Geographic niet kloppen; je ziet of een andere aanvangstijd of zelfs een helemaal ander programma dan in de gids staat. Dat is inderdaad verwarrend. De gidsinformatie krijgen wij inderdaad door vanuit de aanbieder en zetten wij door naar je TV ontvanger. Mogelijk krijgen wij de verkeerde informatie door of is er inderdaad sprake van een periodieke levering van gidsinformatie. Toch wil ik hier nog verder induiken voor je. Kan je mij een paar concrete voorbeelden doorgeven? Dan vraag ik aan onze TV beheerders of ze dit signaal herkennen en dit samen met de aanbieders kunnen ondervangen.

@GJC, dankjewel. Volledig als altijd! 🙂
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik denk dat de online-gids van BBC min of meer realtime bijgewerkt wordt. Een verandering zie je daar dus.
Een provider in Nederland, in dit geval Telfort, zal het moeten doen met gegevens die periodiek worden geleverd. Wijzigingen in de programmering bij een zender kunnen uiteraard ontstaan nadat de gegevens aangeleverd zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi delcour, welkom op het forum. Je geeft een dat de programmagids van BBC first en National Geographic niet kloppen; je ziet of een andere aanvangstijd of zelfs een helemaal ander programma dan in de gids staat. Dat is inderdaad verwarrend. De gidsinformatie krijgen wij inderdaad door vanuit de aanbieder en zetten wij door naar je TV ontvanger. Mogelijk krijgen wij de verkeerde informatie door of is er inderdaad sprake van een periodieke levering van gidsinformatie. Toch wil ik hier nog verder induiken voor je. Kan je mij een paar concrete voorbeelden doorgeven? Dan vraag ik aan onze TV beheerders of ze dit signaal herkennen en dit samen met de aanbieders kunnen ondervangen.

@GJC, dankjewel. Volledig als altijd! 🙂
Hoe kan het toch dat men bij sommige programma's het begin mist. En Nee het voorgaand programma is niet uitgelopen. BV het NOS Journaal van 20:00 duurt volgens de TV Gids soms 30 min. en soms 35 min. Hierdoor mis ik altijd het begin van KLEM. Dit is niet alleen op NPO 1 maar ook op andere zenders.

Als men hierover belt dan wordt je afgescheept met "Die tijden krijgen we zo door en kunnen we niks aan doen" wat een f?cking onzin

Hebben jullie daar ook last van. ??
Dat komt ook op andere zenders voor bv op NPO 1, Het NOS Journaal van 20:00 uur duurt soms 30 min en soms 35 min. Lijkt me stug, hierdoor mis ik het begin van het programma wat er achter komt.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is erg jammer. Zoals eerder gezegd krijgen wij de planning door van de zenders. Deze voeren wij door in de gids op de ontvanger. Als de zender deze op het laatste moment wijzigt dan komt deze wijziging niet bij ons door. Dat is erg jammer. Want ik kan begrijpen dat je dan soms de eerste minuten mist van het programma erna wanneer je het programma opneemt of een herinnering instelt. Als je nog een paar concrete voorbeelden hebt, dan wil ik dat zeker ook bij de TV beheerders neerlegen om te kijken of ze dit herkennen.

Reageer