beantwoord

Problemen met programma gemist, live pauzeren en opnames terugkijken

• 23 februari 2017
  • 5 reacties
  • 608 keer bekeken

Eind vorig jaar overgestapt op Telfort, maar ik heb er nu al spijt van. De claim dat ze de beste service bieden heb ik nog niet kunnen ervaren, ik kom niet verder dan de callintake...

Sinds een aantal weken kunnen wij niet meer normaal gebruik maken van uitzending gemist, opnames en pauzeren van uitzendingen. Het beeld stopt bijna iedere minuut wel even, en gaat dan automatisch weer door. Hierover heb ik nu al zeker 4x contact gehad met de 'help'-desk. Alleen de tweede persoon die ik aan de lijn had wist waarover hij sprak. Hij zag dat de netwerkkwaliteit fluctueerde, maar kon er verder niets aan doen. De tweede lijn gaat u terugbellen... Na 2 weken en meerdere verzoeken nog niemand aan de lijn gehad die mij kon helpen. Hopelijk dat Telfort via dit forum nog wat gaat doen, want ik irriteer mij hier nogal aan. Nog niet eens zozeer aan de storing, maar wel aan het feit dat men mij niet serieus neemt als klant en mij consequent niet terugbelt. Het begint al wanneer je zelf de klantenservice moet bellen, 'dit gesprek kost 50 cent...'! Ik ben Telfort klant, Telfort heeft een storing, ik maak gebruik van de Telfort infrastructuur om te bellen, en voor die 'service' moet ik 50 cent per gesprek betalen. Misschien een hoop gezeur over 50 cent (inmiddels dus al 2 euro) maar hieruit maak ik de conclusie dat men service niet zo belangrijk vind.
icon

Beste antwoord door Leon 23 februari 2017, 20:53

Hoi rees, welkom op ons forum!

Het is bekend dat er momenteel issue's zijn omtrent het opnemen en pauzeren. Laat me alsjeblieft voor je kijken wat ik voor je kan achterhalen!

Laat je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN achter in een privébericht. Na ontvangst ga ik m'n best voor je doen! 🙂
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +1
Hoi rees, welkom op ons forum!

Het is bekend dat er momenteel issue's zijn omtrent het opnemen en pauzeren. Laat me alsjeblieft voor je kijken wat ik voor je kan achterhalen!

Laat je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN achter in een privébericht. Na ontvangst ga ik m'n best voor je doen! 🙂
Hallo Leon,

Bedankt voor je snelle bericht, zojuist heb ik je een prive bericht gestuurd.
Badge +1
Hallo Rees,

Bedankt voor je privébericht!

Het is een hardnekkig probleem en de oplossing is helaas nog onbekend. Wel wil ik ga kijken of we voor jou een oplossing kunnen vinden. Ik heb om te beginnen een ander modem voor je besteld.

Laat je het me weten als je die binnen hebt? 🙂
Hij is nog niet ontvangen, zal morgen worden denk ik. Eerlijk gezegd betwijfel ik of de Experia hier het probleem kan zijn, maar niet geschoten is altijd mis. Het is in ieder geval een nieuwer type, we hebben nu een v8 in gebruik.
Zo'n anderhalf jaar geleden had ik een KPN abonnement en ook een keer storing. Toen is het glasmodem vervangen want die had te veel demping. De monteur heeft er toen wel een stuk of 4 geplaatst voordat hij er eentje had die de juiste demping gaf. Hij vertelde dat deze glasmodems vaak niet goed waren terwijl ze nieuw uit de doos kwamen. Geen idee of dat nu weer speelt, al zou ik dan ook verwachten dat het beeld bij normaal afspelen verstoringen geeft (wat eigenlijk ook mijn vermoeden is waarom een nieuwe Experia niet de oplossing kan zijn). De tweede persoon die ik bij het aanmelden van de storing aan de lijn kreeg kon een netwerkmeting doen en had gemerkt dat het signaal af en toe niet sterk genoeg zou zijn, net op het moment dat we de verstoring hebben. Maar goed, we gaan het zien met de nieuwe Experia! Uiteraard houd ik je op de hoogte.
De nieuwe Experia v10 box is ontvangen en deze hebben we nu een paar dagen uitgeprobeerd. En, het probleem is opgelost! Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar blijkbaar zat het dus toch in de Experia box. Of het een kwestie was van de v8 tegen de v10 uitwisselen of dat de v8 gewoon stuk was weet ik niet, maar ik ben blij dat ik weer gebruik kan maken van alle functies. Hartelijk dank voor het toesturen hiervan!

Wel heb ik ook nog contact gehad met iemand van de telefonische helpdesk, die hebben me eindelijk teruggebeld na bijna 3 weken. Ze hadden al wel de nodige metingen gedaan en gaven aan er geen verklaring voor te hebben wat het probleem veroorzaakt. Het blijkt bij meerdere klanten nog voor te komen en ik zou op de lijst met klanten komen met dit probleem. En wanneer men dan een oorzaak zou hebben gevonden zouden ze erop terugkomen. Heel vreemd, het lijkt alsof Telfort twee verschillende afdelingen voor support heeft die niet met elkaar communiceren. Leon, begrijp me goed dat ik erg te spreken ben over jouw inzet in het verhelpen van deze storing!! Ik ben blij dat ik het forum nog een keer heb gebruikt.

Reageer