beantwoord

Problemen tv-ontvanger sinds laatste update

• 28 juli 2020
  • 5 reacties
  • 211 keer bekeken

Ik heb inmiddels al een tijdje de update en ik loop toch tegen het e.e.a. aan.

Als eerste de veranderingen: Tv-Gids en terugkijken zitten nu samen in een blokje en ik vind het niet handig. Of nou ja, het is meer hoe je een programma moet opzoeken wil je het terugkijken. Dat vond ik voorheen toch een stuk gebruiksvriendelijker. Voorbeeld: onlangs wou ik het programma ‘OP1’ van zes dagen daarvoor terug kijken. Dus ‘Op1’ ingetypt (het typen met de afstandsbediening….mwah), maar dat wordt dan niet herkend en het programma verschijnt niet in het overzicht. Dus moet in de hele gids terug gebladerd worden naar zes dagen terug. Niet handig. 

En waar ik persoonlijk heel gevoelig voor ben (maar ok, dat is persoonlijk), is dat er nu heel veel informatie op je afkomt, als je de tvgids open zet. De letters van de gids zijn kleiner, met een groot blok aan (m.i. onnodige) andere informatie. Het vliegt mij een beetje aan, eerlijk gezegd.

En dan hapert er bij mij nogal wat regelmatig. Ik heb nu al meerdere malen gehad, dat ik het menu niet meer open krijg, waardoor ik geen opnames meer kan kijken, geen opnames kan instellen etc. Nou weet ik het niet meer exact, maar de foutmelding is ongeveer:"Deze optie is nu niet mogelijk, probeer het later opnieuw.”, en dit blijft dan uren zo. Ook heb ik deze foutmelding ook al eens tijdens het afspelen van een opname gehad en dan was ook niks meer mogelijk. 

Regelmatig krijg ik, als ik een opname wil gaan kijken, de foutmelding:”Het duurt te lang voor de server om de opnames op te halen”, iets in die trant en vervolgens staat er dan nog iets over "time-out”. De opnames willen dan ook niet laden en ook dat kan rustig uren duren. 

Gisteravond was het helemaal bal; de menuknop kon ik niet gebruiken, kreeg alleen maar foutmeldingen. Ik heb de tvontvanger meerdere malen opnieuw opgestart, het modem opgestart, software verwijderd, maar niets was mogelijk. Het terugspoelen van een programma op tv, gaf ook een foutmelding. Voor dit gebeurde kon ik nog wel opnames instellen, maar dan alleen als ik het hele seizoen opnam, een losse opname was niet mogelijk. Nu zie ik in het overzicht dat die opnames er niet op staan. 

Dus dat, voor zover ik niets ben vergeten. Het loopt hier in ieder geval niet lekker na de update. Of de tvontvanger zelf hierin een rol speelt, geen idee. Ik heb die vorig jaar gekregen als vervanging van de tvontvanger die kapot was, maar de ontvanger die ik kreeg toegestuurd liet al vanaf het begin ook een paar haperingen zien af en toe. Ik heb me al afgevraagd of die de update wel trekt, maar misschien zeg ik wel iets heel onnozels nu ;-) 

Admin: vraag afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt. Bij zo'n uitgebreide vraag is het overzichtelijker om het niet in een algemeen topic te bespreken

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 3 augustus 2020, 12:07

Hoi @Maandag, ik lees dat de tv-ontvanger niet lekker werkt en je steeds foutmeldingen te zien krijgt sinds de laatste update. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hebben een apart topic aangemaakt voor jouw reactie om je hier zo goed mogelijk mee te helpen. 

Welk type tv-ontvanger heb je? Heb je de tv-ontvanger ook een volledige reset via deze stappen gegeven? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, gaat er rechtstreeks een kabel van de een naar de ander of zit er een Draadloze Verbindingsset tussen?

En kan je voor mij jouw postcode en huisnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Dan kan ik de verbinding voor je nakijken. Geef je een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld?

Bekijk reactie

5 reacties

*reactie verwijderd, was dubbel geplaatst*

Admin: voor het overzicht deze ook naar je nieuwe topic verplaatst :slight_smile:

Hallo @Maandag , als je je eigen reacties even naloopt zie je een onderschrift van de moderator, er is dus niets weg.

@Jan, ik zie het nu, de reactie is verplaatst. Sorry voor het dubbel plaatsen!

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Maandag, ik lees dat de tv-ontvanger niet lekker werkt en je steeds foutmeldingen te zien krijgt sinds de laatste update. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We hebben een apart topic aangemaakt voor jouw reactie om je hier zo goed mogelijk mee te helpen. 

Welk type tv-ontvanger heb je? Heb je de tv-ontvanger ook een volledige reset via deze stappen gegeven? Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de Experia Box, gaat er rechtstreeks een kabel van de een naar de ander of zit er een Draadloze Verbindingsset tussen?

En kan je voor mij jouw postcode en huisnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Dan kan ik de verbinding voor je nakijken. Geef je een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld?

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Maandag, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien. Ik hoop dat dit een goed teken is, en dat je een oplossing gevonden hebt in de tussentijd. 

Mocht dat niet zo zijn, of als je vragen hebt, geef me dan gerust een seintje.

Reageer