beantwoord

programma´s terugkijken werkt niet

• 6 juli 2019
  • 7 reacties
  • 252 keer bekeken

Ik heb sinds 03/06/19 een nieuwe digitale aansluiting met daarbij nieuwe ontvangers, beiden zijn door monteur geïnstalleerd. In eerste instantie functioneerde alles naar behoren, maar sinds een aantal dagen kunnen we geen programma´s meer terugkijken via de tv-gids. wanneer we in de tv-gids terug willen zoeken, kunnen we alleen de lopende programma's terugkijken en de programma's van eerder ( bv 2 uur eerder of 1 dag terug) komen ook in de tv -gids niet meer in beeld.
Wij werken beiden in wisselende diensten, dus terugkijken was ideaal om onze favoriete programma's niet te hoeven missen.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik het kan oplossen?
icon

Beste antwoord door sjacco 8 juli 2019, 10:17

Inmiddels heb ik het modem en de ontvangers allemaal opnieuw gereset (stroomvrij maken en 10 minuten laten opstarten) en alles lijkt weer naar behoren te werken, we kunnen weer programma's terugkijken en de tv's werken weer normaal. Ik hoop alleen niet dat het een vast terugkerend ritueel wordt.
Bedankt voor de hulp.
Bekijk reactie

7 reacties

Gaat dit om specifieke kanalen zo ja wil je aangeven welke?
BBC 1 en 2 zijn met deze service gestopt, althans de providers mogen dit niet meer bieden.
Het terugkijk icoon is niet zichtbaar bij de betreffende kanalen?
Het zou niet nodig moeten zijn wat je kan doen is de software op de ontvangers opnieuw installeren.
Hoi Galdor68,

Het gaat om de tv-gids algemeen en om alle programma's, we kunnen ook niet meer terugbladeren naar eerdere programma's.
Duidelijk probeer dan de reset lijkt mij het beste. Twee mogelijkheden of stroom er af of de beschrijving hier volgen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @sjacco, over naar de nieuwe verbinding dus. Nu wil je graag programma's terugkijken, alleen dat gaat echter niet. Heb je de reset die Galdor68 aanbeveelt al uitgevoerd. Dat is namelijk vrijwel altijd de oplossing voor dit probleem, ontvanger laadt de software opnieuw in en maakt een nieuwe verbinding met het netwerk. We horen graag je bevindingen.
Hoi @sjacco, over naar de nieuwe verbinding dus. Nu wil je graag programma's terugkijken, alleen dat gaat echter niet. Heb je de reset die Galdor68 aanbeveelt al uitgevoerd. Dat is namelijk vrijwel altijd de oplossing voor dit probleem, ontvanger laadt de software opnieuw in en maakt een nieuwe verbinding met het netwerk. We horen graag je bevindingen.
Hoi Bart,

Ik heb een reset gedaan via het menu (zoals Galdor linkt) en een reset door de ontvanger stroomvrij te maken, beiden mislukken. In beide gevallen krijg ik op 85% van de herstart (tijdens configuratie installeren) foutmelding 561 .
Er wordt aangegeven dat het modem moet worden gereset en de ontvanger opnieuw moet worden opgestart.
Inmiddels heb ik het modem en de ontvangers allemaal opnieuw gereset (stroomvrij maken en 10 minuten laten opstarten) en alles lijkt weer naar behoren te werken, we kunnen weer programma's terugkijken en de tv's werken weer normaal. Ik hoop alleen niet dat het een vast terugkerend ritueel wordt.
Bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Badge +11
Top dat het weer werkt. Ik ga er wel vanuit dat het zo blijft, zo niet, laat het dan vooral weten. Dan gaan we verder op onderzoek. 🙂

Reageer