beantwoord

Problemen met tv-decoder en/of modem

• 23 november 2017
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Hallo,

De laatste vier weken heb ik met mijn tv ontvanger het probleem dat het beeld hapert en de tekst verschijnt: Zender niet beschikbaar.Zap na een andere zender en weer terug. De laatste dagen is dit om de paar minuten. Op deze manier is het niet mogelijk om tv te kijken!
Ook heb ik een aantal keer per dag dat de internet verbinding weg valt (De tv doet het dan ook helemaal niet meer). Om dit op te lossen moet ik het modem helemaal uit en weer aan zetten.
Het volgende heb ik al geprobeerd om het probleem op te lossen:
- De kabel van het ISRApunt naar de modem vervangen door een andere kabel
- De ethernet kabel van het modem naar de tv-ontvanger vervangen door een andere kabel
- De tv-ontvanger terug zetten naar fabrieksinstellingen
- Bij de tv-ontvanger gekozen voor software verwijderen.
- Het modem terug zetten naar fabrieksinstellingen

Het probleem blijft zich echter voordoen.
icon

Beste antwoord door Stephen 24 november 2017, 14:08

Bedankt voor het testen op een ander poortje. Jammer dat dit ook niet heeft geholpen. Ik heb daarom besloten om je TV-ontvanger te vervangen. Het nieuwe exemplaar ontvang je morgen of na het weekend. Laat je dan even weten of het probleem is opgelost? Bij voorbaat dank!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het modem uit en aanzetten is niet voldoende, geef je modem een harde reset door met een puntig voorwerp het resetgaatje aan de achterkant in te drukken voor de experiabox 10 sec en voor de zyxel modems 30 sec.
Ook dat heb ik een keer gedaan. Ook heb ik het modem terug gezet naar de fabrieksinstelling. Beide heeft het probleem slechts tijdelijk opgelost. Na ongeveer een dag speelt het probleem weer.
Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je
Reputatie 8
Badge +7
Hallo mivadi, welkom op het forum! Ik zie dat je gebruik maakt van een Experiabox V8 modem. Zou je de ethernet kabel willen aansluiten op een ander poortje van het modem? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Ik heb de poorten van het modem onderling gewisseld. Het probleem blijft zich voor doen. Ik krijg om de paar minuten op de te de melding Zender niet beschikbaar.Zap na een andere zender en weer terug.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het testen op een ander poortje. Jammer dat dit ook niet heeft geholpen. Ik heb daarom besloten om je TV-ontvanger te vervangen. Het nieuwe exemplaar ontvang je morgen of na het weekend. Laat je dan even weten of het probleem is opgelost? Bij voorbaat dank!
Dank je wel voor de snelle actief. Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is.
Hallo,

Ik heb het modem nu een week aangesloten. Het probleem doet zich niet meer voor.

Nogmaals bedankt voor de snelle service.

Groeten Michael
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het melden en graag gedaan. Fijn weekend!

Reageer