beantwoord

Programma terugkijken werkt slecht/niet

• 31 augustus 2017
  • 4 reacties
  • 1189 keer bekeken

Programma's terugkijken werkte al behoorlijk slecht, maar sinds enkele weken is het helemaal geen doen om een programma op die manier te bekijken. Ook het pauzeren van een programma en daarna verder kijken is een ramp. We hebben verder geen problemen met het live kijken, en geen problemen met het netwerk. Zou fijn zijn als dit opgelost kan worden en anders gewoon niet aanbieden.
icon

Beste antwoord door hdv100 2 september 2017, 14:31

Hallo Wieger en Nelly,
Bedankt voor de reactie. Ik ben wat aan het experimenteren gegaan. Ik heb alle software al verwijderd en opnieuw laten installeren van de versterker maar dit heeft niet geholpen. Ik heb ook geprobeerd of het met mindere kwaliteit (niet HD zenders) ook fout gaat, en daar is het gedrag hetzelfde. Ik heb een WIFI versterker een een NAS aan de router hangen. De ontvanger zit rechtstreeks aan de originele router. Beide heb ik van de router afgehaald om te kijken of dit verbetering gaf, maar het beeld bleef na een minuut alweer weer stilstaan.
ik heb nu op de router en de Qos uitgezet. Dit lijkt het probleem op te lossen. 🙂 Ik laat het zo staan en kijk of het probleem opgelost blijft.
Bedankt voor de hulp!
gr Hermine
Bekijk reactie

4 reacties

Heb je dit al eens geprobeerd?
Eerst de software vervangen, kan je later, als dat nodig is, nog terug naar fabrieksinstellingen.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Reputatie 7
Badge +7
Hoi hdv100, welkom op het forum. Bedankt voor het aanmaken van je eerste topic. De reden dat je hier komt is minder leuk. De interactieve functie van je TV werken niet naar behoren. Dat vind ik vervelend voor je. Het is verstandig om de software van je TV ontvangers te vervangen en te kijken of je dan nog problemen hebt. Als dat niet helpt, dan wil ik graag meer informatie van je. Speelt het op allebei je TV ontvangers of slechts op één van de twee? Ook kan andere apparatuur zoals powerplugs, switches, een NAS of een extra router in het netwerk een negatief effect hebben op de het terugkijken. Heb je een van deze apparaten in je thuisnetwerk aangesloten zitten? Ik hoor het graag van je!
Hallo Wieger en Nelly,
Bedankt voor de reactie. Ik ben wat aan het experimenteren gegaan. Ik heb alle software al verwijderd en opnieuw laten installeren van de versterker maar dit heeft niet geholpen. Ik heb ook geprobeerd of het met mindere kwaliteit (niet HD zenders) ook fout gaat, en daar is het gedrag hetzelfde. Ik heb een WIFI versterker een een NAS aan de router hangen. De ontvanger zit rechtstreeks aan de originele router. Beide heb ik van de router afgehaald om te kijken of dit verbetering gaf, maar het beeld bleef na een minuut alweer weer stilstaan.
ik heb nu op de router en de Qos uitgezet. Dit lijkt het probleem op te lossen. 🙂 Ik laat het zo staan en kijk of het probleem opgelost blijft.
Bedankt voor de hulp!
gr Hermine
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hermine, goed om te horen dat er nu verbetering is. Weer wat geleerd, dankjewel! Wil je me laten weten als ik nog iets anders voor je dan doen? Zo niet, wil je dan feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂

Reageer