Problemen opnames met TV-ontvanger

• 26 maart 2018
  • 13 reacties
  • 399 keer bekeken

Hallo
Ik heb weer problemen met mijn tv-ontvanger. Die is weer bezig zijn eigen gang te gaan............
Ongeveer 2 maanden terug heb ik een nieuwe ontvanger gekregen, omdat ik toen ook problemen had.
Zie : https://forum.telfort.nl/tv-338/opname-wordt-afgebroken-tijdens-het-kijken-73184

Problemen nu :
-afgelopen 2 dagen schakelt de ontvanger tijdens het kijken ineens vanzelf uit en gaat weer opnieuw opstarten. Blijft lang hangen bij de voortgang van 75%. Moet een tijd wachten voordat hij het weer normaal doet. De opname die ik aan het kijken was begint weer helemaal opnieuw en moet ik weer helemaal opzoeken waar ik was gebleven
-herhalingen van programma's worden soms ook weer opgenomen en moet ik steeds weer handmatig verwijderen.
-Een programma opnemen , en dan instellen dat alle afleveringen worden opgenomen.
Hij staat dan wel in de lijst bij "geplande opname's"
Maar als ik in de gids kijk en het programma komt 's avonds, dan staat daar geen opname bij ( R met rode stip)
Als ik dan alsnog op het programma ga staan en op opneem druk, gebeurt er niets.
Ik moet het programma dan eerst weer uit de lijst bij "geplande opname's" verwijderen.
Dan weer terug naar de aflevering en dan weer opnemen met alle afleveringen
Op deze manier gaat het wel allemaal omslachtig en kan ik er dus niet op vertrouwen dat alle afleveringen worden opgenomen, terwijl ik dat wel zo instel.
Daar baal ik het meeste van. Want hierdoor kan je dus wel afleveringen missen als ik het niet dagelijks controleer.
Maar dat mag toch niet de bedoeling zijn ??
En moet ik dat dus dagelijks bij alle zenders/programma's die ik wil zien gaan controleren.
-in de lijst "mijn opname's" : Meerdere afleveringen van een serie die ik had opgenomen, staan de ene keer gewoon netjes bij elkaar. Dan ineens staan ze ineens weer in de allemaal los van elkaar, waardoor je weer een enorme lange lijst krijg.

De laatste 2 problemen had ik ook met de vorige TV opvanger.
Dit heb ik toen ook gemeld, helaas is daar nooit iets mee gedaan en/of heb ik niets meer over gehoord.

De ontvanger opnieuw opstarten heeft geen effect/resultaat.

Graag een oplossing hiervoor, want ik kan zo niet erop vertrouwen dat de opname's goed gaan en ik heb veel extra werk om "normaal" TV te kunnen kijken :@:@

13 reacties

Reputatie 8
Badge +10

De ontvanger opnieuw opstarten heeft geen effect/resultaat.

En de ontvanger resetten..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Ik heb reset uitgevoerd.
Is nu dan afwachten wat er gebeurt.
Wel staan nog alle opgenomen programma''s (van dezelfde serie) apart in de lijst en dus niet gebundeld.
Gezien ik veel series heb opgenomen, is dit een enorme lange lijst en niet overzichtelijk.
Terwijl ze dus "normaal" wel gebundeld staan.
Dit heb ik eerder ook doorgegeven........is toch ook een fout in het systeem.
Iets bekend over of dit ook opgelost kan worden??
Reputatie 8
Badge +10

Iets bekend over of dit ook opgelost kan worden??

