beantwoord

Problemen met tweede TV aansluiten

• 24 november 2015
  • 9 reacties
  • 215 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een glasvezel alles in 1 pakket, en wilde een tweede TV aansluiten. Mij werd in een Telfort winkel gezegd dat ik dan Digitenne moest bestellen.
En omdat ik al klant ben van Telfort, zou ik korting krijgen op mijn Digitenne abonnement, dat moest ik bestellen via digitenne.nl (ook onderdeel van KPN). En daar zou ik dan 4 euro per maand voor betalen. Dat gebeurde dus ook 3 maanden lang.

Nu op mijn laatste bankafschrift, is er ineens 19,53 euro van m'n rekening afgehaald. Dus ik bellen met digitenne (kpn). Volgens hen blijkt dat Telfort de korting van mijn abonnement eraf had gehaald en die jongen van de klantenservice zei dat ze dit steeds vaker hoorden. Hij zei dat alleen Telfort dit probleem kan herstellen.

Dus een mail gestuurd naar Telfort, maar volgens Telfort is er helemaal geen korting mogelijk icm een alles in 1 glasvezel abonnement en moet ik nu dus bijna 20 euro per maand betalen om TV te kijken op een 2e TV, wat ik natuurlijk niet wil!

Waarom werd mij dan geadviseerd om Digitenne te nemen? En hoe kan ik dit nu herstellen? Weten jullie een oplossing? En wat is nu dan de beste manier om een tweede TV te gebruiken? Iedereen zegt wat anders, en ik word steeds van het kastje naar de muur gestuurd door KPN en Telfort. Ik krijg geen concreet antwoord of een oplossing van de klantenservices, waar ik erg moe van word. Ik heb al zoveel tijd besteed aan bellen, maar je wordt altijd heen en weer geslingerd tussen telfort en KPN die de vinger naar elkaar wijzen

Ik hoor het graag.

Mvg
icon

Beste antwoord door jimny 24 november 2015, 20:28

Ik heb het abonnement nu precies een jaar. Ik heb een zwarte afstandbediening, dus ik denk een oud alles in 1 glasvezel abonnement?

Wellicht is de optie om te verlengen naar het nieuwste glasvezel abo, waarbij je recht hebt op 2 tv ontvangers.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
http://www.telfort.nl/persoonlijk/glasvezel.htm

Gaat het om een nieuw abonnement of een ouder abonnement

https://forum.telfort.nl/glasvezel-285/oud-abonnement-vs-nieuw-abonnement-glasvezel-49935
Ik heb het abonnement nu precies een jaar. Ik heb een zwarte afstandbediening, dus ik denk een oud alles in 1 glasvezel abonnement?
Reputatie 8
Badge +17

Wellicht is de optie om te verlengen naar het nieuwste glasvezel abo, waarbij je recht hebt op 2 tv ontvangers.
Oke dan ga ik dat doen. En dan zeg ik Digitenne op. Ik heb in totaal een uur aan de lijn gezeten met Kpn en telfort waar maar geen oplossing uit kwam. Als ze mij dat nou even hadden vertelt om gewoon up te graden naar een nieuw glasvezel abonnement, waar ik niks vanaf wist. Toch raar hoe het allemaal door elkaar loopt en dat problemen en vragen nooit goed door ze opgelost worden. Ik heb meer aan jou gehad dan aan die 2 klantenservices bij elkaar. Dus bedankt voor je antwoord !
Reputatie 8
Badge +17
@RalphB graag gedaan
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder en is dit probleem nog steeds niet opgelost door Telfort/digitenne/kpn. Er word elke maand ongeveer 25 euro afgeschreven alleen voor mijn tweede tv aansluiting (digitenne) ipv de 4 euro wat in het contract stond. De eerste paar maanden ging dit wel goed overigens. De laatste tijd wordt er dus steeds rond de 25 euro afgeschreven. Ik heb al zovaak de klantenservice gesproken en men belooft het probleem elke keer op te lossen maar er komt maar geen oplossing. Ik word hier schijtziek van, helaas zit ik nog 9 maanden aan digitenne vast, maar ik ben van plan om alles op te zeggen, ook mijn allen in 1 abonnement bij telfort. Waardeloze klantenservice/organisatie
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ralph, wat vervelend om te vernemen dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik ontvang graag jouw naw-gegevens in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan mijn uiterste best doen om een oplossing voor jou te vinden. 🙂
12 dagen geleden had ik jullie meteen een bericht gestuurd met mijn NAW gegevens. Ik ben later door een vriendelijke dame gebeld en ik moest nagaan of mijn voorletters wel exact hetzelfde was als in het Digitenne contract bij KPN. Een punt of extra voorletter wat verschilt in de contracten, zou dit probleem kunnen veroorzaken. Lijkt me sterk, maarja. Ze zou me 2 dagen daarna terugbellen om te checken of het geholpen heeft. Ben niet teruggebeld (zoals verwacht helaas).

Ik maar weer voor de 1000ste keer gebeld met KPN om het verhaal weer voor de zoveelste keer uit te leggen. Het bijzonder onbeschofte/geïrriteerd mannetje van de KPN klantenservice, vertelde mij met stemverheffing dat het helemaal niet mogelijk is dat KPN korting geeft aan Telfort klanten, omdat jullie concurrenten van elkaar zouden zijn en dat dit illegaal is wat jullie doen? Haha echt ongelooflijk dit. Letterlijk elke medewerker van KPN zegt weer wat anders, een bijscholings cursus van de producten die ze aanbieden zou niet misstaan. Wel kreeg ik weer het bekende verhaal dat alleen Telfort dit probleem kan oplossen. Terwijl Telfort weer steeds zegt dat alleen KPN dit kan oplossen.

Dit hele probleem is ontstaan in de Telfort winkel in Zoetermeer, waar mij werd verteld dat alleen Digitenne mogelijk was als 2e TV en dat dat maar 4 euro per maand zou kosten als bestaande klant. Volgens mij kan dat dus helemaal niet icm een Glasvezel abonnement, en zit ik nu op de blaren.

Kortom, laat maar zitten ook. Ik ben hier helemaal klaar mee, het heeft me al zoveel tijd gekost. Ik zit helaas nog t/m oktober aan Digitenne vast, á fucking 25 euro p/m voor alleen een 2e TV aansluiting. Daarna zeg ik het hele zooitje op.

Gr.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ralph, bedankt voor het plaatsen van je reactie. Ik ken begrijpen dat je er klaar mee bent. Van jouw kant heb je er alles aan gedaan om dit te regelen. Ik heb je bericht intern uitgezet. Er hoort gewoon een oplossing hiervoor te komen. Mijn collega's nemen binnen 2 werkdagen contact met jou op. Laat je even weten wanneer je bent benaderd? Bij voorbaat dank en excuses voor het ongemak.

Reageer