beantwoord

programma gemist functie gestopt

• 2 januari 2018
  • 66 reacties
  • 1328 keer bekeken

De functie ‘programma gemist’ werkt sinds 1 januari 2018 niet meer bij BBC first ( en mogelijk andere zenders ).
Wanneer wordt dit hersteld ?
icon

Beste antwoord door Stephen 16 januari 2018, 16:35

Probleem is opgelost! Er was sprake van een technische fout de 1e week van januari. Bedankt voor de bevestigingen en excuses voor het ervaren ongemak.
Bekijk reactie

66 reacties

De ontvanger al een keer stroomloos gehad (niet alleen op stand-by)?
Je kent de optie terugkijken via de gids?
Na chat overleg met telfort de software opnieuw geladen.
Hielp niet.
In de gids zijn de programma’s van BBC first niet meer aangemerkt als terugkijkbaar.
Daarom verwacht ik dat het probleem bij telfort zit
Hier ook niet...:(
Ik vermoed tijdeljjke hik.
Werkte altijd prima. Is nu in ieder geval bekend bij Telfort.
Dank voor de check
Hopelijk onderneemt telfort snel actie
Hier nog steeds geen terugkijk via de gids.
Allen kijken vanaf begin.
Helaas, deze functie is niet meer beschikbaar voor BBC first.
Jammer dat ik daar veel moeite moest doen om dat te achterhalen.
Lijkt mij normaal dat telfort zijn klanten actief informeert over wijzigingen in het pakket.
Oke, dat is jammer.
Hoe ben je daar achter gekomen? Ik kan er nergens wat over vinden.
Zie net dat ook bij oa BRT en BBC het terug kijken via de gids niet meer werkt.
Inderdaad jammer dat webcare niet wat meer info geeft..... 😞
Dat terugkijken heeft alles met de uitzend rechten te maken dus het beschikbaar stellen daarvan is een overleg tussen de omroepen en Telfort. De zenders moeten voor elk teruggekeken programma weer licentie rechten betalen en dat moet ergens vandaan komen.

Mede daarom kan je de reclame niet doorspoelen bij terugkijken via de gids.
Dat zal best.
Maar het gaat er om dat Telfort ons niet informeert als dat wijzigt.
Tot 1-1 werkte het wel, en goed.
Dat is inderdaad waar. Dan zal daar bij kpn ook iets over te lezen moeten zijn.
Nieuwe poging forum was net blijkbaar onbereikbaar. Maar ik zag dat BBC first op de Amino gewoon via de gids is terug te zien.
Op mijn arcadyan dus niet meer.
De Telfort chat-medewerker schreef dat dit was uitgeschakeld vanwege uitzendrechten.
Nu benieuwd naar de prijsdaling van het abonnement, of noem je dat inflatie.
Hier staat dat het nog zou moeten werken.
https://www.breedbandwinkel.nl/zenders/bbc-first
Denk nog steeds aan hik.
Reken daar maar niet op.
Ik heb dat ook opgenoemd aan de T-medewerker.
Als reactie kreeg ik de vraag waar het stond, zodat ze het konden verwijderen.
Of de T- medewerker weet het ook niet en verteld sprookjes.
Dat zou ook kunnen, de eerste customercare persoon die ik het probleem voorlegde wist het ook niet.
Deze verwachtte dat het probleem in mijn ontvanger zat.

Zou fijn zijn als customercare hier duidelijkheid geeft.
Dat zou inderdaad wel netjes zijn. Aan de andere kant het is een kosteloze extra service niet iets wat echt onderdeel is van je zenderpakket. Het enige wat ik bij kpn zag is dat daar prijzen van de extra pakketten zijn veranderd. Ik las nergens iets over niet terug kunnen kijken bij BBC First.
Heb mailtje gestuurd naar de Breedbandwinkel.
Binnen 24 uur een reactie:

Geachte heer xxxxx,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Helaas is Telfort gestopt met de terugkijk service voor BBC First. Mijn excuses dat dit nog niet is aangepast op onze website.
Helaas heb ik geen verdere inzage of dit slechts een tijdelijke stopzetting is of dat dit permanent is. Providers wijzigen het zenderpakket helaas met enige regelmaat, het gegeven zenderoverzicht is om deze reden ook altijd onder voorbehoud. Indien u meer informatie over deze wijziging wenst te ontvangen adviseer ik u om contact op te nemen met Telfort.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

Oscar Stook
Breedbandwinkel.nl B.V.
www.breedbandwinkel.nl
Ik heb heel eerlijk gezegd mijn bedenkingen bij de opmerking over wijzigingen door providers het is eerder iets tussen provider en content aanbieder dus in dit geval BBC first. Dus nu even een opmerking van een moderator afwachten
@ Galdor68

“Aan de andere kant het is een kosteloze extra service...”

Dat is dus niet waar.
Tot oktober 2017 was het gratis, vervolgens werd deze optie uitgeschakeld en kon je het weer terugkopen bij het pluspakket.
En nu dit weer en geen communicatie.
Het lijkt erop dat de klant slechts betaalvee is.
@ Galdor68

“Aan de andere kant het is een kosteloze extra service...”

Dat is dus niet waar.
Tot oktober 2017 was het gratis, vervolgens werd deze optie uitgeschakeld en kon je het weer terugkopen bij het pluspakket.
En nu dit weer en geen communicatie.
Het lijkt erop dat de klant slechts betaalvee is.

Programma gemist is inderdaad iets anders en onderdeel van het Pluspakket dan terugkijken via de gids wat ik bedoelde.
Uit de vraagbaak van telfort

Je kunt programma’s tot 2 dagen terugkijken. Met het Pluspakket kijk je programma’s tot 10 dagen terug
Via de gids tot 7 dagen althans wel op de Amino, maar ook niet alle programma's op alle zenders.
Ik was helaas in de war met terugkijken via de gids en programma gemist.
Het "verschil":

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/hoe-werkt-terugkijken-via-de-tv-gids.htm

Wat is het verschil tussen Begin Gemist en 'Terugkijken via de Gids'?
Bij Begin Gemist kun je een programma dat al is begonnen opnieuw starten. ‘Terugkijken via de Gids’ is een uitbreiding op Begin Gemist. Bij 'Terugkijken via de Gids' start je ook programma’s op die al zijn afgelopen. En dat tot 7 dagen in het verleden. Bij ‘Terugkijken via de Gids’ zijn de meeste programma’s gratis.

En zo werkt het ook op de Arcadyan.
Programma gemist waar de vraag over gaat is weer iets anders dan Begin gemist.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/programma-gemist-4.htm

Jammer dat er nog geen reactie vanuit Telfort is. Op KPN forum is er op exact dezelfde vraag ook nog niet gereageerd door een moderator

Reageer