Geen idee, ik ben ook maar een klant... 😉
Reputatie 7
Badge +7
Hoi kamiauw, gezien je tests en de eerdere vervanging van je TV ontvanger, lijkt het er inderdaad sterk op dat er iets anders aan de hand is. Dit wil ik samen met onze techneuten gaan onderzoeken. Hiervoor heb ik wel wat meer gegevens nodig. Namelijk:

-De opname in kwestie
-Het moment van afspelen
-Het type probleem dat optrad

Deze gegevens zet ik dan door naar onze techneuten. Zij zullen verder onderzoeken wat hier aan de hand is en kijken hoe we tot een oplossing kunnen komen. Ik kan me namelijk erg goed voorstellen dat deze manier van kijken geen pretje is.
-De opname in kwestie : Ik weet niet meer precies naar welk programma ik aan het kijken was
-Het moment van afspelen : het gebeurde 's avonds tussen 19.00-20.00
-Het type probleem dat optrad : wat bedoel je hiermee ? Dat de TV ontvanger vanzelf uit ging en weer opstarten??
Reputatie 7
Badge +7
Hoi kamiauw, dat is inderdaad de informatie die ik nodig heb. Wel zou ik graag nog willen weten welk programma het betrof, misschien als je er vanavond nog een keer tegenaan loopt dat je dat als voorbeeld kan doorgeven. Er komt bij het streamen van een opname naar de ontvanger heel veel extra op de achtergrond kijken en met die informatie kunnen mijn collega's dit een stuk gerichter onderzoeken dan zonder die informatie. Zou je het op een later moment misschien nog wat kunnen aanvullen?
Mocht het nog een keer voorkomen, dan zal ik erop letten welk programma ik aan het kijken was.
Ik kan het echt niet meer terug halen waar ik de vorige keer naar aan het kijken was.Sorry :8:8
(kijk veel tv en veel verschillende programma's)

Is er wel al meer bekend over de verschillende manieren hoe de opname's in de lijst staan?
Ene keer gebundeld en andere keer allemaal apart.
Kan soms per dag 2x wisselen
Vanmorgen weer het probleem , dat een geplande opname weer niet wordt weergegeven.
Zie eerder vermeld :
Een programma opnemen , en dan instellen dat alle afleveringen worden opgenomen.
Maar als ik in de gids kijk en het programma komt 's avonds, dan staat daar geen opname bij ( R met rode stip)
Als ik dan alsnog op het programma ga staan en op opneem druk, gebeurt er niets.
Ik moet het programma dan eerst weer uit de lijst bij "geplande opname's" verwijderen.
Dan weer terug naar de aflevering en dan weer opnemen met alle afleveringen
Op deze manier gaat het wel allemaal omslachtig en kan ik er dus niet op vertrouwen dat alle afleveringen worden opgenomen, terwijl ik dat wel zo instel.
Daar baal ik het meeste van. Want hierdoor kan je dus wel afleveringen missen als ik het niet dagelijks controleer.

Ik hoop dat dit ook kan worden opgelost.
En niet alleen dat de TV ontvanger vanzelf uitschakeld.
IK moest melden als er weer problemen waren.
Bij deze...........

Vanmorgen weer:
Een programma stond ingesteld, dat alle afleveringen worden opgenomen.
Ik heb weer optie opnemen alle afleveringen gedaan .
Maar nu staat dit programma 2x in de lijst met geplande opname's
1x als serie ( die ik al eerder had ingesteld
1x als programma met 3 afleveringen.

Bij mijn opname's staat dit programma er nog van afgelopen ma, di en wo
Maar vandaag, donderdag dus, staat hij er ook al bij
Terwiijl dit programma pas vanaond komt.

Ik heb het zo laten staan, zodat jullie dit kunnen zien.

Ter info
Jullie technische dienst is hier al mee bezig, dus dit is alleen om te melden.
Er werd mij gezegd dat dit een bekend probleem is en dit als probleem in de software zit.
Maar ik heb hier als klant veel last van en ga hier niet mee akkoord.

