beantwoord

Programma opnemen dat nog niet in de TV-gids staat

• 3 oktober 2019
  • 2 reacties
  • 94 keer bekeken

Vandaag de klantenservice gebeld met de vraag of het mogelijk was om een programma op te nemen dat nog niet in de gids staat. Dat blijkt tot mijn verbazing niet te kunnen. Je kan dus niet verder dan enkele dagen van te voren een opname programmeren (of het moet een serie-opname zijn). Niet erg handig als je met vakantie gaat en al weet wanneer een programma wordt uitgezonden. Bij Ziggo kan je gewoon op datum en tijdsblok programmeren.
Tot mijn nog grotere verbazing was ik volgens de klantenservice de eerste die zo'n mogelijk graag ingebouwd zag. Over die inbouw zou misschien nagedacht kunnen worden als meer mensen die wens bij de klantenservice (of hier?) kenbaar maken.
Nou, die voorzet moeten we dan meteen maar inkoppen. Of ben ik echt de enige met deze wens?
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 4 oktober 2019, 11:17

Dag @FS50. Welkom hier op het Forum. Ik kan me levendig voorstellen dat je graag zou zien dat je programma's kunt opnemen die nog niet in de gids staan. Het klopt dat dit niet kan. Er is ooit gekozen voor een bepaalde manier/techniek van opnemen en die is puur gebaseerd op de gids (EPG). Dat betekent dus inderdaad dat je maar tot een paar dagen vooruit een opname kunt inplannen. Ik wil je wens met alle plezier kenbaar maken bij de ontwikkelaars, maar ik verwacht niet dat er snel verandering in de opnamefunctionaliteit gaat komen, gezien daar flinke wijzigingen en investeringen voor nodig zijn.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik weet vrijwel zeker dat ik een dergelijk verzoek al vaker langs heb zien komen.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @FS50. Welkom hier op het Forum. Ik kan me levendig voorstellen dat je graag zou zien dat je programma's kunt opnemen die nog niet in de gids staan. Het klopt dat dit niet kan. Er is ooit gekozen voor een bepaalde manier/techniek van opnemen en die is puur gebaseerd op de gids (EPG). Dat betekent dus inderdaad dat je maar tot een paar dagen vooruit een opname kunt inplannen. Ik wil je wens met alle plezier kenbaar maken bij de ontwikkelaars, maar ik verwacht niet dat er snel verandering in de opnamefunctionaliteit gaat komen, gezien daar flinke wijzigingen en investeringen voor nodig zijn.

Reageer