beantwoord

Programma gemist werkt niet meer na plaatsen router

• 24 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 132 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb in mijn slaapkamer een tweede tv receiver van Telfort. Vanuit de meterkast heb ik een internetkabel doorgetrokken naar mijn slaapkamer en daar een Netgear router geplaatst. Als ik de internetkabel rechtstreeks in de telfort receiver inplug werkt Programma Gemist zonder enig probleem, Als ik dit via mijn Netgear router laat lopen dan krijg ik de melding  “Er is een fout ontstaan bij het laden van de opname. (3025)”

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?  Ik heb de router als DMZ host aangezet via de Experiabox maar dat lost het probleem niet op.

icon

Beste antwoord door Crich83 25 oktober 2019, 00:17

Had deze router nog liggen en aangezien mijn wifi ontvangst boven slecht was dacht ik waarom niet. 

heb het zojuist op weten te lossen door op de router dhcp uit te schakelen en geen gebruik te maken van de lan/wan poort op de router. Nu krijg ik rechtstreeks van de Experiabox een ip adres en werkt alles naar behoren 😁

dank voor de reacties.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Crich83, welkom hier op het forum. Goed om te lezen dat programma gemist op die manier weer werkend is. Voor een switch of router is het van belang dat deze IGMP snooping ondersteund, als deze router dat doet moet het daarmee prima kunnen werken. Aangezien het werkt, vermoed ik dat dat het geval is :slight_smile:

Ik ben ook benieuwd of die extra router de verbetering heeft gegeven voor het WiFi signaal boven, want daarvoor probeerde je dit natuurlijk.

Reputatie 1

Had deze router nog liggen en aangezien mijn wifi ontvangst boven slecht was dacht ik waarom niet. 

heb het zojuist op weten te lossen door op de router dhcp uit te schakelen en geen gebruik te maken van de lan/wan poort op de router. Nu krijg ik rechtstreeks van de Experiabox een ip adres en werkt alles naar behoren 😁

dank voor de reacties.

Reputatie 8
Badge +16

Is er een specifieke reden dat je een router gebruikt? Of had je die toevallig liggen?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Crich83 , die router moet wel geschikt zijn om IPTV door te laten, dat is de router waarschijnlijk niet of niet goed ingesteld. Gebruik tot dan de LAN-kabel rechtstreeks in de tv-decoder en wacht de reactie van andere forumleden af die meer expertise op dat gebied hebben.

Welke type(nummer van de router is het precies?

Reageer