Het is dan wel een ander probleem
Maat met mijn mobiele abonnement van Telfort heb ik ook veel problemen
Is ook een probleem in jullie systeem.
Maar nogmaals.........ik ben hier als klant wel de dupe van
En kost mij heel veel tijd en energie om dit steeds te melden.
En kosten om te bellen met klantenservice
Maar dat doe ik dus niet meer.
Het moet nu maar vanaf jullie kant komen
Maar ik moet wel gewoon elke maand alles betalen, terwijl Telfort NIET zijn aangeboden diensten zonder problemen kan leveren.
Ik ben dus niet echt een tevreden klant
Wel vind het zeer teleurstellend dat deze problemen niet opgelost kunnen worden
Reputatie 7
Badge +7
Hoi kamiauw, ik heb je melding naar mijn collega's van de technischie dienst doorgestuurd. Zij zullen dit verder met je bekijken. Begreep inderdaad van hen dat het een hardnekkig probleem is gebleken tot dusver. Ik kan me voorstellen dat deze situatie erg onprettig is. Excuses hiervoor.

Voor je mobiele abonnement heeft mijn collega eerder deze maand nog een vergoeding verwerkt om zo de kosten proberen recht te trekken. Is dat niet naar wens geweest?
Dag Wieger
Bedankt voor je bericht.
Kosten zijn dan wel vergoed, maar de problemen zijn er nog steeds.
En dat vind ik "onbegrijpelijk" dat dit nog steeds niet is opgelost.
Het probleem moet dan wel enorm ingewikkeld zijn als dit na al die tijd niet kan worden opgelost.
Ik heb mijn twijfels of hier dan wel continue naar een oplossing wordt gezocht.
Ik ben dus wel nog dagelijks hier als klant de dupe van en moet wel elke maand alles betalen.
Terwijl Telfort niet waar kan maken wat ze beloven.
Daar wordt verder niets over gezegd..................
Dáár gaat het mij ook om, naast alle frustratie's en dat alles niet goed naar behoren werkt.
Maar goed................ik kan dit blijven zeggen en herhalen, maar het lost niets op.
En ik krijg er alleen maar een hoge bloeddruk van:(:(
En ik vind het heel vreemd dat ik ivm de ontvanger wel met de TD gelijk kan praten
Maar dat dat ivm mijn problemen met mobiel niet mogelijk is, omdat ze vanuit het buitenland werken (werd mij verteld)
Nu is het heel lastig dat er steeds iemand tussenin zit die het moet overbrengen.
En gaat er ook steeds weer tijd tussen zitten omdat ik weer op een antwoord moet wachten.
Terwijl het volgens mij sneller en efficiënter werkt als je gelijk een TD-er aan de lijn hebt die gelijk met je mee kan denken en/of kijken
Dit weekend weer problemen met de ontvanger.

Op zaterdagochtend 28-7 staat in de lijst van mijn opnames een programma die pas maandagavond 30-7 wordt uitgezonden (en wordt opgenomen)
Ik verwijder deze.
Zaterdagmiddag staat ie er wéér bij.
Nu kan ik ‘m niet verwijderen.
Tv ontvanger reageert ook niet als ik deze met schakelaar aan achterzijde uit en aanzet.
Moet stroom eraf halen en weer aanzetten.
Dan is programma weer weg uit lijst.
‘S avonds wéér hetzelfde liedje.
Kan het niet verwijderen.
Ik laat het maar want elke keer al die handelingen……..daar heb ik ook geen zin in ☹
Op zondagochtend is ie weer weg uit lijst.
Maar ’s middags en ’s avonds staat ie er weer in
Verwijderen lukt niet.
Vanmorgen vroeg staat ie niet in lijst.
Maar paar uur later wéér wel en wéér kan ik ‘m moet verwijderen.

Ondanks dat ik steeds te horen krijg dat deze problemen bekent zijn bij deze ontvangers of dat KPN als schuldige wordt aangewezen (wat ik niet snap) doe ik toch maar weer een poging om dit te melden.
Want hier wordt ik niet vrolijk van………………(en dat is nog zacht uitgedrukt)
In de hoop dat er toch eens serieus wordt gekeken of hier geen oplossingen voor zijn of dat Telfort betere ontvangers aanschaft, die niet zoveel problemen geven.

Reageer